  • 1. Data: 2007-11-06 14:02:14
    Temat: alimenty - od czego zaczac ?
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    witam. pisze w imieniu mojej corki:
    corka skonczyla wlasnie 18 lat, uczy sie nadal. z wyroku rozwodowego sprzed
    kilku lat zasadzone miala alimenty ze strony matki (poniewaz wowczas
    mieszkala z ojcem, czyli ze mna) jednak z tego wzgledu ze w ostatnim czasie
    faktycznie mieszkala u matki i byla na jej utrzymaniu - matka nie placila
    ich (tylko ja sie dokladalem w tej kwocie do utrzymania corki).
    niestety sprawy zaczely sie komplikowac i corka nie chce juz mieszkac z
    matka a jednoczesnie chce wyegzekwowac alimenty ktore jej sie naleza zgodnie
    z wyrokiem sadu (wowczas platne do rak ojca). prosze o kilka wskazowek od
    czego zaczac postepowanie aby corka dostawala to co sie jej nalezy ? czy
    sprawe kierowac od razu do komornika ? do innej instytucji ? jaka jest w
    takim wypadku procedura ?

    z gory dziekuje za ew. wskazowki.

  • 2. Data: 2007-11-06 14:20:08
    Temat: Re: alimenty - od czego zaczac ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    news pisze:

    > sprawe kierowac od razu do komornika ? do innej instytucji ? jaka jest w
    > takim wypadku procedura ?

    Do sądu po wyrok i klauzulę wykonalności, jeśli nie ma, a następnie
    do komornika.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-06 20:58:27
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości >

    > Do sądu po wyrok i klauzulę wykonalności, jeśli nie ma, a następnie do
    > komornika.

    napewno? a nie powinna czasem wnieść pozwu o zmianę tego orzeczenia w pkt.
    dot. do czyich rak maja być płacone ?

    Sandra

  • 4. Data: 2007-11-07 09:03:58
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    Użytkownik "karen" <d...@m...pl> napisał w wiadomości

    > napewno? a nie powinna czasem wnieść pozwu o zmianę tego orzeczenia w pkt.
    > dot. do czyich rak maja być płacone ?

    no wlasnie jak to ma byc ?
    jest wyrok rozwodowy i w nim zawarty obowiazek alimentacyjny (platne do rak
    ojca) - z czym sie zwrocic ew. do sadu o klauzule wykonalnosci ? prosze
    zwrocic uwage ze ten wyrok jest sprzed kilku lat...

    a tak przy okazji - ile czasu trwa ew. takie postepowanie (zmiana
    orzeczenia) ?

  • 5. Data: 2007-11-07 09:06:10
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnijto}interia.pl> napisał w wiadomości
    > niestety sprawy zaczely sie komplikowac i corka nie chce juz mieszkac z
    > matka a jednoczesnie chce wyegzekwowac alimenty ktore jej sie naleza
    > zgodnie

    powiem tak - matka po prostu ma nowego faceta i dziecko, i zazadala od
    corki, aby ta sie wyprowadzila...

  • 6. Data: 2007-11-07 13:54:34
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > powiem tak - matka po prostu ma nowego faceta i dziecko,

    do nie ma znaczenia,

    i zazadala od
    > corki, aby ta sie wyprowadzila...
    jezeli sie uczy nie miala prawa tego zrobic
    ale mysle, ze corce z Toba jest lepiej co do sprawy
    to corka powinna napisac pozew do sadu w 3 egz. powolujac sie na ta sygn.
    gdzie zasadzono alimenty wnioskujac w nim zmiane pkt. dot.platnosci ,
    zazanaczajac by alimenty byly wyplacane do jej rak jesli jest pelnoletnia ,
    moze udzielic Tobie pelnomocnictwa do wystepowania w tej sprawie jako
    powodka motywujac tym, ze sie uczy i nie bedzie mogla stawiac sie na
    rozprawie itd.

    jesli matka nie placila przez jakis czas to rowniez moze domagac sie regresu
    / czyli alimentow wstecz/

    pozdrawiam

    Sandra

  • 7. Data: 2007-11-07 15:12:34
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    > jezeli sie uczy nie miala prawa tego zrobic

    - ale zrobila... i co teraz ?

    > ale mysle, ze corce z Toba jest lepiej co do sprawy

    - to jest bardzo swieza sprawa i corka na razie jeszcze mieszka z matka, ale
    co zrobic jesli za miesiac (lub nawet wczesniej) wystawi jej rzeczy albo
    matka sama sie wyprowadzi (teraz wynajmuje mieszkanie a ma zamiar z mezem
    wyprowadzic sie do innego miasta) ?

> [...]
    > gdzie zasadzono alimenty wnioskujac w nim zmiane pkt. dot.platnosci ,
    > zazanaczajac by alimenty byly wyplacane do jej rak jesli jest pelnoletnia

    - ile czasu trwa taka sprawa i jakie sa dalsze kroki aby wyegzekwowac
    zasadzona kwote, bo pewnie matka dobrowolnie nie wylozy zlamanego grosza
    (tak przypuszczam). do jakiego sadu nalezy pisac pozew ?

    > moze udzielic Tobie pelnomocnictwa do wystepowania w tej sprawie jako
    > powodka motywujac tym, ze sie uczy i nie bedzie mogla stawiac sie na
    > rozprawie itd.

    - o tyle dobrze ;)

    > jesli matka nie placila przez jakis czas to rowniez moze domagac sie
    > regresu / czyli alimentow wstecz/

    nie placila ale uczciwie stawiajac sprawy to nie musiala, bo corka (jeszcze
    niepelnoletnia) mieszkala z nia

  • 8. Data: 2007-11-07 17:14:02
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > - ale zrobila... i co teraz ?

    napisz do mnie na poczte udziele odpowiedzi indywidualnie