  • 1. Data: 2006-04-25 16:24:13
    Temat: art. 272 kk i prawo jazdy
    Od: Tomek <0...@o...pl>

    Witam!

    Będąc w anglii wyminiłem polskie prawo jazdy na angielskie. Gdy wróciłem
    do polski, angielskie prawo jazdy uległo zniszczeniu. By mieć prawo jazdy
    poszedłem do wydziału komunikacji by wyrobić duplikat. Wypełniłem otrzymany
    wniosek gdzie zaznaczyłem iż ubiegam się o duplikat z powody utraty prawa
    jazdy (nie ma w tym wniosku nawet milimetra by opisać dlaczego utraciłem
    itp). Otrzymałem nowe prawo jazdy. Po kilku miesiącach zostałem wezwany
    jednak na policje i został przedstawiony mi zarzut wyłudzenia prawa jazdy
    na podstawia art 272 kk:

    "Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w błąd
    funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia
    dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    ...sprawa trafiła do prokuratury. Co powinienem teraz zrobić? Nie
    wyłudziłem żadnego dokumentu poświadczającego nieprawdę! Mam uprawnienia do
    kierowania pojazdami które poświadcza to prawo jazdy (nie zostały mi one
    nigdy zabrane), wszystkie dane na dokumencie są prawdziwe - więc gdzie to
    poświadczenie nieprawdy??? Nie wprowadzałem podstępnie urzędnika w błąd -
    tylko wręcz przeciwnie wypełniłem w 100% zgodnie z prawdą wniosek który mi
    dał.

    Czy jest coś co mogę teraz zrobić? Czy mam czekać aż do procesu? Jak można
    zmienić tą niepasującą do niczego podstawe prawną? ...jest teraz osobą
    która jest podejrzana o popełnienie przestępstwa - jak mogę się "pozbyć"
    tego zaszczytnego statusu?

    Dziękuje za pomoc

    T.