  • 1. Data: 2003-08-23 11:23:27
    Temat: alimenty - jak wyegzekwować?
    Od: "Salhira" <s...@N...wp.pl>

    Zus przestał wypłacać mi alimenty z funduszu alimentacyjnego ponieważ
    ukończyłem 18 lat. Jestem w 4 klasie technikum i mam jeszcze dwa lata
    szkoły. Mam sądownie przyzanane alimenty od ojca, ale on nigdy nie płacił.
    Gdzie teraz powinienem sie udać? Do sądu,żeby założyć nową sprawę, na
    policję o ściganie go za niepłacenie czy do komornika? Kto powinien sie
    zająć egzekwowaniem wyroku? Czy mogę wystąpić o alimenty od rodziców mego
    ojca, którzy mają stałe źródło dochodów?
    Piotr

  • 2. Data: 2003-08-25 14:55:56
    Temat: Re: alimenty - jak wyegzekwować?
    Od: "ORLON.net" <b...@o...net>

    Użytkownik Salhira napisał:

> [...]
    > zająć egzekwowaniem wyroku? Czy mogę wystąpić o alimenty od rodziców mego
    > ojca, którzy mają stałe źródło dochodów?

    witaj
    a dlaczego jeślimożna wiedzieć szanowny zus zaprzestał wypłaty świadczeń?
    z tego co wiem alimenty przysługują do 26 roku życia jeśli się uczysz.
    Raz przyznane dostajesz bez względu na to czy stary płaci czy nie.
    No chyba, cże coś się zmieniło przez ostatnich kilka miesięcy.
    Swoją drogą w każdej chwili możesz wystąpić z powództwem o alimenty,
    nawet gdyby ojciec nie był w stanie płacić.
    Gościu ma obowiązek utrzymać rodzinę.
    Założenie sprawy o alimenty jest zwolnione z opłat.
    Jeżeli ZUS przestał ci płacić to powinieneś otrzymać decyzję o
    wstrzymaniu wypłaty świadczeń z uzasadnieniem.
    Przeczytaj to.
    Może wstrzymali do czasu aż dostarczysz zaświadczenie ze szkoły, że się
    nadal uczysz - to coroczna praktyka.
    Jak masz więcej szczegółów np. decyzję i mogę Ci jakoś pomóc to proszę.

    Powodzenia
    yagular

  • 3. Data: 2003-08-25 22:28:17
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik ORLON.net <b...@o...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bid82u$jln$...@a...news.tpi.pl...

    > Może wstrzymali do czasu aż dostarczysz zaświadczenie ze szkoły, że się
    > nadal uczysz - to coroczna praktyka.
    > Jak masz więcej szczegółów np. decyzję i mogę Ci jakoś pomóc to proszę.

    :) a moze to wina nowych przepisow ? i pewnie podstawa jest podana ponadto
    zainteresowany napisal ,ze przedl.zaswiadczenie o dochodach wiec nowe
    przepisy po wyliczeniu wykazaly ,ze alimenty przy takim dochodzie na czlonka
    rodziny sie nie naleza?

    Sandra

  • 4. Data: 2003-08-26 17:02:49
    Od: "Salhira" <s...@N...wp.pl>

    Witam. Zus przestał wypłacać bo podobno zmieniły sie przepisy. Teraz po
    osiągnięciu pełnooletności nie otrzymuje sie już alimentów z Zus. Tak
    napisali w decyzji. Zaświadczenie ze szkoły dostarczyłem w terminie. Teraz
    wypłacają tylko tym, którzy mają zaświadzczenie o niepełnosprawności. Zdrowi
    powinni rzucic szkołe i iść do pracy ( o którą zreszta bardzo trudno ludziom
    po wyższych uczelniach a co dopiero takiemu , który nie ukończył jeszcze
    szkoły średniej). Musze w jakiś sposób zmusić mojego ojca do płacenia
    alimentów jeszcze przynajmniej przez dwa lata, dopóki nie ukończę
    technikum.Wyrok w sprawie alimentów mam juz od 1986 roku. Ostatni zapadł w
    1999 roku.Nie wiem więc czy teraz musze znowu wnosić o alimenty. Iść do
    komornika czy na policję. Nawet nie wiem gdzie szukać komornika bo oni teraz
    nie podlegają sądom.Może ktoś z Państwa wie, gdzie urzęduje w Warszawie
    komornik dla Mokotowa . Będę wdzięczny za każdą podpowiedź w mojej sprawie.
    Piotr