  • 1. Data: 2008-12-06 19:04:02
    Temat: akt oskarżenia niepodpisany i uzupełniany
    Od: i...@g...com

    Prośba o poradę (zwłaszcza o odpowiedź na kwestię w 2 akapicie)
    Otrzymałem akt oskarżenia o pomówienie podpisany tylko przez radcę
    prawnego, podpisu adwokata nie było. Do sądu podobno wpłynął akt
    podpisany przez adwokata i radcę. natomiast odpis jaki otrzymałem jest
    podpisany tylko przez radcę , która nie może reprezentować strony w
    sprawach karnych. Sąd na mój wniosek by mi przesłali akt oskarżenia
    twierdzi, że brak podpisu to tylko uchybienie formalne, a z aktem
    oskarżenia mogłem zapoznać się w sądzie. Dodam, że sąd jest wyraźnie
    nieprzychylny, np. ławnik prowadziła własne dochodzenie i przywołała
    dokument znaleziony w internecie, którego nawet nie było w aktach
    sprawy. Wnosiłem o wyłączenie tej ławnik, jednak się ostała...

    Ale co ważniejsze, akt oskarżenia zawiera ogólne sformułowania, że
    artykułem pomówiłem osoby, a konkretów nie ma (brak moich
    sformułowań), pojawiają się dopiero tydzień później w wykazie dowodów
    nadesłanym do sądu i do mnie odpis. I mam pytanie czy akt oskarżenia
    (dokładnie uproszczony akt oskarżenia) można uzupełniać - bo sędzina
    na uwagę o brak zarzutów w akcie oskarżenia właśnie stwierdziła, że
    zostały zarzuty uzupełnione w wykazie dowodów. Można tak?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-12-06 19:18:41
    Temat: Re: akt oskarżenia niepodpisany i uzupełniany
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 20:04, i...@g...com wrote:
> [...]
    > na uwagę o brak zarzutów w akcie oskarżenia właśnie stwierdziła, że
    > zostały zarzuty uzupełnione w wykazie dowodów. Można tak?

    a jednak postępowanie nie jest chyba w trybie uproszczonym bo skład
    jest 3 osobowy (sedzina i 2 ławników), jednak wniesione zostało pismo
    pod tytułem "Uproszczony akt oskarżenia" w 2003r. (brak
    rozstrzygnięcia do tego czasu).

    Uzupełnienie na podstawie takiej informacji:
    "Sprawy w trybie uproszczonym sąd rozpoznaje w I instancji wyłącznie
    jednoosobowo; sędzia ma prawa i obowiązki przewodniczącego. W trybie
    uproszczonym wyłączona jest natomiast możliwość wyznaczenia innego
    składu niż jednego sędziego (nawet w sprawach zawiłych)."

  • 3. Data: 2008-12-06 19:46:00
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 20:18, i...@g...com wrote:

> [...]
    > składu niż jednego sędziego (nawet w sprawach zawiłych)."- Ukryj cytowany tekst -

    Uzupełnienie 2 - czyli, że sprawa jednak w trybie uproszczonym.
    Ponadto sąd rozpoznaje sprawę jednoosobowo. Prezes sądu rejonowego
    może zarządzić rozpoznanie sprawy w składzie jednego sędziego i dwóch
    ławników, jeżeli jest to uzasadnione jej okolicznościami.

    w takim razie przerwa w rozprawie nie powinna być dłuższa niż 21 dni
    (tryb uproszczony), co w przypadku gdy przerwy były i po 26 dni? Czy
    na tej podstawie mozna wnieść o rozpoznanie w trybie zwyczajnym?

  • 4. Data: 2008-12-06 19:59:56
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 20:46, i...@g...com wrote:

> [...]
    > (tryb uproszczony), co w przypadku gdy przerwy były i po 26 dni? Czy
    > na tej podstawie mozna wnieść o rozpoznanie w trybie zwyczajnym?

    tylko właściwie co by dała zmiana trybu - skoro juz jest skłąd 3
    osobowy to zmiana na tryb zwyczajny by pewnie oznaczała, że sprawa
    jest kontynuowana w tym samym skladzie? (sedzina i 2 ławnicy). Jednak
    czy korzyścią by nie był fakt, że moja obecność jest obowiązkowa (na 2
    przesłuchaniach świadków nie byłem i nie uwzględniono mojego
    usprawiedliwienia nieobecności przy czym sędzina wskazała że moja
    obecność nie jest obowiązkowa. W takim razie zmiana na tryb zwyczajny
    czy przywróciła by możliwość wezwania tych świadków ponownie?

  • 5. Data: 2008-12-06 20:11:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Uzupełnienie 2 - czyli, że sprawa jednak w trybie uproszczonym.
    > Ponadto sąd rozpoznaje sprawę jednoosobowo.

    A zatem jaki ławnik prowadził własne dochodzenie? - o czym wcześniej
    pisałeś.

  • 6. Data: 2008-12-06 20:28:39
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 21:11, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    g38g2000yqd.googlegroups.com...

    > A zatem jaki ławnik prowadził własne dochodzenie? - o czym wcześniej

    są 2 ławniczki i sędzina (podejrzewam jednak tryb uproszczony, bo
    "Prezes sądu rejonowego może zarządzić rozpoznanie sprawy w składzie
    jednego sędziego i dwóch ławników, jeżeli jest to uzasadnione jej
    okolicznościami".).

    jedna z nich zadała mi pytanie czy cos wiem o takiej publikacji (która
    odnosiła sie do mojej publikacji), pierwszy raz słyszałem o tej
    publikacji, nie było też nic w aktach sprawy (druga strona znała
    pewnie ten materiał ale, że bym maksymalnie stronniczy (na ich
    korzyść) to jednak go do akt nie dołączyła). ławnik prowadzi
    dochodzenie i pyta sie o materiały spoza postepowania, też dziwne.

  • 7. Data: 2008-12-06 20:34:07
    Od: i...@g...com

    to był cytat przepisu a nie stwierdzenie, że sąd tą sprawę rozpoznaje
    jednosobowo, przepraszam, zapomniałem wziąć w cudzysłów to co
    cytowałem, powinno być:

  • 8. Data: 2008-12-06 20:43:44
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 21:34, i...@g...com wrote:
> [...]
    > może zarządzić rozpoznanie sprawy w składzie jednego sędziego i dwóch
    > ławników, jeżeli jest to uzasadnione jej okolicznościami".

    jak to brakiem cudzysłowa mozna namieszać... dokładnie ten cytat to
    pochodzi z porównania postępowań uproszczonych ze zwyczajnymi
    znalezionego w internecie. Dlatego też pewnie zaczyna sie od wyrazu
    "Ponadto..."

    Wszystko wskazuje że jest to postepowanie w trybie uproszczonym gdzie
    jednak powołano 2 ławników, ale pewności nie mam - zastanawia mnie
    możliwość i sens zmiany na tryb zwyczajny - o czym pisałęm wcześniej,
    chociazby z uwagi na ponowne wezwanie świadków w których przesłuchaniu
    nie uczestniczyłem, najlepsza byłaby zmiana składu, ale skoro juz jest
    3 osobowy to wnioskuję że w trybie zwyczajnym sie nie zmieni.

    ponadto przerwy w postępowaniu trwały dłużej niż 21 dni, wynika z tego
    jakaś konsekwencja?

  • 9. Data: 2008-12-07 11:41:52
    Od: i...@g...com

    On 6 Gru, 21:43, i...@g...com wrote:

> [...]
    > 3 osobowy to wnioskuję że w trybie zwyczajnym sie nie zmieni.
    >
    > ponadto przerwy w postępowaniu trwały dłużej niż 21 dni, wynika z tego

    jest jakis serwis porad prawniczych gdzie można zadać kilka prostych
    pytań i zapłacić np. przez paypal ?
    ktoś podaje jakie kwestie go interesują i orientacyjną cenę, a inni
    odpowiadają na ofertę i podają swoją cenę, zleceniodawca wybiera z
    ofert zleceniobiorce.
    za darmo to rzeczywiście nie ma co liczyć na odpowiedź i powinien być
    taki serwis, jest taki informatyczny, powinien być i prawniczy.
    za kilka pytań jak w tym wątku podałbym cenę 50 zł, chociaż prawnicy
    biorą wiele to jednak za 3-4 pytania na które poświęci 15 minut 50 zł
    powinno być ok.

  • 10. Data: 2008-12-07 15:59:36
    Od: i...@g...com

    On 7 Gru, 12:41, i...@g...com wrote:

> [...]
    > za kilka pytań jak w tym wątku podałbym cenę 50 zł, chociaż prawnicy
    > biorą wiele to jednak za 3-4 pytania na które poświęci 15 minut 50 zł

    Rozdział 52
    Art. 485. W sprawach z oskarżenia prywatnego stosuje się przepisy o
    postępowaniu uproszczonym, z zachowaniem przepisów niniejszego
    rozdziału. Przepisu art. 470 nie stosuje się.

    W dziale 51 Postępowanie uproszczone
    jest
    Art. 484.
    § 1. Postępowanie uproszczone toczy się również w razie przerwania
    rozprawy na czas nie dłuższy niż 21 dni.
    § 2. Jeżeli sprawy nie można rozpoznać w terminie wskazanym w § 1, sąd
    rozpoznaje sprawę w dalszym ciągu w postępowaniu zwyczajnym w tym
    samym składzie.

    W takim razie czy art 484 § 1 stosuje się do postępowania o
    pomówienie?

    Czyli po przerwie w rozprawie wynoszącej 21 dni toczy sie w trybie
    zwykłym? I czy to ma jakies konsekwencje zwłaszcza na wcześniejsze
    czynności (jak przesłuchanie świadków na którym moja obecność była
    nieobowiązkowa i na których nie byłem, a wobec zmiany trybu
    postępowania i mojej obowiązkowej obecnośći czy te czynności powinny
    być powtórzone?)