  • 1. Data: 2006-04-08 18:01:51
    Temat: Zwolnienie z winy pracodawcy a zalegle wynagrodzenie.
    Od: "R+" <R...@k...pl>

    Dopadła mnie koszmarna sytuacja - pracodawca (działalność prowadzona na
    osobę fizyczną) wypowiedział umowy o pracę z powodu upadłości. Nie mieliśmy
    wypłaconych wynagrodzeń od lutego (czyli za dwa miesiące) oraz nie wypłacono
    nam do tej pory delegacji za styczeń (wyjazdy na rozmowy z dostawcami).
    Pracodawca oświadczył nam, że nie ma pieniędzy ponieważ US zablokował mu
    konto w banku (okazało się, że od dłuższego czasu nie opłacał nam
    ubezpieczenia i ZUS domaga się pieniędzy na składki). Otrzymaliśmy nie do
    końca nas przekonujące wyjaśnienia, że możemy nie dostać naszych zaległych
    wynagrodzeń pomimo złożenia w banku stosownej blokady (imienna lista płac
    wszystkich pracowników z naszymi kontami).

    W związku z tym mam pytanie czy jest możliwe żebyśmy faktycznie nie
    otrzymali swoich zaległych wynagrodzeń i delegacji - mamy podejrzenia że
    właściciel coś kombinuje ponieważ sama sprzedaż za miesiąc marzec wyniosła
    ponad 130K zł - a jest to o około 30% więcej niż wynoszą wszystkie
    wynagrodzenia w firmie dla ponad 100 osób) i jak się ewnentualnie skutecznie
    domagać należnych nam przecież pieniędzy (o zaległych ubezpieczeniach już
    nie wspominając).

  • 2. Data: 2006-04-08 21:21:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R+" <R...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    skutecznie
    > domagać należnych nam przecież pieniędzy (o zaległych

    No ale pewnie musiał zapłacić za ten sprzedany towar. Pieniądze pewnie
    wcześniej czy później dostaniecie. Jak nie od pracodawcy, to
    ewentualnie z Funduszu, ale bądźcie przygotowani na to, ze to trochę
    potrwa. Dla pewności złożył bym pozwy do sądu pracy. Zanim jesteście
    jeszcze razem jako pracownicy i istnieją racjonalne sposoby
    udowodnienia Waszych roszczeń. To nic nie kosztuje.