  • 1. Data: 2017-08-18 10:52:48
    Temat: Zwrot nadpłaty - koszty
    Od: s...@g...com

    Dzień dobry.
    Dostalem pismo z urzędu gminy. Piszą w nim ze mam nadpłate i mam sobie ja odebrac w
    okienku. Jak nie odbiore to wysla przekazem. Ale nadplate zmniejsza o koszt przekazu.

    To jest normalna praktyka?
    Jakie jest umocowanie takiego zabiegu?

    Czy ja tez moge podatek zaplacic przekazem i sobie odjąc jego koszty? ;)

    --
    Pozdrawiam.
    Lukasz.

  • 2. Data: 2017-08-18 10:57:47
    Temat: Re: Zwrot nadpłaty - koszty
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 10:52:50 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > Jakie jest umocowanie takiego zabiegu?
    >
    > Czy ja tez moge podatek zaplacic przekazem i sobie odjąc jego koszty? ;)

    Dobra, doczytalem, jednak to standard.

  • 3. Data: 2017-08-18 11:01:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 10:52, s...@g...com pisze:
> [...]
    okienku. Jak nie odbiore to wysla przekazem. Ale nadplate zmniejsza o koszt przekazu.

    W US jest taka zasada i jest poparta przepisem. Nie wiem o jaką nadpłatę
    w gminie chodzi, ale też poszukałbym w przepisach regulujących jej pobór.

    > Czy ja tez moge podatek zaplacic przekazem i sobie odjąc jego koszty? ;)

    Jak znajdziesz na to przepis... Pewnie nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-08-18 13:45:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-17 o 10:52, s...@g...com pisze:
> [...]
    > nadpłate i mam sobie ja odebrac w okienku. Jak nie odbiore to wysla
    > przekazem. Ale nadplate zmniejsza o koszt przekazu. To jest normalna

    Podatek Ty masz zapłacić w Urzędzie i dlatego jeśli chcesz ten obowiązek
    komuś zlecić to Ty za to płacisz. Nadpłatę też Ty spowodowałeś. No to
    też Ty musisz ponieść koszty jej zwrotu. Inaczej by było, gdyby nadpłata
    była spowodowana jakimś błędem po stronie Gminy.

  • 5. Data: 2017-08-18 15:03:00
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 13:45:50 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > też Ty musisz ponieść koszty jej zwrotu. Inaczej by było, gdyby nadpłata
    > była spowodowana jakimś błędem po stronie Gminy.

    Nadpłaty nie "spowodowałem". Zmieniła sie powierzchnia działki.
    Więc nie widzę powodu abym ja był "winien". Ale widze ze ktos to tak obmyslil i
    umocowal w przepisach więc sie nie czepiam.

    Bardziej mnie denerwuje ze wyznaczyli mi termin odbioru w kasie na 7dni. A kasa
    czynna do 12-tej dzis a przyszly tydzien delegacja...

    Frontem do petenta!

  • 6. Data: 2017-08-18 15:15:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-17 o 15:03, s...@g...com pisze:

    > Nadpłaty nie "spowodowałem". Zmieniła sie powierzchnia działki.

    Sama i o tym nie wiedziałeś?

> [...]
    >
    > Bardziej mnie denerwuje ze wyznaczyli mi termin odbioru w kasie na
    > 7dni. A kasa czynna do 12-tej dzis a przyszly tydzien delegacja...

    A przekaz pewnie z 7 sł kosztuje:-)

  • 7. Data: 2017-08-18 15:39:38
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 15:15:55 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Sama i o tym nie wiedziałeś?

    Z mojego punktu widzenia "sama". Gmina chciała droge zrobic. Przyslali geodete i
    obmierzyl i wyszlo mu ze dzialka jest mniejsza.
    Nieduzo ale jednak.

    Co ciekawe zgodnie z papierami wszystkim przy drodze poubywało a nikomu nie przybyło.
    Taka magia w starych pomiarach była ukryta...

    5.20 plus 1% z tych 37pln :)

  • 8. Data: 2017-08-18 20:29:42
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 15:39, s...@g...com pisze:

    > Z mojego punktu widzenia "sama". Gmina chciała droge zrobic. Przyslali geodete i
    obmierzyl i wyszlo mu ze dzialka jest mniejsza.
    > Nieduzo ale jednak.

    Boże!!! Ziemia nam się kurczy!!!

    ;)

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2017-08-18 20:50:48
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

> [...]
    > Bardziej mnie denerwuje ze wyznaczyli mi termin odbioru w kasie na 7dni. A kasa
    czynna do 12-tej dzis a przyszly tydzien delegacja...

    Ale urząd działa -- złóż wniosek o zaliczenie nadpłaty na poczet przyszłych
    należności... Zawsze też możesz podać rachunek do zwrotu

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2017-08-19 00:21:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-08-17 o 20:29, Sonn pisze:

    > Boże!!! Ziemia nam się kurczy!!!

    Mnie, to bardziej ciekawi kto i na jakiej podstawie złożył poprzednią
    deklarację podatkową :-)