    From: "Luka!" <s...@k...he>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: alimenty -problemy z ojcem - pilne [sylwia]
    Date: Tue, 16 Mar 2004 22:38:45 +0100

    Moja dziewczyna poprosila mnie o puszczenie tego na grupe:

    Ojciec nie placi alimentow jest chory fizycznie( miał zawał serca), pozatym
    jest na zasiłku, niema stałego zatrudnienia.
    Jego siostra placi mu co miesieczne rachunki.

    Straszy mnie ze ja bede musiala mu placic "alimenty w przyszłosci.
    Jak temu zapobiec, jak sie zabezpieczyc sie, jak wyegzekwowac od niego co
    miesieczne alimetny( wiem ze dorabia sobie ).

    Matka niepodejmuje w tym kierunku zadnych kroków, z ojcem jest po rozwodzie
    pare lat, w sadzie powiedziala ze kwota alimentow jest juz uzgodniona miedzy
    stronami (200zl- ktorych ojciec nieplaci).
    Mialam wystapiac o podwyzszenie alimentow ale mama mi niepomogla(ta sytuacja
    ja przerasta).
    Przez pierwsze 3 miesiace ojciec placil cala kwote przekazem pocztowym,ale
    zrezygnował z tego tłumaczac iz niema na oplaty za przekaz.
    Potem ja bezposrednio odbieralam pieniadze od niego (bez zadnego
    pokwitowania ma sie rozumiec). Lecz po czasieparu miesiecy ojciec zaprzestal
    placic i w ten sposob.
    Na dzien dzisiejszy ojciec nachodzi mnie i moja matke, straszy ją ze zrobi
    jej krzywde i ją "zniszczy".
    Wszystko jak dotąd uchodzilo mu na "sucho" , nie wywiązuje sie z obowiązku
    placenia, nieponosi za to zadnych konsekwencji.
    Napiszcie czy to co mowi - ze w przyszlosci ja bede musiala mu placic
    alimenty (zeby go utrzymac jako corka-mam 19lat ) jest prawdą.

    Sylwana.