  • 1. Data: 2004-03-12 16:13:20
    Temat: Windykacja kredytu help !
    Od: Daniel <dpilat@(nospam)konto.pl>

    Znajomy zaciagnal kredyt w BPH i nie splacil ostatnich 2 rat dzwonia z
    agencji windykacyjnej banku strasza go sądem i ze wejda mu na pensje ?
    Zadluzenie wynosci łącznie 500 zł, konto bankowe ma w innym banku niz w
    tym co ma kredyt.

    Jaka jest prawda czy banki kieruja tak szybko sprawy do sadu i tak
    szybko wchodza na pensje ??

    //chyba robi to komornik tak mi sie wydaje i do komornika to chyba
    daleka droga prawda ??? ///

    Daniel

  • 2. Data: 2004-03-12 16:52:14
    Temat: Re: Windykacja kredytu help !
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Daniel wrote:
    > Jaka jest prawda czy banki kieruja tak szybko sprawy do sadu i tak
    > szybko wchodza na pensje ??
    >
    > //chyba robi to komornik tak mi sie wydaje i do komornika to chyba
    > daleka droga prawda ??? ///

    Dla banku niespecjalnie, bo pewnie do sądu idzie tylko po klauzulę
    wykonalności na wystawianym przez siebie bankowym tytule egzekucyjnym, o
    czym dłużnik dowie się jak rozpocznie się egzekucja - sąd nie rozpatruje
    merytorycznie roszczenia banku.

    KG

  • 3. Data: 2004-03-12 17:37:58
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > wykonalności na wystawianym przez siebie bankowym tytule egzekucyjnym, o
    > czym dłużnik dowie się jak rozpocznie się egzekucja - sąd nie rozpatruje

    sad winien rozpoznac wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci niezwlocznie.
    w sumie powinien to zrobic w terminie trzech dni od daty jego zlozenia.
    przy czym termin ten jest terminem instrukcyjnym.
    sad to nie automat i jednak, aby tytul zostal zaopatrzony w klauzule
    wykonalnosci, musza zostac spelnione pewne formalne wymogi, ktore zazwyczaj
    spelnione bywaja:)

    pozdr.
    marcin

    PS. a jak jest prawda Danielu, co do szybkosci bankow? hehe, nie ma takiej
    prawdy. kazdy bank ma swoja polityke windykacyjna wiec trudno bawic sie we
    wrozke.:) jesli Twoj kolega ma prace i dostaje pensje to niech splaci ten
    kredyt zamiast trzasc portkami i czekac na odsetki i oplaty zwiazane z
    przymusowa egzekucja. nie rozumiem tego, przyznaje nie rozumiem.