  • 11. Data: 2005-06-11 14:24:15
    Temat: Re: Żółte papiery i małżeństwo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > <mieć dokumenty stwierdzające ograniczoną poczytalność na skutek choroby
    > psychicznej, być uznawanym za chorego psychicznie; korzystać z pobłażliwości
    > okazywanej takiej osobie>
    >
    > przeciez doskonale wiesz co oznacza stwierdzenie ze ktos ma "zolte papiery"
    > teraz sie niepotrzebnie czepiasz.

    Czemu niepotrzebnie? To grupa prawnicza, więc odrobiny precyzji w
    wypowiedziach można wymagać.

    To co potoczenie nazywa się "żółte papiery" z punktu widzenia prawa
    małżeńskiego majątkowego jest bez znaczenia. Ważne jest czy dojdzie do
    ubezwłasnowolnienia.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2005-06-11 14:34:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > To co potoczenie nazywa się "żółte papiery" z punktu widzenia prawa
    > małżeńskiego majątkowego jest bez znaczenia. Ważne jest czy dojdzie do

    a przy zalzoeniu ze
    a) dojdzie

    b) nie dojdzie

    odpowiada za jej zobowiazania wziete przed slubem ?

    P.

  • 13. Data: 2005-06-11 14:48:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    .pl> writes:

    > "gdy jeden wspolmalzonek nabedzie papiery" - wniosek ? przed slubem
    >
    > "to czy drugi odpowie za dlugi wziete przed slubem" - wniosek ? po
    > slubie
    >
    > skad wywnioskowales ze kredyt jest brany o\po otrzymaniu zoltych
    > papierow? :-)

    Sory, nie wczytałem się w głębię postu :>

  • 14. Data: 2005-06-11 14:50:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > A co to są "żółte papiery"?

    ZTCW z punktu widzenia prawa 'żółte papiery' to opinia lekarza
    psychiatry o niepoczytalności pacjenta. Ostatnio była nawet afera,
    kiedy okazało się, że gdzieś jacyś lekarze 'dają żółte papiery'
    różnym gangsterom w zamian za korzyści materialne.

  • 15. Data: 2005-06-11 15:26:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d8eg6m$d60$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy gdy jeden ze wspołmazonkow "nabedzie" zolte papiery to czy drugi
    > wspolmalzonek zaczyna odpowiadac za wszystkie
    > dlugi wziete przez osobe z zoltymi papierami przed slubem ?

    A czy małżeństwo jest ważne, skoro 1 z osób ma żółte papiery?

    --
    http://tiny.pl/h4nz

  • 16. Data: 2005-06-12 12:08:08
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > A czy małżeństwo jest ważne, skoro 1 z osób ma żółte papiery?

    Takie malzenstwo jest wazne i skutecznie zawarte, ale mozna go uniewaznic
    orzeczeniem sadu.

    hem

  • 17. Data: 2005-06-12 12:55:27
    Od: "Robert O." <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    mam pytanie - a jak wygląda sprawa płacenia "zobowiązań podatkowych" oraz
    ZUS-u przez osobę, na którą była kiedyś zarejestrowana DG, i która wpadła w
    te tarapaty finansowe spowodowane załamaniem nerwowym w wyniku "zyciowego
    zakrętu" ? Ta osoba jest leczona przez psychiatrę od roku 1997, zobowiązania
    powstały w 1998 i 1999 roku.
    Jest to przypadek mojej bliskiej znajomej,czy rodzina, z którą mieszka może
    odpowiadać za jej zobowiązania ?
    Byłbym wdzięczny za podpowiedż.