  • 1. Data: 2004-07-02 22:00:49
    Temat: alimenty, intercyza, 2 małżeństwo
    Od: "agnieszka" <a...@p...fm>

    potrzebuję rady
    Jestem w związku małżeńskim z mężczyzną po przejściach tzn. po rozwodzie,
    mamy wspólne dziecko, a mąż ma jeszcze dziecko z 1 małżeństwa na które płaci
    alimenty 450 zł przy zarobkach swoich 650 netto zł.
    Ja mam dobrze płatną pracę.

    Mamy intercyzę ze względu na 1 jego żonę
    Mam pytania:
    1, 1 żona chce podwyższenie alimentów do 700 zł, twierdząc, że ja dobrze
    zarabiam, czy ma do tego prawo
    2, A może mąż ma prawo wystąpić o obniżenie alimentów powodu urodzenie się
    drugiego dziecka, biorąc pod uwagę, że urodziło mu się 2 dziecko z drugiego
    małżeństwa, na dodatek z przewlekłą chorobą ukł moczowego po ciężkim
    zakażeniu poszpitalnym,
    dziecko przyjmuje stale leki i nie może być oddane do żłobka
    3, Jak się zabezpieczyć w przypadku jakieś tragedii, odpukać, gdyby coś się
    stało mężowi
    Chodzi o ubezpieczenie, fundusz inwestycyjny oraz kapitałowy, w przypadku
    gdy jestem ustanowiona jako osoba uposażona

    Liczę na porady
    Pozdrawiam Agnieszka

    --
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-07-03 06:19:37
    Temat: Re: alimenty, intercyza, 2 małżeństwo
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Użytkownik "agnieszka" napisał w wiadomości
    > 1, 1 żona chce podwyższenie alimentów do 700 zł, twierdząc, że ja dobrze
    > zarabiam, czy ma do tego prawo
    Nie wiem czy ma prawo ale tak zazwyczaj robia pierwsze zony :) (oczywiscie
    jak we wszystkim sa pewnie wyjatki). I z tego co zaobserwowalam to ex ma
    duze szanse na to by takowa podwyzke alimentow dostac bo Wy z mezem, pomimo
    iz macie ropzdzielczosc to prawdopodobnie mieszkacie razem i prowadzicie
    wspolne gospodarstwo domowe i moze Waszemu dziecku powodzic sie lepiej niz
    dziecku ex. A to czesto Sedzinom wystarczy by podwyzke zarzadzic (ale nie
    sadze by dostala wiecej niz owe 650 zl co zarabia Twoj maz). Sedzina (bo
    sedziowie zdarzaja sie w sadach rodzinnych niezmiernie rzadko:) )uzna ze np
    Ty ze swojej wysokiej pensji mozesz lozyc na utrzymanie swojej rodziny i
    domu, natomiast Twoj maz moze lozyc na utrzymanie swojego pierwszego
    dziecka. Znam nie jeden taki przypadek. Niestety sprawiedliwosci sie w
    sadach rodzinnych raczej nie doczekasz.... Ex jest zdaniem sadu prawie
    zawsze poszkodowana i masz niewielkie szanse by to zmienic :)
> [...]
    > zakażeniu poszpitalnym,
    > dziecko przyjmuje stale leki i nie może być oddane do żłobka
    Oczywiscie ze ma prawo. Zawsze ma prawo :) a tym bardziej w takim przypadku.
    Wiec niech robi to jak najszybciej. a najlepiej by bylo gdybys rowniez Ty
    wystapila jednoczesnie o alimenty od meza (masz do tego prawo nawet jesli
    Wasze malzenstwo trwa) na Wasze dziecko. Wtedy teoretycznie sad musi
    uwzglednic mozliwosci majatkowe Twojego meza i podzielic je na dwa. Pisze
    teoretycznie bo znajac zycie mozesz sie dowiedzic ze mozliwosci majatkowe
    Twojego meza sa parokrotnie wyzsze niz jego rzeczywiste zarobki :)
> [...]
    > Chodzi o ubezpieczenie, fundusz inwestycyjny oraz kapitałowy, w przypadku
    > gdy jestem ustanowiona jako osoba uposażona
    A tutaj to Ci niestety nie pomoge :(
    Pzdr i zycze powodzenia trzymajac mocno kciuki.
    PS I pamietaj o jednym. Jak ex dostanie to czego chciala tj wysokie alimenty
    to mozecie z mezem zdecydowac sie na separacje. Nie rozwiazuje ona
    malzenstwa, mozna ja w kazdej chwili cofnac, mozecie mieszkac razem, ale nie
    jestescie juz traktowani przez sad jako malzenstwo i sad nie powinien juz
    brac pod uwage Waszych wspolnych zarobkow. to chyba taka ostatecznosc w
    walce z pazernoscia ex. A tak w ogole to zajrzyj sobie na strone
    http://www.macochy.prv.pl/ oraz na forum
    http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14479. Tam znajdziesz odpowiedzi na
    wiekszosc Twoich pytan. Jeszcze raz pozdrawiam. J.

  • 3. Data: 2004-07-03 17:52:39
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "agnieszka" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam pytania:
    > 1, 1 żona chce podwyższenie alimentów do 700 zł, twierdząc, że ja dobrze

    nie ma

> [...]
    > zakażeniu poszpitalnym,
    > dziecko przyjmuje stale leki i nie może być oddane do żłobka

    może

  • 4. Data: 2004-07-03 17:53:23
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > Mam pytania:
    > 1, 1 żona chce podwyższenie alimentów do 700 zł, twierdząc, że ja dobrze

    tzn. ma, ale raczej nie dostanie