  • 11. Data: 2006-04-25 17:11:17
    Temat: Re: art 231 KC
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Tylko pytanie jak to wykazac? czy to oni musza udowodnic swoja dobra
    > wole czy ja im musze udowodnic zla? w jaki sposób? bo mi nic do
    > glowy nie przychodzi.

    Pomysl. Sasiedzi maja dokladnie taki sam problem z tymi ludzmi, wiec pewnie
    ich zeznania + plany + pomiary terenu moga posluzyc jako potwierdzenie, ze
    praktyka jest w ich zwyczaju i jest prowadzona od poczatku swiadomie (nie
    mozna przypadkowo trzy razy przesunac granicy na swoja korzysc kosztem
    sasiadow).

    Z takimi dowodami mozesz wykazac przed sadem, ze sasiad postepowal
    swiadomie, a wiec wspomniany przez Ciebie artykul nie moze byc zastosowany,
    bowiem w momencie podejmowania decyzji o zajeciu tego terenu i zbudowaniu
    czegos na nim - sasiad mial pelna swiadomosc, ze kiedys bedzie musial to
    zwrocic. Wykaz dobra wole i zaproponuj nielikwidowanie instalacji sasiada,
    jezeli bedzie uiszczal okresowo odpowiednia oplate czastkowa oplat za ten
    fragment Twojego gruntu, ktorego wykorzystanie latwo mu udowodnic ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2006-04-25 18:06:09
    Od: "westwi" <b...@w...com>

    Zeznania swiadkow sa na to ze wiedzieli iz teren przez nich zajety nie
    jest ich walsnoscia.
    Problem w tym ze nie moge "wykazac dobrej woli" bo w mysl art 231 lub
    151 KC ten grunt przejdzie na niego a wtedy po prostu zniknie mi dojazd
    do dziaki za ta sporna. i tu jest wlasnie sek - sadu to nie
    interesuje tak jak i pozwolenie ich na budowe. sprawa juz sie toczy 2
    lata teraz ma byc wyrok, i nie wiem jakiego sie spodziewac bo wszystko
    przemawia na nasza korzysc ale wlansie nie wiem jakie ma zastosowanei
    ten art. 231 Kc, nei znalazlem zadnego orzecznictaw-jesli juz to o
    art. 2 a nei pierwszy na który sie powoluja.

  • 13. Data: 2006-04-25 19:14:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > ten art. 231 Kc, nei znalazlem zadnego orzecznictaw-jesli juz to o
    > art. 2 a nei pierwszy na który sie powoluja.

    Zacytuje kogos madrego z grupy:

    "pamietaj... proces cywilny charakteryzuje sie tym ,ze strony same musza
    udowodnic okolicznosci , na ktore sie powoluja... sad nie dziala z urzedu..
    nawet jezeli miasz racje ale nie potrafisz tego wykazac wyrok
    zapadnie na korzysc strony przeciwnej".

    Dlatego jezeli zapadnie wyrok niekorzystny, to idz do nastepnej instancji i
    tym razem zaopatrz sie w bardzo mocne dowody: zeznania, pomiary, wyciagi z
    ksiag wieczystych, daty, orzeczenia, ew. nagrania (pokloc sie z sasiadem i
    nagraj jego pyszczenie po wyroku, niech sie wygada ;-)). Dowody musza byc na
    tyle mocne, zeby przekonaly sad, ze byl swiadom tego i owego.

    A co do DOJAZDU - to zorientuj sie, czy nie istnieje tu taka okolicznosc,
    jak ... to chyba sie nazywa "konieczna droga dojazdowa", czy jakos tak... -
    i w jaki sposob wplywa to na sytuacje. Bylo na grupach, ale nie moge
    znalezc.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 14. Data: 2006-04-25 19:18:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > ksiag wieczystych, daty, orzeczenia, ew. nagrania (pokloc sie z sasiadem i
    > nagraj jego pyszczenie po wyroku, niech sie wygada ;-)).

    I wymyśl od razu czemu tych dowodów nie przedstawiłeś przed sądem I
    instancji, bo inaczej sąd odwoławczy je zignoruje ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 15. Data: 2006-04-26 04:44:30
    Od: "westwi" <b...@w...com>

    no wasnei wszytkiego dowody sa! zeznania swiadkow, mapy itd - i wlasnie
    dlatego próbuje sie dowiedziec kiedy moze miec zastosowanei ten art.
    231 , czy kawalek kanalizacji albo rur z woda ktre mozna latwo
    przerobic i jest na to miejsce bedzie wazniejszy od mojej wlasnosci
    gruntu. Nasz adwokat twierdzi ze raczej jest malo prawdopodobne zeby
    sedzia uznal to roszcznie ale ja chcialem zapytac czy ktos z Was mial z
    tym do czynienie:)