  • 1. Data: 2002-04-13 10:00:07
    Temat: alimenty
    Od: "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl>

    Witam
    Mam juz dawno skonczone 18 lat, wiec jestem osoba pelnoletnia, matka
    powiedziala ze mam sie sam utrzymywac (tak bywa, niewazne z jakiego powodu),
    czy jest mozliwe aby alimenty zostaly przepisane na mnie tzn. czy moge
    zabrac mojej matce prawo do alimentow??? prosze o szybka odpowiedz, bardzo
    mi na tym zalezy !!!

    pozdrawiam
    jupi

  • 2. Data: 2002-04-13 10:32:11
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > czy jest mozliwe aby alimenty zostaly przepisane na mnie tzn. czy moge
    > zabrac mojej matce prawo do alimentow??? prosze o szybka odpowiedz, bardzo

    Co rozumiesz przez "przepisane na mnie"?
    Z tego jak Cie zrozumialam wnioskuje, ze sad zasadzil juz na Ciebie alimenty
    (pewnie do ojca), ale platne do rak matki.
    Jezeli w takiej sytuacji Twoja matka uznala, ze masz sie sam utrzymywac, to
    znaczyloby, ze bezprawnie przejela alimenty przekazywane na Ciebie.
    A to oznacza, ze masz prawo wystapic do sadu o to, zeby alimenty na Ciebie
    byly przekazywane
    Tobie, bo w innym wypadku w ogole do Ciebie nie docieraja.
    Matka ma prawo zatrzymac dla siebie jedynie alimenty, ktore sa placone na
    nia.
    Alimety na dziecko musza byc wykorzystane na dziecko. Nawet kiedy dziecko
    dorosnie.
    Sad oczywiscie moze anulowac alimenty od ojca, kiedy syn dorosnie i juz sie
    nie uczy, ale
    jesli alimenty sa, to musza byc wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 3. Data: 2002-04-13 10:47:00
    Od: "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl>

    witam

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl> wrote in message

    ciach

> [...]
    > Tobie, bo w innym wypadku w ogole do Ciebie nie docieraja.
    > Matka ma prawo zatrzymac dla siebie jedynie alimenty, ktore sa placone na

    z tego co wiem to alimenty sa tylko na mojego niepelnoletniego brata i na
    mnie, ale sa sciagane przez komornika, ja nie rozmawiam ze swoja matka, wiec
    czy istnieje mozliwosc "znalezienia" konkretnego komornika, i ile by
    kosztowalo takie "przepisanie" alimentow na mnie??
> [...]
    sie
    > nie uczy, ale
    > jesli alimenty sa, to musza byc wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.

    caly czas sie ucze

    > Pozdrawiam,
    > Marta Wieszczycka

    ja rowniez pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-04-13 11:42:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Tomasz Stopczyński wrote:

> [...]
    >+ czy istnieje mozliwosc "znalezienia" konkretnego komornika, i ile by
    >+ kosztowalo takie "przepisanie" alimentow na mnie??

    Nie tak.
    Komornik jest tylko WYKONAWCĄ wyroku sądowego - i to sąd
    musi zmienić co trzeba.
    A jeśli ewidentnie NIC nie "poszło" na ciebie z kilku
    poprzednich zapłat - to IMHO powinny być zwrócone (ojcu)
    lub przekazane (tobie) jako "niesłusznie zagarnięte".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-13 11:44:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

> [...]

    > czy jest mozliwe aby alimenty zostaly przepisane na mnie tzn. czy moge
    > zabrac mojej matce prawo do alimentow??? prosze o szybka odpowiedz, bardzo

    Alimenty od kogo, ojca?

    Musicie od nowa wystąpić o uregulowanie wysokości alimentów - dwie osobne
    sprawy, twoja i matki. Sąd nie może bez żądania powoda rozdzielać
    świadczeń alimentacyjnych ani przenosić go na inne osoby.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-13 14:17:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Musisz sie zwrócic do sądu o zmiane wyroku w tej kwestii ,po zmianie
    otrzymasz tyt . uprawniający cie do pobierania alimentów ...
    Nadmieniam ,że nie ma bezprawnego pobierania alimentów przez matkę skoro nie
    wnosisz o taką zmianę .... Do tej pory ona cie utrzymywała ... I nie jest
    proste wykazać ,że bezprawnie zagarnęła twoją część ....Troche logiki
    panowie stąd bezprawnością ...
    Sandra

  • 7. Data: 2002-04-14 17:55:16
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    npol.com.pl...

    > Nie tak.
    > Komornik jest tylko WYKONAWCĄ wyroku sądowego - i to sąd
    > musi zmienić co trzeba.

    Dokladnie tak, dlatego wlasnie musisz wystapic do sadu, zeby alimenty na
    Ciebie byly przekazywane Tobie, bez posrednikow.
    > A jeśli ewidentnie NIC nie "poszło" na ciebie z kilku
    > poprzednich zapłat - to IMHO powinny być zwrócone (ojcu)

    Absolutnie nie. Jezeli ktokolwiek zagarnal pieniadze, ktore naleza sie
    Tobie, to nie jest to powod do oddawania tych kwot ojcu, tylko do
    doprowadzenia do tego, by trafily do Ciebie.

    > lub przekazane (tobie) jako "niesłusznie zagarnięte".

    O, wlasnie tak.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 8. Data: 2002-04-14 17:58:35
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote in message
    st...

    > Musicie od nowa wystąpić o uregulowanie wysokości alimentów - dwie osobne
    > sprawy, twoja i matki. Sąd nie może bez żądania powoda rozdzielać
    > świadczeń alimentacyjnych ani przenosić go na inne osoby.

    Mojemu przedmowcy chodzilo zapewne o oddzielenie alimentow na Ciebie od
    alimentow na Twojego brata (zreszta zwykle sad ustala konkretne kwoty na
    konkretne dziecko), ale wazne jest wystapienie o przekazywanie kwoty
    zasadzanej na Ciebie Tobie a nie Twojej matce.

    Pozdrawiam,
    Marta