  • 1. Data: 2005-12-22 10:50:05
    Temat: Zwrot na Allegro
    Od: "Mr Boom" <m...@w...pl>

    Chciałem zapytać o taką rzecz:

    Sprzedałem na Allegro odzież. Na aukcji były podane dokładne wymiary.
    Klientka kupiła, ja wysłałem towar, a teraz chce mi go zwrócić, ponieważ
    odzież jest za mała.

    Z tego co wiem, to w sklepie internetowym mogłaby zwrócić, ale mnie jako
    osobie prywatnej chyba nie za bardzo?

    Jak to jest w polskim prawie??

  • 2. Data: 2005-12-22 11:32:29
    Temat: Re: Zwrot na Allegro
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jak to jest w polskim prawie??

    Mozesz sie zgodzic na zwrot, ale nie musisz.

  • 3. Data: 2005-12-22 11:49:33
    Od: "Art" <l...@o...pl>

    > Chciałem zapytać o taką rzecz:

    możesz wysłać maila do allegro oni Ci odpowiedzą co i jak

  • 4. Data: 2005-12-22 14:25:57
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > odzież jest za mała.
    >
    > Z tego co wiem, to w sklepie internetowym mogłaby zwrócić, ale mnie jako

    Jezeli nie sprzedawales tej odziezy w zwiazku z prowadzona dzialalnoscia
    gospodarcza, to nie musisz przyjmowac zwrotu. Natomiast jesli nie prowadzisz
    DG, a jednak sprzedajesz te ciuchy tak, ze wyglada to na DG (tzn. nie
    sprzedawales swoich, uzywanych rzeczy), to w swoim wlasnym interesie lepiej
    na zwrot sie zgodz;))

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2005-12-22 15:03:20
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Jak to jest w polskim prawie??

    To i ja dołoże do pieca :-)
    Czyz nie jest tu istotne czy zakup nastąpił po licytacji czy w formie "Kup
    teraz"? W pierwszym przypadku nie może zwrócić a w drugim może zwrócić.

    K.

  • 6. Data: 2005-12-22 15:33:56
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > To i ja dołoże do pieca :-)
    > Czyz nie jest tu istotne czy zakup nastąpił po licytacji czy w formie "Kup
    > teraz"? W pierwszym przypadku nie może zwrócić a w drugim może zwrócić.

    Istotne, ale po przejsciu przez zalozenie, ze sprzedajacy jest
    przedsiebiorca, jesli nie jest - to forma wystawienia przedmiotu jest
    obojetna - w obu przypadkach odstapienie od umowu i zwrot w ciagu 10 dni nie
    przysluguje nabywcy

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2005-12-22 17:57:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    K. napisał(a):

    > To i ja dołoże do pieca :-)
    > Czyz nie jest tu istotne czy zakup nastąpił po licytacji czy w formie "Kup
    > teraz"? W pierwszym przypadku nie może zwrócić a w drugim może zwrócić.

    Jest to istotne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-12-22 17:58:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

> [...]
    > DG, a jednak sprzedajesz te ciuchy tak, ze wyglada to na DG (tzn. nie
    > sprzedawales swoich, uzywanych rzeczy), to w swoim wlasnym interesie lepiej

    Niby czemu ma sie zgadzac skoro nie prowadzi zadnej dzialnosci ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-12-22 18:11:08
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Niby czemu ma sie zgadzac skoro nie prowadzi zadnej dzialnosci ?

    Zlosliwy nabywca moze zlozyc donos do US

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 10. Data: 2005-12-22 20:09:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Zlosliwy nabywca moze zlozyc donos do US

    No to jeszcze US musi udowodnic prowadzenie DG.

    --
    pozdrawiam
    Mithos