    From: "ORLON.net" <b...@o...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - jak wyegzekwować?
    Date: Mon, 25 Aug 2003 16:55:56 +0200

    Użytkownik Salhira napisał:

    > Zus przestał wypłacać mi alimenty z funduszu alimentacyjnego ponieważ
    > ukończyłem 18 lat. Jestem w 4 klasie technikum i mam jeszcze dwa lata
    > szkoły. Mam sądownie przyzanane alimenty od ojca, ale on nigdy nie płacił.
    > Gdzie teraz powinienem sie udać? Do sądu,żeby założyć nową sprawę, na
    > policję o ściganie go za niepłacenie czy do komornika? Kto powinien sie
    > zająć egzekwowaniem wyroku? Czy mogę wystąpić o alimenty od rodziców mego
    > ojca, którzy mają stałe źródło dochodów?
    > Piotr

    witaj
    a dlaczego jeślimożna wiedzieć szanowny zus zaprzestał wypłaty świadczeń?
    z tego co wiem alimenty przysługują do 26 roku życia jeśli się uczysz.
    Raz przyznane dostajesz bez względu na to czy stary płaci czy nie.
    No chyba, cże coś się zmieniło przez ostatnich kilka miesięcy.
    Swoją drogą w każdej chwili możesz wystąpić z powództwem o alimenty,
    nawet gdyby ojciec nie był w stanie płacić.
    Gościu ma obowiązek utrzymać rodzinę.
    Założenie sprawy o alimenty jest zwolnione z opłat.
    Jeżeli ZUS przestał ci płacić to powinieneś otrzymać decyzję o
    wstrzymaniu wypłaty świadczeń z uzasadnieniem.
    Przeczytaj to.
    Może wstrzymali do czasu aż dostarczysz zaświadczenie ze szkoły, że się
    nadal uczysz - to coroczna praktyka.
    Jak masz więcej szczegółów np. decyzję i mogę Ci jakoś pomóc to proszę.

    Powodzenia
    yagular