    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie z pracy
    Date: Mon, 20 Dec 2004 19:40:51 +0100

    Użytkownik "vernon" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hhDxd.1087$b56.777@news.chello.at...
    > dostalam wlasnie list z mojego zakladu pracy...
    >
    > Cytat:
    >
    > Na podstawie art. 32 Kodeksu Pracy, w zwiazku z art. 1 ust. 1 pkt
    3 ustawy
    > z dnia 13 marca 2003r. o szczegolnych zasadach rozwiazywania z
    pracownikami
    > stosunkow pracy z przyczyn niedotyczacych pracownikow - rozwiazuje z
    Pania
    > umowe o prace zawarta w dniu ... z zachowaniem trzymiesiecznego
    okresu
    > wypowiedzenia, ktory uplynie w dniu 31 marca 2005r.
    > Przyczyna wypowiedzenia umowy jest racjonalizacja zatrudnienia w
    Oddziale.
    > Jednoczenie informuje, ze w terminie 7 dni od doreczenia
    niniejszego pisma
    > przysluguje Pani prawo do wniesienia odwolania do Sadu Pracy w
    Warszawie.

    Prawidłowe wypowiedzenie.

    > Zatrudniona jestem 3 lata, jestem na urlopie wychowawczym do 21
    marca, ale
    > przysluguje mi dalsza czesc...

    Dalsza część urlopu wychowawczego w tym zakładzie może przysługiwać
    tylko do 31.03.2005 r., jeżeli złożysz wniosek z odpowiednim
    wyprzedzeniem (co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem urlopu
    wychowawczego).

    Czy musze wracac do pracy na te 10 dni??
    > Czy moge wykorzystac zwykly urlop, aby nie wracac??

    "Zwykłego" urlopu wypoczynkowego będzie przysługiwać tylko 1/12 z
    rocznego wymiaru, ponadto pracodawca musi wyrazić zgodę na jego
    wykorzystanie w proponowanym przez Ciebie terminie. Ale może jeszcze 3
    dni wolne na poszukiwanie pracy mogłabyś wykorzystać?

    > Czy moge wziazc do 31 marca dalsza czesc urlopu wychowawczego??

    Tak.

    > Czy przysluguje mi odprawa??

    Tak, jeżeli pracodawcą jest firma zatrudniająca ponad 19 pracowników.

    > Czy jak zarejstruje sie w jako bezrobotna bedzie przyslugiwal mi
    zasilek??

    Tak.

    Jeżeli nie wykorzystałaś jeszcze całego 3-letniego okresu urlopu
    wychowawczego radziłabym podjęcie jak najszybciej negocjacji z
    pracodawcą w celu cofnięcia wypowiedzenia i udzielenia pozostałej
    części urlopu wychowawczego. Może się zgodzi?

    Pozdrawiam

    wa