  • 1. Data: 2005-07-14 10:01:18
    Temat: Zotałem chyba oszukany , jak się bronić
    Od: x <m...@p...onet.pl>

    Szanowni,
    w grudniu 2004 przekazałem gotówką w kwocie 4 tysiące złotych jednej z
    firm świadczących usługi sprzedaży i montażu okien.
    Umowa na zakupu i montażu okien wraz z montażem żaluzji zawarta była u
    mnie w domu. W związku, z tym że była to firma znajomego nie została
    zawarta umowa na pismie - teraz wiem to był błąd! Kolejnym błędem było
    przekazanie gotówki bez żadnego dokumentu. Nie posiadam poświadczenia o
    przekazaniu pieniędzy.
    Całość miała zostać zamontowana w ciagu 1 miesiaca.
    Okna zotały zamontowane po 5 miesiącach od zlecenia , po kilkunastu
    rozmowach. Niestety usługa nie jest wykonana do końca - nie przekazano
    ani też nie zamontowano żaluzji.
    Wykonawca wystawił fakturę tylko na okna i montaż ( oczywiście faktura
    nie obejmuje 4 tys ) na kwotę 2,8 tys zł.
    Teraz nadal zwleka z załatwieniem sprawy do końca.
    Rozmowy, ponaglenia nic nie dają.
    Cały czas informacja pada " w ciągu tygodnia" - a tu już kolejne
    miesiące padają i nic się nie dzieje.
    Co robić , jakie środki podjąć, na jakie przepisy powołać się przy
    dalszych rozmowach?
    Czy jest możliwe odzyskanie pieniędzy lub wymóc wykonania usługi do końca?
    Prosze o pomoc , już nie mam pojecia co robić.
    Mirek

  • 2. Data: 2005-07-14 10:25:48
    Temat: Re: Zotałem chyba oszukany , jak się bronić
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "x" napisał w wiadomości

    > Czy jest możliwe odzyskanie pieniędzy lub wymóc wykonania usługi do końca?
    > Prosze o pomoc , już nie mam pojecia co robić.

    Zacznij i to szybko nagrywać każdą rozmowe z tymi typkami.

    pozdrawiam
    czubcia

  • 3. Data: 2005-07-14 10:48:02
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Nagrywaną rozmowę musisz przeprowadzić tak, żeby przedstawić warunki
    tranzakcji, wpłacone kwoty i otrzymany towar i to czego jeszcze nie
    dostałeś, a powinieneś. Przypomnij wszystkie warunki i oczekiwania, jeśli
    nie zaprzeczą w tej rozmowie to masz dowód w sądzie. Musisz po prostu
    sprytnie przeprowadzić rozmowę pod pretekstem np. przedstawienia im nakładu
    prac jaki powinni wykonać, a np. zbliża się czas Twojego wyjazdu a miedzy
    wierszami podając kwoty i zaległości. Grzecznie sprowokuj zeby padły słowa
    potwierdzenia Twoich roszczeń.
    --
    *****
    Wałgus

  • 4. Data: 2005-07-14 17:28:23
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > firma znajomego

    Pogratulować znajomości...

    > Czy jest możliwe odzyskanie pieniędzy lub wymóc wykonania usługi do końca?

    Zrób tak, jak ta baba z wątku "upierdliwa dłużniczka". Zamówe u nich jakąś
    kolosalną robotę, wymianę całej armatury, podłogi, itd. Nie płać, póki nie
    wykonają części albo całości robót. Tłumacz, że ciocia zachorowała, ukradli Ci
    samochód, że zmieniasz bank, że pieniądze zostały już przelane, albo tym
    podobne bzdety. Jak podgonią robotę na tyle, że będziesz już do przodu zadzwoń
    na policję i zacznij krzyczeć, że jest napad :). Policja zabierze gości, a Ty
    będziesz miał spokój.

    pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-08-11 10:49:56
    Od: x <m...@p...onet.pl>

    Udało mi sie nagrac rozmowę na dyktafon, wszystko ładnie potwierdził , a
    więc już jest troche do przodu