  • 1. Data: 2003-07-11 10:43:55
    Temat: Zostalem oszukany
    Od: "Przem" <p...@b...pl>

    Prosze o porade.
    Zostalem oszukany przez sprzedajacego na Adico.pl.
    Kupilem od Zaplacilem za wygrana rzecz ale jej nie dostalem. Oczywiscie
    sprzedajacy nie odpowiada na listy.
    Administratorzy z Adico powiedzieli mi ze wszelkie posiadane dane na temat
    tego czlowieka moga dac tylko policji.
    I tutaj mam pytanie:
    czy zglaszac ta sprawe na posterunku w miejscu zameldowania, czy tez zglosic
    sie do prokuratury?
    Jesli to drugie to co i jak powinienem robic?
    Posiadam wszelka domumentacje w postaci korespondencji elektronicznej, jak
    rowniez nr. jego konta bankowego.
    Z listow dowiedzialem sie na ktorym osiedlu w Chorzowie mieszka.
    To chyba calkiem duzo zeby go ujac prawda?
    Jak sadzicie, jakie sa moje szanse na uzyskanie wygranego przedmiotu badz
    odzyskanie pienieedzy?
    Ma ktos jakies doswiadczenia?

    Pozdrawiam

    Przemyslaw Krol

  • 2. Data: 2003-07-11 11:12:39
    Temat: Re: Zostalem oszukany
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Zostalem oszukany przez sprzedajacego na Adico.pl.

    :-(((

> [...]
    > tego czlowieka moga dac tylko policji.
    > I tutaj mam pytanie:
    > czy zglaszac ta sprawe na posterunku w miejscu zameldowania, czy tez

    zglos na policje najblizej swego miejsca zamieszkania.najlepiej udaj sie
    osobiscie, druknij wszelka korespondencje/z naglowkami/ jaka prowadziles z
    kolesiem i zglos to.

    > Jesli to drugie to co i jak powinienem robic?

    nie ma znaczenia, czy zglosisz w prokuraturze, czy w policji. jesli w
    prokuraturze, to materialy i tak zostana przeslane do policji.

    > Posiadam wszelka domumentacje w postaci korespondencji elektronicznej, jak
    > rowniez nr. jego konta bankowego.
    > Z listow dowiedzialem sie na ktorym osiedlu w Chorzowie mieszka.

    pewnie Chorzow to blef. czesto tak sie zdarza.

    > To chyba calkiem duzo zeby go ujac prawda?

    najwazniejsze jest konto bankowe. to daje duze prawdopodobienstwo -
    graniczace z pewnoscia, ze koles zostanie namierzony. natomiast, czy mieszka
    w Chorzowie- to z praktyki ci powiem- zebys sie nie zdziwil:-)). ale jak juz
    powiedzialem, jesli odebral kase, to praktycznie pewniak do namierzenia.

    > Jak sadzicie, jakie sa moje szanse na uzyskanie wygranego przedmiotu badz
    > odzyskanie pienieedzy?

    roznie to bywa. szanse na ustalenie sprawcy - sa i to jak napisalem bardzo
    duze. natomiast na odzyskanie kasy, lub odzyskanie towaru - roznie z tym
    bywa.

    pozdr
    ssj5

  • 3. Data: 2003-07-11 12:28:41
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    www.kgp.pl

    Informacje o wszelkich przestępstwach komputerowych, także tych w sieci
    internetowej, prosimy przesyłać do specjalnego zespołu w Komendzie Głównej
    Policji:
    h...@k...waw.pl

    koniecznie się podpisz i zostaw jakiś kontakt poza mailem.

    Pozdrawiam

    Stachu

  • 4. Data: 2003-07-11 14:03:28
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    > Jak sadzicie, jakie sa moje szanse na uzyskanie wygranego przedmiotu badz
    > odzyskanie pienieedzy?

    Według mnie minimalne - miałem podobny problem - Policja umorzyła śledztwo z
    powodu "braku możliwości ustalenia danych personalnych posiadacza konta". Po
    prostu "lewe" konto bankowe - gdybym chciał kogoś okraść to bym nie podawał
    konta zarejestrowanego na mnie...

  • 5. Data: 2003-07-11 15:06:29
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Policji:
    > h...@k...waw.pl
    >
    > koniecznie się podpisz i zostaw jakiś kontakt poza mailem.

    przeslac informacje tam mozesz, ale to i tak nie zmieni postaci rzeczy, ze
    musisz zglosic to oficjalnie w najblizszej jednostce policji - chcac
    dochodzic czegokolwiek.
    ssj5

  • 6. Data: 2003-07-11 15:14:51
    Od: "tomasz" <t...@w...pl>

    witam
    Spotkalo mnie to samo z tym ze w niemczech. Wyslalem maila do niemieckiej
    policji i tam mi poradzili co zrobic. kazali sie zglosic do najblizszego
    postyerunku policji z cala dokumentacja jaka posiadam. Nie wiem co z tego
    wynknie ale mam nadzieeje ze pieniazki jakos odzyskam. Moze ktos sie spotkal
    z czyms takim jak tak to prosze o rade

  • 7. Data: 2003-07-12 05:17:59
    Od: t...@w...pdi.net

    Maciek81 <N...@c...pl> wrote:

> [...]
    > prostu "lewe" konto bankowe - gdybym chciał kogoś okraść to bym nie podawał

    A jaki to bank tak skutecznie sprawdza tych co zakladaja konto, ze mozna tam
    miec lewe konto?

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 8. Data: 2003-07-12 07:38:45
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Na twoim miejscu pozwał bym bank w takiej sytuacji. Pracownicy banku nie
    dopełnili swoich obowiązków.

    Mam też odczucie że smutnym strażnikom prawa nie za bardzo chciało sie
    dochodzić ustalenia sprawcy.

    Stan_Z