  • 1. Data: 2004-03-12 16:26:39
    Temat: Zwrot/Wymiana towaru (prawo konsumenta)
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Witam serdecznie,

    Kupilem w sklepie internetowym aparat cyfrowy, dostalem i po przetestowaniu
    okazal sie byc..... beznadziejny.

    Dzwonilem do sklepu i powiedzialem, ze chce wymienic na inny aparat, ze
    jestem w stanie doplacic roznice - a Pan mi powiedzial, ze juz aparat
    otworzylem i jest wypisana gwarancja i mi go nie wymienia. DODAM, ze aparat
    oryginalnie zapakowany jest tak, ze mogl byc otwierany i korzystany 50 razy
    i nikt by sie nie zorientowal !!

    Dowiedzialem sie, ze jest dzialka w prawie konsumenta ktora obejmuje
    sprzedaz wysylkowa i mowi (powtarzam co slyszalem) ze kupujacy ma prawo do
    odstapienia od umowy w terminie do 10dni od daty jej podpisania (mam fakture
    VAT na moje nazwisko).

    Co ja mam zrobic ?? Jak sie bronic ?? Jakich argumentow uzyc, zeby
    sprzedawca wymienil mi aparat ??

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~
    .....::::: gadu: 242293 :::::.....

  • 2. Data: 2004-03-12 16:38:04
    Temat: Re: Zwrot/Wymiana towaru (prawo konsumenta)
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin G wrote:
    > Kupilem w sklepie internetowym aparat cyfrowy, dostalem i po przetestowaniu
    > okazal sie byc..... beznadziejny.

    > Co ja mam zrobic ?? Jak sie bronic ?? Jakich argumentow uzyc, zeby
    > sprzedawca wymienil mi aparat ??

    Jeśli 10 dni od wydania rzeczy nie minęło (a jeśli nie było takiej
    informacji to 3 miesiące) wysyłasz oświadczenie że na podstawie art.7
    ust.1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) odstępujesz od
    umowy; odsyłasz aparat; sprzedawca w ciągu 14 dni musi oddać pieniądze.

    KG

  • 3. Data: 2004-03-12 16:52:58
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    kam wrote:
    > Jeśli 10 dni od wydania rzeczy nie minęło

    Faktura jak i gwarancja sa wypisane z dniem 10.03.2004 a paczke z aparatem
    dostalem 11.03.2004

    > (a jeśli nie było takiej informacji to 3 miesiące)

    nie wiem o jaka informacje chodzi :|

    > wysyłasz oświadczenie że na podstawie art.7
    > ust.1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów

    Czy moglbym prosic o jasniejsze przedstawienie tych "NIEKTÓRYCH" praw
    konsumentow ?? SPrzedwca zapewne nie ma o nich pojecia, a chcialbym mu
    przedstawic wszystko czarno na bialym zeby nie mial aluzji i bez porblemu -
    moze i nawet polubownie wymienil mi aparat

    > (...) odstępujesz
    > od umowy; odsyłasz aparat; sprzedawca w ciągu 14 dni musi oddać
    > pieniądze.

    lub jak sie z nim dogadam, doplace i wysle mi inny aparat - tak ??

    > KG

    ps. WIelkie dzieki, bede mogl spac spokojnie :)

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~
    .....::::: gadu: 242293 :::::.....

  • 4. Data: 2004-03-12 17:02:41
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin G wrote:
    > Faktura jak i gwarancja sa wypisane z dniem 10.03.2004 a paczke z aparatem
    > dostalem 11.03.2004

    to masz czas do 21 marca, liczy się wysłanie oświadczenia (najlepiej
    listu poleconego)

    > nie wiem o jaka informacje chodzi :|

    o prawie do odstąpienia od umowy

> [...]
    > przedstawic wszystko czarno na bialym zeby nie mial aluzji i bez porblemu -
    > moze i nawet polubownie wymienil mi aparat

    to troche nieaktualny tekst ale:
    Art. 6. 1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu
    stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w
    szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia
    niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci
    drukowanej lub elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym
    formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu,
    telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia
    wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub innych
    środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz.
    1204), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest
    przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
    2. Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania
    ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w
    sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto
    ją składa.
    3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem
    komunikacji elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy
    może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta.

    Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10
    ust. 1.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.

    więcej poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl, tekst ustawy też
    chyba jest

    > lub jak sie z nim dogadam, doplace i wysle mi inny aparat - tak ??

    jak się dogadasz.. z tym że jeśli złożysz oświadczenie o odstąpieniu, to
    następny aparat będzie po prostu kolejną sprzedażą. Jesteś pewien że
    chcesz kupować w tym sklepie?

    KG

  • 5. Data: 2004-03-12 17:13:00
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    kam wrote:
    > to masz czas do 21 marca, liczy się wysłanie oświadczenia (najlepiej
    > listu poleconego)

    Polecony priorytet wystarczy, czy spedycja np DHL ?? zeby bylo to pewne ze
    dostana :|

    > więcej poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl, tekst ustawy też
    > chyba jest

    Juz sie zabieram za studiowanie strony, dziekuje.

    > jak się dogadasz.. z tym że jeśli złożysz oświadczenie o odstąpieniu,
    > to następny aparat będzie po prostu kolejną sprzedażą. Jesteś pewien
    > że chcesz kupować w tym sklepie?

    hmm.... No jak by nie bylo, to sklep ten ma naprawde aktrakcyjne ceny, nawet
    doliczajac przesylke spedycja (25zl). Ale moze faktycznie znajde cos innego.

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~
    .....::::: gadu: 242293 :::::.....

  • 6. Data: 2004-03-12 17:14:35
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    Ano wlasnie.... dodam jeszcze jedna rzecz ktora moze byc problemem - choc
    nie wydaje mi sie

    Kupilem 2 aparaty na raz, jeden dla znajomego i drugi dla siebie. On jest
    zadowolony i nie chce go zwracac, z tym, ze obydwa te aparaty widnieja na
    jednej fakturze VAT. Czy to jest jakis problem ??

  • 7. Data: 2004-03-12 23:40:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c2sr4e$oi8$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin G wrote:

    > hmm.... No jak by nie bylo, to sklep ten ma naprawde aktrakcyjne ceny, nawet
    > doliczajac przesylke spedycja (25zl). Ale moze faktycznie znajde cos innego.

    Sklep ewidentnie rznie klientow, wiec ja bym powiadomil jeszcze Inspekcje
    Handlowa ktora postara sie zapoznac wlasciciela z porzepisami.
    Niekoniecznie zaraz z powodu jakies niskiej zlosliwosci, a z czystego
    pragmatyzmu: Twoje problemy wynikaja najprawdopodoniej z tego ze ktos
    wczesniej tego nie zrobil.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-03-13 09:21:01
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

> [...]
    > odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    > piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10
    Ale czy to działa jeżeli kupuje się produkt na fakturę?
    Wtedy umowa jest zawarta pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi, co chyba
    zmienia postać rzeczy.
    Gdyby tak było, to wszelkie sklepy otrzymując przesyłi z towarem mogłyby
    oddać towar do 10 dni.
    Wydaje mi się, że ustawa którą cytujesz nie dotyczy sprzedaży pomiędzy
    podmiotami gospodarczymi (chyba że faktura wystawiona jest na osobę a nie na
    firmę?)

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2004-03-13 09:28:09
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Piotr/inw wrote:
> [...]
    > podmiotami gospodarczymi (chyba że faktura wystawiona jest na osobę a nie na

    nie dotyczy, definacja konsumenta jest w art.22[1] kc
    tyle że fakturę to może dostać każdy

    KG

  • 10. Data: 2004-03-13 14:10:31
    Od: "Marcin G" <g...@p...neostrada.pl>

    kam wrote:

    > nie dotyczy, definacja konsumenta jest w art.22[1] kc
    > tyle że fakturę to może dostać każdy

    Faktura jest na moje nazwisko (nie mam zadnej firmy, jestem studentem) -
    prosilem o paragon - dostalem fakture.

    Czyli tak:

    1.Mam zadzwonic i powiedziec o w/w prawach konsumenta i jezeli sie
    sprzedawca uchyli do tego, wymieni mi poprostu za doplata na inny po
    dobroci.

    2. Nie dzwonic, odrazu napisac odstapienie od umowy i bedzie musial mi oddac
    gotowke, z tym ze to kupa czasu i nie bede mial aparatu na wyjazd :(

    Ktora opcje wybrac ??

    --
    pozdr, Marcin ~ G ~