  • 1. Data: 2008-03-09 10:45:24
    Temat: Zwrot towaru zakupionego osobiście
    Od: " Krzysiek F." <e...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Zakupiłem towar osobiście na prezentacji w hotelu. Była to pościel wełniana.
    Okazało się, że na prezentacji jak to zwykle bywa okłamano mnie (towar nie
    jest wart swojej ceny). Nie zapłaciłem jeszcze za te rzeczy (mam przelać
    pieniądze do 17.03.2008). Według prawa nie można zwracać towaru bez podania
    przyczyny w ciągu 10 dni o ile nie jest on zakupiony wysyłkowo(prawda ? ). Na
    umowie mam napisane:" 8. Sprzedawca informuje, że kupującemu przysługuje prawo
    do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia. Kupujący jest
    zobowiązany poinformować Sprzedawcę na piśmie o zamiarze odstąpienia od umowy.
    Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż 14 dni od daty
    rezygnacji na koszt Kupującego. " Firma ta zajmuje się sprzedażą wysyłkową i
    domyślam się, że kupując na pokazie dostałem umowę identyczną jak osoba
    kupująca przez telefon. Czy w tym wypadku mam prawo do zwrotu w ciągu 10 dni ?

  • 2. Data: 2008-03-09 10:58:25
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego osobiście
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    " Krzysiek F." <e...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > domyślam się, że kupując na pokazie dostałem umowę identyczną jak osoba
    > kupująca przez telefon. Czy w tym wypadku mam prawo do zwrotu w ciągu 10

    Generalnie jeśli umowa była zawarta poza siedzibą sprzedawcy, to masz.
    Sprzedaż wysyłkowa to jeden przykład takiej sytuacji, a prezentacja w hotelu
    to druga równie dobra. Poza tym - skoro tak mówi umowa, to znaczy że masz,
    choćby nie było to wymagane prawem.

    --
    strach

  • 3. Data: 2008-03-09 12:48:34
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik " Krzysiek F." <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Okazało się, że na prezentacji jak to zwykle bywa okłamano mnie (towar nie
    > jest wart swojej ceny).

    Radze ci nauczyć się co to jest kłamstwo, bo jak sie kiedyś taki handlarz
    uprze to cie poda do sądu za zniesławianie.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2008-03-09 14:26:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 9 Mar 2008 11:58:25 +0100, strach napisał(a):
> [...]
    > to druga równie dobra. Poza tym - skoro tak mówi umowa, to znaczy że masz,

    Lepiej gdyby w umowie nie było niczego o prawie odstąpienia - wtedy by miał
    30 dni, a nie 10 :) Inna sprawa, że słyszałem (diabli wiedzą ile w tym
    prawdy) że tego typu firmy wciskające drogi chłam często rejestrują taki
    hotel jako miejsce wykonywania działalności - i wtedy nici z bezwarunkowego
    zwrotu... O tym że tak się dzieje może świadczyć np. fakt, że ile razy do
    mnie dzwonią próbując mi wcisnąć marne poduszki za 20-krotną cenę, to
    prezentacja zawsze ma się odbyć w tym samym hotelu. Jak już słyszę
    "Radisson SAS" to wiem że zaraz będzie bełkot o zdrowej pościeli...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 5. Data: 2008-03-09 14:44:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek F. wrote:
> [...]
    > kupująca przez telefon. Czy w tym wypadku mam prawo do zwrotu w ciągu 10 dni ?

    nie przez telefon, a poza siedzibą sprzedawcy. Hotel siedzibą nie jest
    więc jak najbardziej masz prawo od umowy odstąpić.
    Odeślj im towar z rezygnacją. Wzór takiego odstąpienia od umowy powinien
    być dołączony.

  • 6. Data: 2008-03-09 17:11:28
    Od: "Andy" <d...@d...net>

    " Krzysiek F." <e...@N...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > domyślam się, że kupując na pokazie dostałem umowę identyczną jak osoba
    > kupująca przez telefon. Czy w tym wypadku mam prawo do zwrotu w ciągu 10

    A swoja droga, to powinno sie wprowadzic przepis, ze takim osiolkom nie
    nalezy sie prawo do zwracania towaru.
    Juz nawet w najbardziej szmatlawych brukowcach byly artykuly o tych "super
    kocach", "cudownych garnkach", "genialnych filtrach" i co tam jeszcze nasze
    mafie "handlowcow" wciskaja naiwniaczkom. Wiec skad sie nadal biora idioci,
    ktorzy na takie prezentacje chodza i daja sobie wciskac te cuda ?

    Andy

  • 7. Data: 2008-03-09 19:43:12
    Od: " " <e...@g...pl>

    Andy <d...@d...net> napisał(a):
> [...]
    > mafie "handlowcow" wciskaja naiwniaczkom. Wiec skad sie nadal biora idioci,
    > ktorzy na takie prezentacje chodza i daja sobie wciskac te cuda ?

    Swoją drogą powinno się wprowadzić przepis, aby zabronić takim jak Ty wyzywać
    ludzi w internecie :]
    Sprawa się wyjaśniła - zwróciliśmy wszystko.
    PS. na pościel dała się nabrać moja matka, jest to starsza osoba i wypraszam
    sobie abyś ją obrażał. Pisałem to wszystko w pierwszej osobie, aby było
    czytelniejsze.

  • 8. Data: 2008-03-09 19:44:40
    Od: "Krzysiek F." <e...@g...pl>

    andrzej <u...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik " Krzysiek F." <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Radze ci nauczyć się co to jest kłamstwo, bo jak sie kiedyś taki handlarz
    > uprze to cie poda do sądu za zniesławianie.

    Hehe, OK ;-)

    Pozdrawiam

    PS. przyjęli zwrot

  • 9. Data: 2008-03-09 21:41:08
    Od: "Andy" <d...@d...net>

    <e...@g...pl> >
> [...]
    > wypraszam
    > sobie abyś ją obrażał. Pisałem to wszystko w pierwszej osobie, aby było

    Niedaleko pada jablko od jabloni.....

  • 10. Data: 2008-03-09 21:52:49
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Andy pisze:
    > takim osiolkom (...)
    > Niedaleko pada jablko od jabloni.....

    Odwiedź Google'a, wpisz poniższe i wciśnij 'Szczęśliwy traf' vel 'I'm
    feeling lucky':

    ad personam w celu ich ośmieszenia lub obrażenia

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.