  • 1. Data: 2002-01-22 11:38:10
    Temat: amortyzacja i koszty auta wspolwlasnosc???
    Od: "Darek Lewkowski" <d...@p...fm>

    witam

    w jaki sposob mozliwa jest amortyzacja i odliczanie kosztow samochodu,
    ktorego jestem wspolwlascicielem, a ktory wykorzystuje do dzialalnosci
    gospodarczej. jestem jego wylacznym uzytkownikiem, druga osoba -
    wspolwlasciciel to tylko figurant
    pozdrawiam
    leo

  • 2. Data: 2002-01-23 06:56:01
    Temat: Re: amortyzacja i koszty auta wspolwlasnosc???
    Od: "Jaroslaw Ernest Mizgier" <m...@f...onet.pl>

    Darek Lewkowski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >ktorego jestem wspolwlascicielem, a ktory wykorzystuje do dzialalnosci
    >gospodarczej. jestem jego wylacznym uzytkownikiem, druga osoba -

    W mojej ocenie nalezy to zrobic wedlug proporcji ( udzialu ) we
    wspolwlasnosci. Np. 60% na 40% ( wartosc poczatkowa ). Od tej wartosci
    dokonuj odpisow. W przypadku braku jakiegos szczegolnego ustalenia tych
    proporcji prosze przyjac 50% na 50%
    Same wydatki zwiazane z eksploatacja samochodu poniesione przez Ciebie - w
    calosci w koszty.
    --
    Jaroslaw Ernest Mizgier
    59 - 800 Luban

  • 3. Data: 2002-01-23 09:20:03
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Darek Lewkowski" <d...@p...fm> napisał:

    >w jaki sposob mozliwa jest amortyzacja i odliczanie kosztow samochodu,
    >ktorego jestem wspolwlascicielem,
    Powinien byc wpisany jako srodek trwaly.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2002-01-23 10:35:28
    Od: Marcin Pałucha <p...@t...pl>

    Użytkownik "Darek Lewkowski" <d...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:a2k4g9$jbd$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > ktorego jestem wspolwlascicielem, a ktory wykorzystuje do dzialalnosci
    > gospodarczej. jestem jego wylacznym uzytkownikiem, druga osoba -

    Jeśli jest to samochód kupiony przez ciebie jako osobę fizyczną ,a nie na
    firmę to jedynie ewidencja przebiegu pojazdu bez możliwości amortyzacji.
    Patrz przepisy rozliczenia pojazdu właściciela na potrzeby firmy. Jak
    samochód kupiłeś na firmę to normalna amortyzacja i koszty .

  • 5. Data: 2002-01-23 20:30:07
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    =?iso-8859-2?Q?Marcin_Pa=B3ucha?= <p...@t...pl> napisał:

    >Jeśli jest to samochód kupiony przez ciebie jako osobę fizyczną ,a nie na
    >firmę to jedynie ewidencja przebiegu pojazdu bez możliwości amortyzacji.
    Nie do konca :-) Jesli osoba fizyczna jest wlascicielem samochodu
    cieżarowego (w pytaniu nie bylo: 'osobowy'), to po wprowadzeniu go do
    ewidencji amortyzuje jak każdy srodek trwaly, a od paliwa i napraw
    odlicza VAT.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2002-01-23 21:15:49
    Od: "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > cieżarowego (w pytaniu nie bylo: 'osobowy'), to po wprowadzeniu go do
    > ewidencji amortyzuje jak każdy srodek trwaly, a od paliwa i napraw
    Hm... a osobowego to nie mozna do srodkow trwalych?

    Blanka

  • 7. Data: 2002-01-23 21:49:51
    Od: Marcin Pałucha <p...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieżarowego (w pytaniu nie bylo: 'osobowy'), to po wprowadzeniu go do
    > ewidencji amortyzuje jak każdy srodek trwaly, a od paliwa i napraw

    Do końca , do końca. Czytaj dokładnie on nie jest jedynym właścicielem
    pojazdu, wobec tego nie może zakwalifikować go jako środek trwały, jego
    własny i tylko jego własny. Właściciel pojazdu mający działalność
    gospodarczą może wybrać albo rozliczenie ewidencją "tylko samochód osobowy",
    albo zakwalifikowanie jako środek trwały. Tutaj jest sytuacja kiedy istnieje
    współwłaściciel , i nie ma wyboru tylko ewidencja ,chyba że
    współwłaścicielem jest wspólnik np spółka cywilna.

  • 8. Data: 2002-01-24 06:46:25
    Od: "Jaroslaw Ernest Mizgier" <m...@f...onet.pl>

    Marcin Pałucha napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
    >Do końca , do końca. Czytaj dokładnie on nie jest jedynym właścicielem
    >pojazdu, wobec tego nie może zakwalifikować go jako środek trwały,

    Podtrzymuje swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie. W mojej ocenie jako
    wspolwlasciciel ma prawo zaliczyc te rzecz ruchoma do srodkow trwalych wg
    udzialu we wspolwlasnosci.
    Jako wartosc poczatkowa srodka trwalego przyjmuje wielkosc swojego udzialu
    we wspolwlasnosci np. 50% i od tej czesci dokonuje odpisow.
    --
    Jaroslaw Ernest Mizgier
    59 - 800 Luban

  • 9. Data: 2002-01-24 17:42:15
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    =?iso-8859-2?Q?Marcin_Pa=B3ucha?= <p...@t...pl> napisał:

    >Czytaj dokładnie
    Ja ? Powtarzam: w pytaniu nie bylo: 'osobowy'. Ty piszesz wyłącznie o
    takim (ewidencja przebiergu dla cieżarowych nie jest możliwa).

    >on nie jest jedynym właścicielem pojazdu, wobec tego nie może zakwalifikować
    >go jako środek trwały,
    ZTCW Może (czytaj: Gazeta Prawna z 4 stycznia - srodej trwaly).
    Artur Golański

  • 10. Data: 2002-01-24 21:22:21
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Jaroslaw Ernest Mizgier <m...@f...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a2oa6i$bn2$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > Jako wartosc poczatkowa srodka trwalego przyjmuje wielkosc swojego udzialu
    > we wspolwlasnosci np. 50% i od tej czesci dokonuje odpisow.
    I bardzo słusznie:-)

    Orka