    From: "Radosław Zabawa" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: akt notarialny,koszty,zmian przepisow o wspolwlasnosci
    Date: 8 Feb 2004 15:15:49 +0100

    Witam grupowiczów!

    Może ktoś jest z Was na bieżąco z opłatami za akt notarialny.
    Sprawa wygląda tak.

    Nabywam lokal mieszkalny wraz z udziałem w gruncie od dewelopera.
    Całość kupuję na współwłasność z ojcem. ja 50%, ojciec 50% (ojciec we wspólnocie
    majątkowej z matką).

    Orientowałem się u innych kupujących, którzy kupowali mieszkania
    za podobną kwotę i o podobnej powierzchni w tym samym budynku.
    Kwota za akt wynosiła około 4800. I taką też kwotę sumaryczną miałem
    w pierwszym projekcie aktu notarialnego.

    Natomiast po 2tygodniach od jego otrzymania, deweloper
    poinformował mnie, że kwota kosztów aktu wzrośnie o około 1200 zł, ponieważ
    zmieniły się przepisy o współwłasności. Co ciekawe tuż przed terminem podpisania
    aktu. Oczywiście nie napisano, w którą pozycję kosztową wpada ta podwyżka i na
    podstawie jakich przepisów.

    Czy coś takiego miało miejsce w ciągu ostanich 3-4 tygodni?

    Skąd się mogła wziąść różnica w kosztach aktu notarialnego, powstaje
    tylko dlatego, że lokal nabywany jest na współwłasność, a nie przez jedną osobę?

    O jakie przepisy chodzi i kiedy weszły w życie?
    Może mnie ktoś nakierować na jakieś źródło informacji?

    Pozdrawiam
    R.