  • 1. Data: 2005-09-18 16:48:20
    Temat: Prawo spółdzielczo-własnościowe do mieszkania i dziedziczenie
    Od: Beniamin <w...@w...pl>

    Witam

    Niedawno zakupiliśmy z żoną mieszkanie i czas się formalnie również
    wymeldować od rodziców. Swoje mieszkanie mają jako
    spółdzielczo-własnościowe i narazie chyba nie można założyć księgi
    wieczystej, bo grunty były nieuregulowane (przynajmniej jeszcze 2 lata
    temu). Teraz powstaje pytanie - czy gryby nie daj Boże po moim
    wymeldowaniu się od rodziców, trafiło ich coś niedobrego, to standardowo
    to mieszkanie należy się mnie i mojej siostrze, czy np. spółdzielnia
    może w jakiś sposób mieszkanie zgarnąć i się na nas wypiąć? Nie znam
    praw związanych z takimi sprawami i niepokoi mnie ta kwestia. Proszę o
    rozjaśnienie tematu, ew. może wskazania do odpowiednich ustaw, które
    pomogłyby mi zrozumieć wszelkie mechanizmy i zawiłości z tym związane

    pozdrawiam
    Beniamin

  • 2. Data: 2005-09-18 20:10:59
    Od: "Bonifacy" <d...@w...pl>

    Najpierw proponuję przeczytać statut Spółdzielni w tym zakresie.

  • 3. Data: 2005-09-18 21:25:38
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Beniamin napisał:
    > spółdzielczo-własnościowe i narazie chyba nie można założyć księgi
    znaczy się _spółdzielcze własnościowe_ ?

    > wieczystej, bo grunty były nieuregulowane (przynajmniej jeszcze 2 lata
    > temu).
    nie ma to znaczenia.

> [...]
    > to mieszkanie należy się mnie i mojej siostrze, czy np. spółdzielnia
    > może w jakiś sposób mieszkanie zgarnąć i się na nas wypiąć?
    nie może. Po rodzicach dziedziczysz Ty i siostra (jeżeli umierają oboje,
    jeżeli jedno - to dziedziczy rodzic, siostra i Ty).
    Nie ma znaczenia czy jesteś zameldowany i ile masz innych mieszkań.

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-09-18 21:29:02
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Bonifacy napisał:

    > Najpierw proponuję przeczytać statut Spółdzielni w tym zakresie.
    to może lepiej ustawę, statut do dziedziczenia mieszkań własnościowych
    nie ma nic.

    Radzisz

  • 5. Data: 2005-09-19 11:52:26
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Beniamin" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozjaśnienie tematu, ew. może wskazania do odpowiednich ustaw, które
    > pomogłyby mi zrozumieć wszelkie mechanizmy i zawiłości z tym związane

    spółdzielczo-własnościowe od strony dziedziczenia to pełna własność, istotne różnice
    w stosunku do wyodrebnionej właśności
    zaczynają sie przy sposobie zarządzania nieruchomoscia, placenia na częsci wspólne,
    na remont etc.

    zakladam ze nie pomylisles statusu mieszkania ze spoldzielczym-lokatorskim bo to cos
    innego.

    A.

  • 6. Data: 2005-09-19 13:49:55
    Od: Beniamin <w...@N...Spamuj.Mnie.Na.wp.pl>

> [...]
    na remont etc.

    > zakladam ze nie pomylisles statusu mieszkania ze spoldzielczym-lokatorskim bo to

    Spółdzielcze-własnościowe - kilka lat temu rodzice wykupili mieszkanie
    od spółdzielni (a kupili je po raz pierwszy 30 lat temu).

    Beniamin