  • 1. Data: 2006-10-05 10:41:00
    Temat: Miejsce kontenerów do składowania odpadów selektywnych
    Od: "Ulek" <q...@N...onet.pl>

    Witam,

    Mam prośbę o wskazanie przepisów, które regulują kwestie możliwości
    umiejscowienia
    kontenerów na odpady selektywne przy budynku wielorodzinnym. Chodzi mi
    głównie
    o wymogi co do (minimalnej) odległości takich kontenerów od okien i drzwi
    budynku.

    Znalazłem taką informację:
    "odległość śmietnika od drzwi i okien budynków powinna wynosić 10 m" w art.
    22:
    ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaç budynki i ich
    usytuowanie.

    Czy powyższe przepisy mają również odniesienie do pojemników na odpady
    selektywne?
    Czy dla miasta Poznań mogą być inne uregulowania?
    Czy mają one odniesienie do istniejących budynków mieszkalnych, wybudowanych
    w latach 50'tych?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Maciej.

  • 2. Data: 2006-10-05 11:03:17
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 5 Oct 2006 12:41:00 +0200, Ulek napisał(a):

    > Czy powyższe przepisy mają również odniesienie do pojemników na odpady
    > selektywne?

    Tak, gdyż odpad selektywny powstaje w wyniku selekcji min. odpadu
    komulanego powstającego w gospodarstwie domowym. Warunki selekcji i zbiórki
    odpadu w wielu przypadkach ustala stosowna uchwała Rady Miejskiej lub Gminy
    danego miasta/miejscowości.

    > Czy dla miasta Poznań mogą być inne uregulowania?

    Poszukaj odpowiedniej uchwały bazującej na podstawie KPGO
    (Krajowy Plan Gospodarki Odpadami).

    > Czy mają one odniesienie do istniejących budynków mieszkalnych, wybudowanych
    > w latach 50'tych?

    Tak, do wszystkich. Sytuacja zmienia postać rzeczy jeśli mowa o odpadzie
    niebezpiecznym.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 3. Data: 2006-10-05 11:19:15
    Od: "Ulek" <q...@N...onet.pl>

> [...]
    > zbiórki
    > odpadu w wielu przypadkach ustala stosowna uchwała Rady Miejskiej lub

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Poszukaj odpowiedniej uchwały bazującej na podstawie KPGO
    > (Krajowy Plan Gospodarki Odpadami).

    Znalazłem Plan gospodarki odpadami dla Powiatu Poznańskiego, jednak
    obejmuje on raczej temat składowania odpadów, a nie gromadzenia ich
    i nie reguluje kwestii usytuowania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych.

    Spróbuję powołać się na wcześniej wspomniane rozporządzenie w rozwiązaniu
    sporu dotyczącego ustawienia kontenerów do selekcji odpadów.

    Pozdrawiam,
    Maciej.