  • 1. Data: 2006-12-22 23:44:38
    Temat: Zwolnienie z pracy - uowa o pracę: rozwiązanie za porozumieniem stron/z winy pracodawcy
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam

    *zarys sytuacji*
    Z uwagi na sytuację finansową mój pracodawca zdecydował się zrezygnować
    z moich usług. Przedstawił mi do podpisania jedną z dwóch umów: umowa o
    o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron / umowa o rozwiązaniu umowy
    przez pracodawcę z jego winy. Jednocześnie odbyło się to tuż przed świętami.

    *co się stało*?
    Umowy przyjąłem "do ręki" natomiast nie podpisałem ich. Jestem
    wykończony tą pracą, a urlopu nie brałem od lat, dlatego zdecydowałem
    iść do lekarza - dostałem L-4 na 2 tygodnie.

    Mam teraz do wyboru - albo podpisać wybraną umowę jeszcze w grudniu (na
    umowie jest data i wszyskie podpisy z wyłączniem mojego) albo wziąć i
    podpisać dopiero jak wrócę z chorobowego a więc w Styczniu.

    Z tego co się orientuje dla mnie to jest sama korzyść. Otrzymuję jeden
    miesiąc dłużej wynagrodzenie, natomiast nie chciałbym się narazić na
    jakieś extra nieprzyjemności.

    *pytanie*
    Co może mi zrobić pracodawca jeśli po powrocie z L4, powiem mu że
    podpiszę wybraną umowę ale z datą aktualną?

    Jak według Was wygląda ta sytuacja?
    * którą umowę wybrać?
    * czy pracodawca może mi "narobić kłopotów?"
    * czy to jest dopuszczalne i stosowne: takie L4 i dopiero wtedy
    wypowiedzenie?

    Prosiłbym o przybliżenie mi sprawy.

    Dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Brycki

  • 2. Data: 2006-12-22 23:51:03
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):
> [...]
    > o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron / umowa o rozwiązaniu umowy
    > przez pracodawcę z jego winy. Jednocześnie odbyło się to tuż przed

    Pytanie może też brzmieć: co Wy zrobilibyśie na moim miejscu by
    skutecznie chronić swoje prawa bez naruszania tzw "dobrych zasad".

    Pozdr.
    Grzegorz.

  • 3. Data: 2006-12-23 07:13:07
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    Odniosę się tylko do "przyjęcia" wypowiedzenia.
    Według mojej wiedzy jeżeli wręczył Ci wypowiedzenie przy świadkach to
    biegnie już ono od tego momentu czy ty to podpisałeś, czy nie.
    To tak samo jakbyś dostał poleconym.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2006-12-23 07:59:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Tomasz* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > jeżeli wręczył Ci wypowiedzenie przy świadkach to biegnie już ono od
    > tego momentu czy ty to podpisałeś, czy nie. To tak samo jakbyś dostał

    Tak, to prawda.
    Natomiast wobec tego, że pracodawca dokonał 2 czynności - dając
    niejako wybór pracownikowi - de facto nie dokonał żadnej. Rozpoczął w
    ten sposób wyłącznie jakieś dziwne negocjacje.
    Jeśli pytający się przeziębi w czasie Świąt oczywiście może iść
    po nich do lekarza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2006-12-23 08:00:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz napisał(a):

    > Odniosę się tylko do "przyjęcia" wypowiedzenia.

    Tylko że pan nie pisze o wypowiedzeniu, tylko o jakiejś umowie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 6. Data: 2006-12-23 08:08:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Natomiast wobec tego, że pracodawca dokonał 2 czynności - dając
    > niejako wybór pracownikowi - de facto nie dokonał żadnej. Rozpoczął w
    > ten sposób wyłącznie jakieś dziwne negocjacje.

    Nie. Jak w jednej z nich jest kategoryczne stwierdzenie że wypowiada
    umowe to jest to wypowiedzenie nawet jeśli jednocześnie złożył
    propozycję rozwiązania umowy za porozumieniem stron.

  • 7. Data: 2006-12-23 08:35:52
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie. Jak w jednej z nich jest kategoryczne stwierdzenie że wypowiada
    > umowe to jest to wypowiedzenie nawet jeśli jednocześnie złożył
    > propozycję rozwiązania umowy za porozumieniem stron

    Czyli mam rozumieć, że jeśli w obydwu dokumentach (w tytule napisane
    jest jakich: rozwiązanie: za porozumieniem stron/z winy pracodawcy)
    doręczono mi to przy kilku osobach (jednej strony) to rozumiem, że to
    czy ja pójdę teraz na chorobowe czy nie pójdę to jeden kij - umowa
    biegnie od momentu doręczenia.

    Jednoczesnie jedyne co moge zrobić w związku z tym slicznym prezentem, to
    1/ nie brac urlopu i wziac ekwiwalent oraz
    2/ isc na l-4 zeby nie przychodzic i nie pracowac?
    3/ moga mnie zmusic do tego zeby urlop wziac???

    pozdr.
    Grzegorz

  • 8. Data: 2006-12-23 08:43:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):

> [...]
    > doręczono mi to przy kilku osobach (jednej strony) to rozumiem, że to
    > czy ja pójdę teraz na chorobowe czy nie pójdę to jeden kij - umowa

    Umowa nie biega. Umowa to nie wypowiedzenie. Zacytuj w całości, a nie
    tylko tytuły, obydwa pisma.

  • 9. Data: 2006-12-23 08:52:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie. Jak w jednej z nich jest kategoryczne stwierdzenie że wypowiada
    > umowe to jest to wypowiedzenie nawet jeśli jednocześnie złożył
    > propozycję rozwiązania umowy za porozumieniem stron.

    Mniemam, że w przypadku sporu sąd starałby się ustalić faktyczną
    wolę pracodawcy, zwłaszcza, jeśli dwa rozbieżne oświadczenia woli
    zostały złożone równocześnie.

  • 10. Data: 2006-12-23 09:03:03
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    >
    > Mniemam, że w przypadku sporu sąd starałby się ustalić faktyczną
    > wolę pracodawcy, zwłaszcza, jeśli dwa rozbieżne oświadczenia woli

    Nie są rozbiezne - obydwie to rozwiazanie umowy o pracę, z ty ze jedna w
    jeden sposob a druga w drugi.

    G.