    From: "Aga" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zycie w polsce Re: Co mam zrobić
    Date: Fri, 19 Nov 2004 22:32:22 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cnlnbc$388

    zmieniam tytuł postu z wiadomych względów

    > Wyganianie z kraju wszystkich pracowników naukowych, lekarzy, nauczycieli,
    > personelu medycznego i zasiedlenie tych terenów rosyjskimi specjalistami
    (...)

    A kto ich wygania z kraju? Wiem ze tu żyje się cieżko, sama czasem walcze z
    naszą krajową beznadzieją. Ale Ci ludzie sami podejmują decyzje o wyjeździe.
    Co najwyżej można powiedzieć że są zmuszeni brakiem perspektyw.
    Osobiście nie zauważyłam zasiedlania naszego kraju specjalistami rosyjskimi.
    Owszem, spotykam się z lekarzami z rosji. Ale oni z tych samych powodów
    wyjechali ze swojej ojczyzny jak nasi rodacy. Nikt ich nie przesiedla.

    Zgadzam się z tym, że emigracja naszych studentów, naukowców, lekarzy itd
    działa na niekorzyśc całego kraju. I rząd powinien stworzyć dla nich chociaz
    minimalne perspektywy na jakieś zycie. Może chociaż część z nich by została.
    Zgadzam się z tym że nie robi się nic żeby zatrzymać tych ludzi u nas, dla
    nas. Widze różnicę miedzy wyjazdami niekórych osób bo chcą mieszkać gdzie
    indziej. Wyjazd za chlebem i za godnym życiem jest kompromitacją kraju, jego
    rządu i polityków.
    Ja osobiście też zastanawiałam sie nad wyjazdem za granicem. Tu dla siebie
    nie widziałam miejsca. Powstrzymywało mnie to, że w obcym kraju zawsze będę
    obca, tak samo moje dziecko.
    Zostałam i jakoś idę do przodu.
    Rozumiem, że było panu ciężko samemu, z dala od rodziny i przyjaciół.
    Tylko że nie może pan identyfikować problemów innych ludzi z własnym życiem.
    To zbyt daleko idące uogólnienie.
    I proszę nie przypisywać mi żadnych opcji politycznych. Akurat tak się
    składa że nie popieram żadnej partii bo żadna z nich nie ma programu dla
    polski kóry by mi odpowiadał.
    Każdy polityk, bez względu na to z jakiej jest partii powinien odejść, spaść
    ze sceny politycznej jeśli przyłapano go na jakimkolwiek oszustwie,
    kombinowaniu czy aferze. To nie jest kwestia przynależności do partii.
    Dlaczego tak się nie dzieje nie rozumiem. A dotychczas ujawnione afery
    dotyczą każdej partii niestety, nie tylko SLD. To że prezydentem jest
    Kwaśniewski a większość rządu to SLD jest wynikiem głosowania Polaków. To
    oni podjęli decyzję o głosowaniu na tą a nie na inna partię. Coś ich pchęło
    w tym kierunku, smiem twierdzić że program wyborczy a nie przyzwyczajenie do
    PZPR. Pan to nazywa naiwnością i wiarą w cud. Ja bym jednak uważniej
    przyjżała się temu co proponowała zrobić poszczególna z partii po dojściu do
    władzy.
    Z resztą nie mi oceniać wyboru dokonanego przez wolnych ludzi.

    Dziwię się jednemu. Chce pan rozliczać z afer członków SLD a inni nie ważni
    bo oni nie rządzą., czy nie przemawia przez pana jakiż zal na PZPR?
    Moim zdaniem wszyscy powinni być rozliczania za to co robią. Wszyscy a nie
    tylko Ci z SLD.

    Aga