  • 1. Data: 2006-11-11 20:12:33
    Temat: allegro, firma - firmie, uzywka.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam,

    Sytuacja hipotetyczna:
    Sprzedaje na allegro serwer, ktory byl uzywany 2 lata, wystawiam FV.
    Serwer sprzedaje jako sprawny, bo w momencie przedazy, dziala bezawaryjnie.
    Kupujacy przychodzi osobiscie ale nie sprawdza, czy to co kupuje jest w 100%
    sprawne.
    Placi i wychodzac wspomina, ze nastepnego dnia go sprawdzi.

    Po tygodniu dzwoni i twierdzi, ze maszyna jest uszkodzona bo system dziala
    mu niestabilnie (przyklad!).

    I tu pytanie.. Czy sprzedajacego obowiazuje jakas "gwarancja"/rekojmia ?
    Na jaki przepis nalezy zwrocic uwage ?

    Nie odsylajcie mnie do googla, bo wlasnie w nim grzebie (moze sie popsuc
    :P) i nie moge nic konkretnego trafic.
    Hasla: "allegro, sprzedaz, gwarancja, prawa," etc/itd...

    Hmm Z tego co znalazlem, to kupujacy ma 2 tyg. aby zglosic mi usterki..
    Po tym czasie nie wiem co bedzie :D

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 2. Data: 2006-11-13 09:46:25
    Temat: Re: allegro, firma - firmie, uzywka.
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    W wypadku relacji Firma - Firma nie istnieje pojęcie rekojmi, gwarancja jest
    twoją dobrą wolą. W wypadku relacji Firma - Osoba prywatna - sprawa jest
    śliska ... Sam czasem coś sprzedawałem na allegro - używane - i dla
    bezpieczeństwa dawałem gwarancję np. miesięczną, żeby potem nie było
    niedomówień. Sprawdzało sie.

  • 3. Data: 2006-11-13 10:22:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.11.2006 CiepliX <c...@g...pl> napisał/a:
    > W wypadku relacji Firma - Firma nie istnieje pojęcie rekojmi, gwarancja jest

    Jak najbardziej istnieje.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-11-13 11:37:48
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 18:22:57 +0800, Marcin Debowski napisał/napisała:

    > Jak najbardziej istnieje.

    Prosze o podstawe prawno co i jak :)

  • 5. Data: 2006-11-13 11:45:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>