    From: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot/Wymiana towaru (prawo konsumenta)
    Date: Fri, 12 Mar 2004 18:02:41 +0100

    Marcin G wrote:
    > Faktura jak i gwarancja sa wypisane z dniem 10.03.2004 a paczke z aparatem
    > dostalem 11.03.2004

    to masz czas do 21 marca, liczy się wysłanie oświadczenia (najlepiej
    listu poleconego)

    > nie wiem o jaka informacje chodzi :|

    o prawie do odstąpienia od umowy

    > Czy moglbym prosic o jasniejsze przedstawienie tych "NIEKTÓRYCH" praw
    > konsumentow ?? SPrzedwca zapewne nie ma o nich pojecia, a chcialbym mu
    > przedstawic wszystko czarno na bialym zeby nie mial aluzji i bez porblemu -
    > moze i nawet polubownie wymienil mi aparat

    to troche nieaktualny tekst ale:
    Art. 6. 1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu
    stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w
    szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia
    niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci
    drukowanej lub elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym
    formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu,
    telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia
    wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub innych
    środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz.
    1204), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest
    przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
    2. Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania
    ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w
    sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto
    ją składa.
    3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem
    komunikacji elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy
    może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta.

    Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10
    ust. 1.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.

    więcej poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl, tekst ustawy też
    chyba jest

    > lub jak sie z nim dogadam, doplace i wysle mi inny aparat - tak ??

    jak się dogadasz.. z tym że jeśli złożysz oświadczenie o odstąpieniu, to
    następny aparat będzie po prostu kolejną sprzedażą. Jesteś pewien że
    chcesz kupować w tym sklepie?

    KG