  • 1. Data: 2008-01-01 19:26:30
    Temat: antyreklama dla oszusta
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    Witam

    Zostalem oszukany przez firme budowlana na kwote ok 5000. Oczywiscie
    umowe, platne zaliczki, itp. mam spisane swietnie i jakakolwiek
    konfrontacja skonczylaby sie na moja korzysc, jednak wiem, ze zadna
    egzekucja komornicza nie zakonczylaby sie pomyslnie.
    Czy mam prawo wykonac strone www - mocno upubliczniona, wysoko
    spozycjonowana, itp., opisujaca cale oszustwo i oczywiscie ujawniajaca
    wszystkie dane firmy - imie, nazwisko, nazwa firmy, nip. Skany umowy i
    dowody wplaty beda tez zamieszczone.
    Czy zabieg polegajacy na zamazaniu ostatniej cyfry NIP, adresu firmy,
    itp. jest wystarczajacy do umieszczenia takiej informacji?

    pozdrawiam

    Daniel

  • 2. Data: 2008-01-01 19:36:55
    Temat: Re: antyreklama dla oszusta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Skoro to prawda, to nie ma potrzeby nic zamazywać. Musisz tylko móc
    udowodnić wszystko to, o czym napiszesz.

  • 3. Data: 2008-01-01 19:38:38
    Od: "Nieustraszony Lowca Trolli" <l...@o...eu>

    tez zamieszczone.
    > Czy zabieg polegajacy na zamazaniu ostatniej cyfry NIP, adresu firmy, itp.
    > jest wystarczajacy do umieszczenia takiej informacji?

    A dlaczego chcesz zamazywać?
    To nie dane osobowe. Aboslutnie każda antyreklama jest dopuszczalna, także
    ta, która bezpośrednio godzi w dobre imie firmy, o ile opisujesz to co
    możesz udowodnić. Tzn okradli mnie ..... i na to masz dodwody, a nie np
    "złodzieje. pdaly, wszystkich okradają"

    jk

  • 4. Data: 2008-01-01 19:57:21
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2008 20:36:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fle5pt$582$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Skoro to prawda, to nie ma potrzeby nic zamazywać.

    Będzie to obrona społecznie uzasadnionego interesu w rozumieniu art. 213 §
    2 kk?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 5. Data: 2008-01-02 10:11:17
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie to obrona społecznie uzasadnionego interesu w rozumieniu art. 213 §
    > 2 kk?

    oczywiscie, chyba ze mu udowodnia ze mial inny zamiar

  • 6. Data: 2008-01-02 10:37:30
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...pl>

    Daniel <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > konfrontacja skonczylaby sie na moja korzysc, jednak wiem, ze zadna
    > egzekucja komornicza nie zakonczylaby sie pomyslnie.

    Ja chciałam zrobić podobną sprawę - chciałam ustrzec innych przed nieuczciwą
    firmą. Firma mimo wiedzy policji i prokuratury działała przez dwa lata od
    pierwszych problemów finansowych. Ja na policję zgłosiłam się w grudniu (umowa
    o drzwi była 3 miesiące wcześniej). Na policji nas zniechęcano do zgłoszenia
    (nieoficjalnie oczywiście). Okazało się, ze to już kolejne złoszenie
    (poszkodowanych były 10). Sprawa o oszustwo. Minęło parę miesięcy. Działalność
    rozwiązana 4 miesiące po rozpoczęciu sprawy. Nic gościowi nie udowodniono, bo
    krótko mówiąc prowadzenie interesów mu nie wyszło, a ludzi spłaca (to że
    symbolicznie to inna kwestia, zaczął spłącać 3 miesiące po zgłoszeniu i jak
    sprawa trafiła do prokuratury).
    W tej sytuacji gdybym wywiesiała obrazki z jego zdjęciem, albo w jego
    miejscowości rodzinnej wywiesiła info, że to oszust, albo coś w tym stylu to
    on mógłby mnie pozwać ...
    Chore to nasze prawo...
    Najgorsze jest to, że policja nie może powstrzymać tekiego procederu, a gość
    zwija biznes i ucieka w najkorzystniejszym momencie...