  • 1. Data: 2008-01-01 18:15:14
    Temat: Co lepiej darowizna czy umowa k-s samochodu?
    Od: Tymo <t...@g...com>

    Witam,
    kupiłem nowy samochód i chcę podarować ojcu moje stare CC warte 2000
    zł.
    Zastanawia mnie tylko co będzie prostsze i tańsze, podarować na
    zasadzie darowizny, czy podpisać umowę kupna sprzedaży?
    Może są jakieś inne sposoby, żeby nie obciążać się niepotrzebnie
    kosztami?

    pozdrawiam
    Tymo

  • 2. Data: 2008-01-01 18:35:18
    Temat: Re: Co lepiej darowizna czy umowa k-s samochodu?
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Zastanawia mnie tylko co będzie prostsze i tańsze, podarować na
    > zasadzie darowizny, czy podpisać umowę kupna sprzedaży?

    http://www.nportal.pl/porady/278p0/Podatek_od_spadko
    w_i_darowizn.html

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-01-01 19:13:17
    Od: janist <j...@o...pl>

    Tymo pisze:
> [...]
    > zasadzie darowizny, czy podpisać umowę kupna sprzedaży?
    > Może są jakieś inne sposoby, żeby nie obciążać się niepotrzebnie

    Darowac.
    piszesz:
    Ja nizej blebleble daruse mojemu blebleble samochod o marki o numerach
    blebleble a wartosci blebleble.

    Ojciec idzie do wydzialu komunikacji i rejestruje na siebie. Nie trzeba
    nawet zglaszac w US (o ile nie bylo wczeniejszych darowizn w ciagu 5 lat
    i nieprzekroczylo one alcznie 9700 (o ile dobrze pamietam)

    Zarabiasz w ten sposob: 40 zl PCC, wyprawa do US 1-2h, usmiech ojca
    bezcenny :)

    janist

  • 4. Data: 2008-01-01 20:21:11
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Zarabiasz w ten sposob: 40 zl PCC, wyprawa do US 1-2h, usmiech ojca
    > bezcenny :)

    Zartujesz ? Za Cieniasa ? Toz to skarbonka bez dna :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-01-02 21:50:51
    Od: Tymo <t...@g...com>

    > Zartujesz ? Za Cieniasa ? Toz to skarbonka bez dna :)

    No i tu się mylisz :) Jakby tak było, to bym sprzedał komuś w cholerę,
    niech się kto inny męczy, a ojcu żywego trupa bym nie podrzucał bo by
    mi non stop suszył głowę a poza tym to by było nieetyczne :))

    pozdrawiam
    Tymo

  • 6. Data: 2008-01-05 21:24:50
    Od: Tymo <t...@g...com>

    > Ojciec idzie do wydzialu komunikacji i rejestruje na siebie. Nie trzeba
    > nawet zglaszac w US (o ile nie bylo wczeniejszych darowizn w ciagu 5 lat
    > i nieprzekroczylo one alcznie 9700 (o ile dobrze pamietam)

    Dokładnie tak jest. Odwiedziłem wydział komunikacji i miła starsza
    pani potwierdziła, że lepsza i tańsza jest darowizna w obrębie
    najbliższej rodziny, jeżeli się nie przekroczy określonej kwoty, to
    nie trzeba odwiedzać skarbowego, no chyba, że można tam iść po druk
    "Umowa darowizny samochodu/ciągnika" co też zrobiłem.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Tymo