  • 1. Data: 2006-11-02 11:14:13
    Temat: akta księgi wieczystej
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@g...pl>

    Witam,
    Nie jestem prawnikiem, ale parę razy zdarzało mi się oglądać dokumenty ksiąg
    wieczystych i zawsze były tam złozone różne wnioski i ine pisma które sąd
    otrzymywał w związku z księgą.
    Ostatnio też oglądałem takie dokumenty, ale księgi która jest już
    elektroniczna i nei znalazłem żadnych dokumentów które były tam składane od
    dwóch lat. Z kolei w trakcie rozpatrywania wniosków widziałem, że są one w
    takich osobnych szarych teczkach z numerami wniosków.

    TERAZ PYTANIA:

    1. Czy to możliwe, że po załatwieniu sprawy dokumenty dotyczące wniosku nie
    trafiają do akt księgi?

    2. Jesli tak, to w jaki sposób jako właściel gruntu mogę je w sądzie obejrzeć
    (o jakie akta prosić w sekretariacie - akta z sygnaturą wniosku?)

    MK

  • 2. Data: 2006-11-02 11:29:09
    Temat: Re: akta księgi wieczystej
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Mariusz Kolanko" <m...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:eicju5$qe9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > obejrzeć
    > (o jakie akta prosić w sekretariacie - akta z sygnaturą wniosku?)

    Rozrozniaj ksiege wieczysta od akt ksiegi wieczystej - to zupelnie dwie
    rozne pozycje. Ksiega jest jawna dla wszystkich, akta ksiegi juz tylko dla
    stron (ew. wlascicieli).
    Nie wszystkie dokumenty, ktore trafiaja do akt ksiegi wieczystej musza byc
    zapisane w ksiedze wieczystej.
    Elektroniczna jest tylko ksiega wieczysta - akta sa dalej "papierowe".
    -------
    Zapraszam na Forum Prawnikow - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-02 17:22:27
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > zapisane w ksiedze wieczystej.
    > Elektroniczna jest tylko ksiega wieczysta - akta sa dalej "papierowe".

    Ja to rozróżniam i dlatego dziwi mnie, że po poproszeniu o akta księgi
    wieczystej dostałem je bez dokumentów (wniosków o hipotekę, sprostowania,
    wnioski o wpisy spadkobierców) z ostatnich dwóch lat. Natomiast w trakcie
    załatwiania hipoteki widziałem, że wniosek ma swoją osobną teczkę.
    Dlatego ponawiam pytania: