  • 11. Data: 2017-08-19 01:04:43
    Temat: Re: Zwrot nadpłaty - koszty
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 00:21:35 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Mnie, to bardziej ciekawi kto i na jakiej podstawie złożył poprzednią
    > deklarację podatkową :-)

    Na podstawie zapisów z ksiegi wieczystej czy tego drugiego papieru z wydziału
    geodezji. Nie pamietam dokladnie z którego sie brało powierzchnie.

    A moze nawet urząd sobie sam to wyprodukował w oparciu o dokumenty geodezyjne?

    Tak czy siak mam calosc na papierze i to nie moja wina ;)

  • 12. Data: 2017-08-19 01:37:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-17 o 01:04, s...@g...com pisze:

    > Na podstawie zapisów z ksiegi wieczystej czy tego drugiego papieru z
    > wydziału geodezji. Nie pamietam dokladnie z którego sie brało
    > powierzchnie.

    No, a tam skąd się wzięło? :-)

    > A moze nawet urząd sobie sam to wyprodukował w oparciu o dokumenty
    > geodezyjne?
    > Tak czy siak mam calosc na papierze i to nie moja wina ;)

    Ale geodety,któremu Ty albo któryś poprzedni właściciel to zlecił - na
    pewno nie urzędu.

  • 13. Data: 2017-08-19 07:09:43
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 01:37:13 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No, a tam skąd się wzięło? :-)

    > Ale geodety,któremu Ty albo któryś poprzedni właściciel to zlecił - na
    > pewno nie urzędu.

    Geodeta byl zlecony przez urząd - budowa drogi.
    Gdyby o mnie chodzilo to moglo zostac tak jak bylo jeszcze 100 lat! :)

  • 14. Data: 2017-08-19 10:09:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-17 o 07:09, s...@g...com pisze:

    > Geodeta byl zlecony przez urząd - budowa drogi.
    > Gdyby o mnie chodzilo to moglo zostac tak jak bylo jeszcze 100 lat! :)

    Poprzednio też na zlecenie urzędu geodeta tę drogę mierzył?

  • 15. Data: 2017-08-19 14:11:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > No, a tam skąd się wzięło? :-)
    >>
    > Ale geodety,któremu Ty albo któryś poprzedni właściciel to zlecił - na
    > pewno nie urzędu.
    Pisał, że zabrali ludziom trochę ich własności, bo ulicę robili. Pewnie
    jeszcze raz mierzyli, bo działki czy ogródki się zmniejszyły.

    --
    animka

  • 16. Data: 2017-08-19 19:52:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-17 o 14:11, Animka pisze:

    > Pisał, że zabrali ludziom trochę ich własności, bo ulicę robili. Pewnie
    > jeszcze raz mierzyli, bo działki czy ogródki się zmniejszyły.

    Twoja koncepcja nie wyjaśniałaby nadpłaty.

  • 17. Data: 2017-08-19 23:08:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Twoja koncepcja nie wyjaśniałaby nadpłaty.
    Możliwe. Nie znam całej sprawy.

    --
    animka

  • 18. Data: 2017-08-20 12:58:43
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 10:09:41 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Poprzednio też na zlecenie urzędu geodeta tę drogę mierzył?

    Poprzednio to pewnie jeszcze niemiec był a królował mu bismarck.
    Sprawa byla taka ze granice dzialek byly tyczone lata temu (pewnie nawet to wtedy
    Polska nie byla). W wydziale geodezji punkty na rogach działki na styku z drogą miały
    klase 3 lub 5 czyli dokładnośc tyczenia 2 czy 3 metry.
    Z tak udokumentowanej działki miałem info o jej powierzchni. Czyli to wina niemca ;)

    Gmina zaplanowała wysypac żwirem te droga bo juz 4 budynki sie tam postawiły.
    I przysłała geodete aby ustalił konkretnie i precyzyjnie jak droga tam przebiega.
    W trybie ustalenia geodeta zapytał mnie, sasiada i urzednika gminnego gdzie jest
    granica działki.
    Jako że trzy podmioty wskazały to samo źdzbło trawy na miedzy to sprawa poszla gladko
    i pojawił sie w papierach punkt geodezyjny dobrej klasy (dokładnośc tyczenia chyba
    2cm czy cos kolo tego)
    I geodeta wyliczył powierzchnie działki. Wyszło mu mniej.

    Nikt mi fizycznie nic nie zabrał. W sensie ze faktycznie mi nic nie ubyło.

    Historia jest jeszcze taka ze daaawno temu ta droga byla po prostu umowna we wsi na
    zasadzie ze przebiegała w poprzek zestawu pól i mozliwe ze ktos ja tam na planach
    domalował ale nie odjął od poszczególnych działek powierzchni.
    Nie wiem co tam dokładnie było nie tak. Wiem ze teraz mam wkopane kamienie i to co
    swiadomie posiadalem mam nadal.

    Tak więc nic tu nie bylo moja inicjatywa. Jedynie wykorzystalem fakt ze punkty sa
    wytyczone i mozna za niewielka oplata wkopac kamienie.

  • 19. Data: 2017-08-20 12:59:31
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 23:19:42 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

    > Możliwe. Nie znam całej sprawy.

    Opisalem ja nieco wyzej. Nie jest tak źle, nikt nic nie zabral, a przynajmniej nie
    ostatnio ;)