eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru w ciagu 10 dni › Zwrot towaru w ciagu 10 dni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot towaru w ciagu 10 dni
    Date: Tue, 2 Dec 2008 13:39:36 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <1f5clbz082ea0.w1ov3pjto9sz$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: chello089077024082.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1228221582 15963 89.77.24.82 (2 Dec 2008 12:39:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Dec 2008 12:39:42 +0000 (UTC)
    X-Sender: b1FRey18Rjfr6sFC2XmCIS8xKFttorww
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:565939
    [ ukryj nagłówki ]

    Interesuje mnie kwestia zwrotu towaru w ciagu 10 dni. Jak wiadomo przy
    zakupach "na odleglosc" ustawodawca daje nam taka mozliwosc. Powiedzmy, ze
    sklep sprzedaje produkty, ktore moga sie "popsuc" w czasie transportu,
    dajmy na to plytki ceramiczne. Hipotetyczna sytuacja wyglada tak: klient
    kupuje towar, kurier mu go przywozi, po czym klient rozmyśla się i za kilka
    dni odsyła. Ja odbieram zwrócony towar i okazuje się, że kilka płytek w
    paczce jest pękniętych.

    Jak postąpić w takiej sytuacji?

    - klient sie nie przyzna, ze odeslal pekniete plytki; powie, ze byly cale
    - kurier j/w
    - raczej nikt nie sprawdzal kazdej plytki w paczce przed wysylka
    - nikomu nie mozna udowodnic winy

    - czy mam obowiązek zwrócić klientowi pieniądze w takiej sytuacji?
    - czy mam to sobie wpisac w straty?
    - na kim ciąży obowiązek udowodnienia, ze plytki byly cale? klient moze
    powolac cala swoja rodzine na "swiadkow" ze wysylal cale...

    Druga sytuacja, ale odwrotna. Wysylam kurierem paczke plytek, klient
    dostaje i jedna czy dwie plytki z paczki sa pekniete.

    - czy mam obowiazek dosłać mu dwie plytki w zastepstwie tych uszkodzonych?
    - czy mam obowiazek zwrocic mu odpowiednia czesc pieniedzy ktore zaplacil?
    - jak udowodnic ze uszkodzenie nastapilo w transporcie?
    - jak udowodnic klientowi, ze plytki pekly na przyklad dlatego, ze komus ta
    paczka nie wypadla z rak na podloge, albo przy stawianiu jej nie obchodzil
    sie z nia delikatnie?

    W praktyce pewnie sklep zalatwi takie reklamacje po mysli klienta, zeby nie
    robic smrodu i zeby klient byl zadowolony, ale interesuje mnie czy to
    wszystko ma byc po prostu wpisane w ryzyko sklepu, czy tez sa jakies
    szczegolowe zasady kiedy mam obowiazek ponosic te straty... :)

    --
    best regards,
    scream
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1