    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot za bilety
    Date: Mon, 2 Feb 2009 11:33:08 +0000 (UTC)

    Witam

    W gdańsku od dziś, praktycznie bez żadnych zapowiedzi(27 stycznia pojawiło
    sie info na stronie), ani informacji w autobusach, została zlikwidowana
    prawytna liniia autobusowa Planetobus. Jakiś niecały tydzień kupiłem karnety
    na tę linie, czyli 24 bilety po 2zł za sztuke. Wyjeździłem może 2, czy 3
    bilety i Planetobus został zlikiwodwany, a mi zostało ponad 20 biletów. Czyli
    wtopilem 40zł.
    Na stronie napisali że warunkiem zwrotu pieniędzy za bilety jest posiadanie
    dowodu zakupu.

    http://planetobus.gda.pl/actual.htm#001

    Nie mam paragonu, nie wiedziałem że nagle stanie się potrzebny.
    Wydaje mi się że paragon jest konieczny tylko po to by udowodnić zawarcie
    umowy z daną firmą. Ale karnety na Planetobus można wyłącznie kupić od
    Planetobusu, wiec wymóg posiadania dowodu zakupu jest moim zdaniem działaniem
    mającym zniechęcić(uniemożliwić) ludzi do odzyskania straconych pięniedzy.

    Czy firma ma prawo uwarunkować zwrot pieniędzy posiadaniem dowodu zakupu?
    Czy mogą tak ograczniczyć moje prawa? Dodatkowo zmuszają mnie bym udał się do
    ich biura tylko pomiędzy 16 a 20 lutym, w godzinach od 8 do 16(pracuje w tych
    godzinach!).
    Czy zlikiwodowanie autobusu nie jest zwykłym niewywiązaniem się z ich strony
    z umowy? Kupiłem bilety, i nie mam ich gdzie wykorzystać, bo nieistnieje
    autobus w którym miałbym je skasować.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski