  • 1. Data: 2002-11-17 12:30:16
    Temat: [KONSUMENT] zbite wino
    Od: "Piotr Traszycki" <p...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Dokonywalem zakupow w jednym z mniejszej sieci supermarketow. Udalem sie do
    wydzielonego dzialu z alkoholami, wybralem wino i zaplacilem za nie w kasie
    znajdujacej sie w tymze dziale. Dzial byl dosc maly i ciasny, a posrodku
    stala jeszcze paleta z butelkami wina (chyba z promocji) gdzies na wysokosci
    pasa. I niestety opuszczajac ow dzial z trunkami zawadzilem o jedno z win
    znajdujacych sie na rogu palety - wino spadlo, rozbilo sie i oblalo mi na
    dodatek nogi.
    Pani kasjerka stwierdzila, ze bede musial zaplacic za szkode, ochroniarz tez
    zjawil sie dosc szybko, no ale ja upieralem sie, ze wina sa postawione
    wadliwie i ze to nie moja wina ze sa narazone na przypadkowe potracenia
    przez klientow. No to kasjerka wezwala pania kierownik. Do potracenia sie
    pryznalem, ale powtorzylem to, co kasjerce, czyli ze uwazam ze ta paleta w
    ciasnym dziale to blad i ze czesc winy jest po stronie kierownictwa sklepu.
    Zapytalem tez, kto moze roztrzygnac ten spor i jakie prawa mi przysluguja.
    Po dosc dlugiej rozmowie z kierowniczka i ochroniarzem :-) udalo mi sie
    uslyszec, co nastepuje:

    1. Kierownictwo decyduje, czy paleta z winami jest dobrze ustawiona i zdanie
    innych w szczegolnosci klientow nie ma znaczenia (akurat jakas klientka
    weszla do dzialu i podzielila moje zdanie :-)

    2. Na pytanie czy istnieje jakies cialo nadzorcze nad sklepem lub ktos kto
    moglby roztrzygnac spor, pani postawila oczy i stwierdzila, ze ona decyduje
    o wszystkim. (sama bedac strona w sporze :-)

    3. Zasugerowalem, ze moze Federacja Konsumentow, albo Inspekcja
    Handlowa..... Na to ona, ze musialbym wzywac ich teraz i na wlasny koszt.

    4. Ewentualnie moze spor roztrzygnac sad grodzki, ale dopiero po zaplaceniu
    rachunku za wino, bo bez zaplacenia nie opuszcze sklepu i wezwa policje, aby
    spisac protokol.

    Za wino w koncu zaplacilem :-( bo jak zwykle bywa w tego typu sprawach nie
    mialem czasu na uzeranie sie ze sklepem w tym momencie. Jednak pytania jakie
    mi sie nasuwaja, to:
    1. Kto moze roztrzygac tego typu spory?
    2. Czy wezwanie Federacji Konsumentow wiaze sie z jakimis kosztami?
    3. Czy rzeczywiscie nie moglem opuscic sklepu bez zaplacenia lub spisania
    protokolu przez policje [niestety chyba tak :-( ] ?
    4. Czy kierownictwo sklepu ma obowiazek poinformowac mnie o moich prawach
    nawet bez mojego pytania? A na wyrazna prosbe, jak to uczynilem?
    5. Jak inaczej lub lepiej moglem rozwiazac sprawe?

    PS: Kolega powiedzial, ze te wina im pewnie nie chca sie sprzedawac i jakos
    musza sprawic, aby klient za nie zaplacil, wiec ustawiaja je na skraju
    palety :-)

    Pozdrawiam,
    Piotr Traszycki

  • 2. Data: 2002-11-17 13:04:31
    Temat: Re: [KONSUMENT] zbite wino
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    On Sun, 17 Nov 2002 13:30:16 +0100, "Piotr Traszycki"

> [...]
    >dodatek nogi.
    >Pani kasjerka stwierdzila, ze bede musial zaplacic za szkode, ochroniarz tez
    Moja rada: Zmien sklep.
    Ostatnio robilem zakupy w Globi - kupilem kilka przetworow w sloikach
    i kilka szklanych butelek. Po odejsciu od kasy (!) z jednej reklamowki
    wszystko wylecialo i sie porozbijalo. Zwrocili mi kase uznajac, ze to
    wina reklamowki (sami z siebie!!!).
    Pozdrawiam,
    K.

  • 3. Data: 2002-11-17 13:58:14
    Od: "Piotr Traszycki" <p...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Karol Marks" <K...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > i kilka szklanych butelek. Po odejsciu od kasy (!) z jednej reklamowki
    > wszystko wylecialo i sie porozbijalo. Zwrocili mi kase uznajac, ze to
    Otoz rzecz dotyczy wlasnie sieci Globi :-)
    teraz to juz jest chyba Champion.

    > Pozdrawiam,
    > K.

    Pozdrawiam,
    Piotr Traszycki

  • 4. Data: 2002-11-17 14:01:37
    Od: "kasandr@" <d...@y...com>

    Mnie wypadła butelka piwa z koszyka jeszcze przed podejściem do kasy.
    Chciałem zapłacić za stłuczkę, ale nie przyjęli pieniędzy.
    To był "Piotr i Paweł"
    Przepraszam za krypto reklamę.

    --
    Kasandr@

  • 5. Data: 2002-11-17 21:23:48
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Traszycki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ar8258$kt2$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > zjawil sie dosc szybko, no ale ja upieralem sie, ze wina sa postawione
    > wadliwie i ze to nie moja wina ze sa narazone na przypadkowe potracenia

    polecam ubezpieczenie OC w zyciu prywatnym, za 100zl skaldki rocznej jestes
    ubezpieczona na 1mln zl
    i mozesz tluc stare wina dowoli :-)))

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 6. Data: 2002-11-18 09:28:23
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "carlosky" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > polecam ubezpieczenie OC w zyciu prywatnym, za 100zl skaldki rocznej
    jestes
    > ubezpieczona na 1mln zl

    Duzo:-)) Ja za to samo płacę 60 zł za siebie + 30 zł za psa, rasy uznanej za
    agresywna:-) No i dodatkowo mój mąż jest rowniez wspólubezpieczony:-)))
    Czyli za 90 zl - mąz, ja i pies mozemy wyrzadzac spokojnie szkody:-)))

    HaNkA

  • 7. Data: 2002-11-18 10:06:55
    Od: "carlosky" <k...@p...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
    wiadomości news:arabsj$2c2$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > agresywna:-) No i dodatkowo mój mąż jest rowniez wspólubezpieczony:-)))
    > Czyli za 90 zl - mąz, ja i pies mozemy wyrzadzac spokojnie szkody:-)))

    a co to za firma?
    wlasnie jestem na etapie szukania....

    pozdrawiam,

    carlo
    ******************************
    SkyDive is my favourite waste of time

  • 8. Data: 2002-11-19 13:41:10
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl>

> [...]
    do
    > wydzielonego dzialu z alkoholami, wybralem wino i zaplacilem za nie w
    Nie napisałes który raz zjawiłes sie tego dnia w sklepie po wino
    :)))))))))))

  • 9. Data: 2002-11-19 15:46:48
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "carlosky" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > a co to za firma?

    Allianz:-). PZU jest drogie jak cholera :-))

    HaNkA UbEzPiEcZoNa

  • 10. Data: 2002-11-19 16:16:20
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Allianz:-). PZU jest drogie jak cholera :-))

    a jaka jest górna granica odpowiedzialności
    ubezpieczyciela przy składce, którą podałaś?
    i jaka jest minimalna wartość szkody,
    od której odpowiada ubezpieczyciel?

    g.

    PS

    w Pzu w ramach ubezpieczenia mieszkania
    jest także ubezpieczenie OC w zakresie "czynności
    życia codziennego" (+piesek, rower, sport amatorski)
    dla ubezpieczającego i jego
    dzieci (oraz osoby bliskie prowadzące wspólne
    gospodarstwo domowe) do kwoty 5xsuma ubezpieczenia
    mieszkania; wartość minimalna szkody -
    10% minimalnej płacy (tj.= 75zł ).
    ... czy trza by zbić winka za min. 75zł;)