  • 1. Data: 2003-03-25 16:42:45
    Temat: Rejestrowanie działalności w innym miejscu niż mieszkam.
    Od: "Jerzy Hołda" <_...@p...onet.pl>

    Witam

    Problem jest trochę zamotany (dla mnie), więc postaram się opisać to w
    punktach.

    1. Zamierzam rozpocząć działalność w mieście X (usługi internetowe: miejsce
    na serwerze, robienie stron i takie tam).
    2. Mieszkanie, w którym mieszkam i w którym mam możliwość wydzierżawić łącze
    internetowe i postawić serwer jest w tym właśnie miescie.
    3. Z właścicielem mieszkania mam zamiar podpisać umowę wnjamu na czas
    nieokreślony. Jeszcze tego nie zrobiłem bo ba razie wynajmuje to mieszkanie
    inna osoba, która niedługo wyprowadza się.
    4. W miejscu tym mogę się zameldować tymczasowo na czas nieokreślony.
    5. Mam pozwolenie (pisemne, wymagane od providera) od właściciela na
    podłączenie łącza internetowego.
    6. Właściciel jednak NIE ZGADZA się abym zarejestrował i prowadził w tym
    mieszkaniu działalność! Mówi że to dla niego same kłopoty i nie chce nawet o
    tym słyszeć - nie da się przekonać.
    7. Zależy mi na tym mieszkaniu, bo jest ono w dobrej lokalizacji, w
    przystępnej cenie i co ważne bez problemu można podłączyć wymagane przeze
    mnie łącze.

    W związku z tym czy mogę zrobić coś takiego:
    a) Zarejestrować działalność w innym miejscu? Np. w miejscu stałego
    zamieszkanie, lub u znajomego.
    b) Świadczyć usługi na serwerze nie znajdującym się w siedzibie firmy?
    c) Wydzieżawię łącze na mnie (osobę fizyczną) - czy będę mógł odpisywać
    sobie abonament od kosztów?

    Myślę, że w miarę jasno się wyraziłem. Może pytania są głupie, ale nie znam
    się na prawie. Patrzyłem przez google, ale jakoś nie przejżałem, Proszę więc
    o pomoc. Mogą być jakieś konkretne linki, chętnie poczytam więcej na ten
    temat.
    Proszę o ewentualne inne sposoby rozwiązania tego problemu

    pozdrawiam
    jerzy H

    Jerzy Hołda
    j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-03-25 17:12:07
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > 6. Właściciel jednak NIE ZGADZA się abym zarejestrował i prowadził w tym
    > mieszkaniu działalność! Mówi że to dla niego same kłopoty i nie chce nawet
    > tym słyszeć - nie da się przekonać.
    1. jak właśściciel się dowie? Pytanie czy właściciel ma wątpliwości do
    rpowadzenia działalności w tym mieszkaniu czy do zarejestrowania
    działalności. Piszesz o prowadzeniu

    włąściciel nie ma jak się dowiedzieć czy firmę masz i gdzie zarejestrowaną z
    jeżeli to ma być działalność gospaodarcza to w Urzędzie Miejskim nie pytają
    się o to gdzie ma być rejestrowana działalność - spisują tylko numer dowodu

    > 7. Zależy mi na tym mieszkaniu, bo jest ono w dobrej lokalizacji, w
    > przystępnej cenie i co ważne bez problemu można podłączyć wymagane przeze
    > mnie łącze.
    jak chcesz prowadzić działalność właśnie tam a rejestrowac gdzie indziej to
    i tak właściciel zauważy że masz szyldy czy jakieś tam

    > W związku z tym czy mogę zrobić coś takiego:
    > a) Zarejestrować działalność w innym miejscu? Np. w miejscu stałego
    > zamieszkanie, lub u znajomego.
    nie wiem ale technicznie tak, prawnie nie wiem

    > b) Świadczyć usługi na serwerze nie znajdującym się w siedzibie firmy?
    a czemu nie

    > c) Wydzieżawię łącze na mnie (osobę fizyczną) - czy będę mógł odpisywać
    > sobie abonament od kosztów?
    a nie możesz na firme? Jak będziesz miał na fakturze NIP i tylko imie i
    nazwisko to za zgodą US możesz sobie odliczać

    Pozdr

    MI

  • 3. Data: 2003-03-25 18:47:39
    Od: anes<s...@o...pl>

    powiedz jeszcze ,czy w tym mieszkaniu wynajmowanym telefon -
    numer telefonu będzie twój, czy wynajmującego?
    ja wynajmuję, ale żeby mieć na stałe internet, to musiałam założyć
    swój numer telefonu, do którego zamówiłam DSL

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-03-25 23:27:59
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

    > 1. jak właśściciel się dowie? Pytanie czy właściciel ma wątpliwości do
    > rpowadzenia działalności w tym mieszkaniu czy do zarejestrowania
    > działalności.
    Nie zgadza się na zarejestrowanie działalności, a co za tym idzie, na
    prowadzenie jej w tym mieszkaniu.

> [...]
    pytają
    > się o to gdzie ma być rejestrowana działalność - spisują tylko numer
    To wiem. Chodzi mi raczej o skarbowy i o rozliczanie się - odpisywanie
    abonamentu. Ale o tym poniżej

    > jak chcesz prowadzić działalność właśnie tam a rejestrowac gdzie indziej
    > i tak właściciel zauważy że masz szyldy czy jakieś tam
    Nie będzie szyldów. ale nie zależy mi na tym żeby robic to za jego plecami.
    Nie ma problemu (dla mnie) żeby zarejestrować działalność w miejscu stałego
    pobytu.

    Jeżeli to jest jakies rozwiązanie to moge się na tym mieszkaniu nie meldować
    czasowo, tylko zarejestrować działalność w miejscu mojego jedynego, stałego
    pobytu.

    > a czemu nie
    No to spoko. jest to gdzieś apisane?? jakis paragrafy i takie tam...?

    > a nie możesz na firme? Jak będziesz miał na fakturze NIP i tylko imie i
    > nazwisko to za zgodą US możesz sobie odliczać
    Właściciel musi podpisać zgodę. Jak zobaczy że na zgodzie jest firma to się
    nie podpisze (taki jest dziwny i już)

    pozdrawiam
    jerzy

  • 5. Data: 2003-03-25 23:28:58
    Od: "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ja wynajmuję, ale żeby mieć na stałe internet, to musiałam założyć
    > swój numer telefonu, do którego zamówiłam DSL
    No bo pewnie zamawiałeś w tpsa ;) Ja nie muszę mieć telefonu.

    Pozdrawiam
    Jerzy