  • 1. Data: 2003-03-25 18:05:21
    Temat: Zobowiązanie?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Gość który chce kupić u mnie działke bierze na ten cel kredyt z banku i
    mówi, że bank żąda od niego umowy przedwstępnej w której ja sie zobowiazuje
    do sprzedania mu dzialki za okreslona kwotę.
    Czy napisanie przeze mnie czegoś takiego będzie miało jakąś moc prawną, np.
    nieumozliwiającą mi rezygnacji z transakcji?
    Z góry serdecznie dziekuje
    Madab

  • 2. Data: 2003-03-25 18:14:46
    Temat: Re: Zobowiązanie?
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Madab" <o...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    np.
    > nieumozliwiającą mi rezygnacji z transakcji?

    Oczywiscie moze Ci to uniamozliwic "niesprzedanie".
    Jesli zawrzecie te umowe w formie notarialnej, to bedzie mozna dochodzic
    nawet jej przymusowej realizacji przed sadem. Jesli zawrzecie umowe w
    zwyklej formie pisemnej, to strona, ktora sie ze zobowiazania z umowy
    przedstepnej nie wywiaze moze byc skarzona o odszkodowanie. Jesli (juz
    trzecie jesli...) na podstawie umowy przedwstepnej kupujacy wplaci Ci
    zaliczke, to w razie niewywiazania sie kupujacego z obowiazku kupna zaliczka
    stanie sie Twoja wlasnoscia. Jesli (znowu...) to Ty sie nie wywiazesz z
    umowy, kupujacy bedzie mogl dochodzic zwrotu zaliczki w podwojnej wysokosci.
    A wszystko po to, aby dyscyplinowac umawiajace sie strony.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-25 22:17:31
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    wysokosci.
    > A wszystko po to, aby dyscyplinowac umawiajace sie strony.

    Prawie dobrze z tą uwagą, że kolega pisze o zadatku a nie o zaliczce.
    Zaliczka zawsze powinna być zwracana.
    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-03-25 22:36:10
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> schrieb im Newsbeitrag
    03.jasien.net...

    > Prawie dobrze z tą uwagą, że kolega pisze o zadatku a nie o zaliczce.
    > Zaliczka zawsze powinna być zwracana.
    > pzdr,
    > JarekM

    Wybaczcie - przyjyzyczylem sie.