  • 1. Data: 2002-09-02 15:40:45
    Temat: alimenty
    Od: "Marek-O" <d...@w...pl>

    Matka (rozwiedziona) sama wychowuje 12 letnia corke. Zarabia ok 1300 zł
    netto miesiecznie. Ojciec prawdopodobnie jest na bezrobociu. Jakie sa
    mozliwosci pozwania go o alimenty? Jaka moze byc ich wysokosc w tej
    sytuacji? Co to sa alimenty z ZUSu i ile one wynosza?

    Bardzo prosze o informacje.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-09-02 21:21:27
    Temat: Odp: alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marek-O <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al00md$4n3$...@n...tpi.pl...
    > Matka (rozwiedziona) sama wychowuje 12 letnia corke. Zarabia ok 1300 zł
    > netto miesiecznie. Ojciec prawdopodobnie jest na bezrobociu. Jakie sa
    > mozliwosci pozwania go o alimenty?

    Możliwości są zawsze :-) nie ma prawa zabraniającego złożenia pozwu do sądu
    rodzinnego o alimenty...jest obowiązek alimentacyjny wobec dzieci w związku
    z czym można w każdej chwili taki pozew do sądu złożyć...

    Jaka moze byc ich wysokosc w tej
    > sytuacji?

    Na takie pytanie nie odpowiada sie w sądzie... opiekun małoletniego wylicza
    koszt utrzymania dziecka i dzieli to na 2 :-) ponieważ również jest
    zobowiązana do łożenie na rzecz dziecka jedynie czyni to w innej formie niż
    pozwany...
    natomiast o drugą część pozywa ojca / matke .../w zależności komu jest
    powieżona władza rodzicielska /...

    Co to sa alimenty z ZUSu i ile one wynosza?

    Pozwole sobie na zmiane kolejności pytań...
    alimenty z ZUS-u są to świadczenia przysługujące osobie uprawnionej wtedy
    gdy:
    osoba taka zamieszkuje w Polsce...
    alimenty zostały ustalone na drodze sądowej tytułem egzekucyjnym..
    i nie można ich wyegzekwować w całości bądź częściowo...

    przysługują one w wysokości alimentów bieżąco ustalonych przez sąd nie
    wyższej jednak niż 30% przeciętnego wynagrodzenia ustalonego przez GUS

    ważne byłoby jeszcze pytanie : jakie są prawa nabycia takiego świadczenia...

    więc brany jest pod uwagę przeciętny miesięczny dochód na osobę w rodzinie
    uprawnionego uzyskany w roku kalendarzowym poprzedzającym okres 12
    miesięcy - od czerwca danego roku do końca maja następnego roku - nie
    przekracza kwoty odpowiadającej 60% przeciętnego wynagrodzenia ustalonego
    przez GUS

    z tego wniosek ,że jeśli przeciętny dochód na osobę w rodzinie przekroczy
    kwote ustaloną przez GUS alimenty sie nie należą z funduszu
    alimentacyjnego...

    Sandra