  • 1. Data: 2006-10-31 22:14:07
    Temat: Znowu o skarbówce :-(
    Od: i...@w...pl

    Witam. Czy to prawda, że o ulgę zwalniającą od płacenia podatku od
    spadku trzeba się specjalnie ubiegać tj. złożyć pismo z prośbą,
    nawet jeśli się spełnia wszelkie warunki do zwolnienia z tego
    podatku? Czy Urząd Skarbowy, poinformowany w zeznaniu podatkowym o
    wszelkich zachodzących okolicznościach, nie powinien automatycznie
    zrezygnować z naliczania podatku? Jeśli trzeba rzeczywiście się
    UBIEGAĆ, to może ktoś wie, gdzie jest o tym napisane? Bardzo
    proszę, kto wie, niech powie, bo może dla mnie być już niedługo za
    późno...

  • 2. Data: 2006-10-31 22:47:19
    Temat: Re: Znowu o skarbówce :-(
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu wto, 31 paź 2006 o 23:14 GMT i...@w...pl napisał na grupę:

    >zrezygnować z naliczania podatku? Jeśli trzeba rzeczywiście się
    >UBIEGAĆ, to może ktoś wie, gdzie jest o tym napisane? Bardzo
    >proszę, kto wie, niech powie, bo może dla mnie być już niedługo za

    wiem ze to nie wniesie nic nowego, ale lubie rosyjska literature i tam
    wystepuje sformulowanie "czynic starania". Smuci mnie ze to nadal
    aktualne...

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 3. Data: 2006-10-31 22:54:43
    Od: i...@w...pl

    Piotr Biegała napisał(a):
    > wiem ze to nie wniesie nic nowego, ale lubie rosyjska literature i tam
    > wystepuje sformulowanie "czynic starania".
    W polskiej występuje "ubiegać się o", więc nie wiem, dlaczego
    cytujesz akurat rosyjską literaturę, w dodatku po polsku. Jeśli
    już, cytuj po rosyjsku. A tak w ogóle - to moje pytanie ma tyle
    wspólnego z literaturą, co twój post z sensem. Może jednak znajdzie
    się ktoś obeznany niekoniecznie z literaturą rosyjską, za to z
    prawną i jego odpowiedź wniesie sens w ten wątek...

  • 4. Data: 2006-10-31 23:03:02
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu wto, 31 paź 2006 o 23:54 GMT i...@w...pl napisał na grupę:

> [...]
    >się ktoś obeznany niekoniecznie z literaturą rosyjską, za to z
    >prawną i jego odpowiedź wniesie sens w ten wątek...

    iprzeciez napisalem ze nic nie wnosi;) Zacytowalem tylko uzywane
    sformulowanie. A po polsku, bo rosyjskiego w polskich szkolach juz nie
    uswiadczysz.... Chodzilo mi jednak generanie o to ze smuci mnie fakt ze
    nadal podatnik jest wrogiem urzednika, mimo ze placi na jego pensje i do
    tego musi udowadniac ze nie jest wielblądem.

    Ale ok, jak pisalem nic w tym watku nie wnosze, tylko troche narzekam.
    EOT z mojej strony.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 5. Data: 2006-10-31 23:18:57
    Od: i...@w...pl

    Piotr Biegała napisał(a):
    > EOT z mojej strony.
    Nie ma sprawy :-)
    Ale czekam dalej na czyjąś pomoc... merytoryczną najlepiej....

  • 6. Data: 2006-11-01 00:33:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <i...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    Witam. Czy to prawda, że o ulgę zwalniającą od płacenia podatku od
    spadku

    A co jest tym spadkiem.

  • 7. Data: 2006-11-01 09:45:57
    Od: i...@w...pl

    witek napisał(a):
    > A co jest tym spadkiem.
    Udział 1/4 domu. jak już pisałam - spełniam wszelkie warunki podane
    w Ustawie o podatkach od spadków i darowizn: spadek po Ojcu, moje
    jedyne mieszkanie, moje zameldowanie i zamieszkiwanie faktyczne w nim
    przez najbliższe 5 lat - to wszystko napisałam pod zeznaniem
    podatkowym, ale nie ujęłam tam zwrotu, że proszę o zastosowanie
    ulgi; chodzi tylko o to, czy muszę specjalnie poprosić pisemnie o te
    ulgę, czy sprawa nienaliczania podatku dzieje się automatycznie. Czy
    jest gdzieś w dokumentach prawnych ujęte, że podatnik taki, jak ja,
    pomimo spełnienia warunków i ich przedstawienia musi się zwracać do
    US o tę ulgę? Z góry dziękuję.

  • 8. Data: 2006-11-01 14:11:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <i...@w...pl> wrote in message
    .com...

    witek napisał(a):
> [...]
    jest gdzieś w dokumentach prawnych ujęte, że podatnik taki, jak ja,
    pomimo spełnienia warunków i ich przedstawienia musi się zwracać do

    Jakim zeznaniem podatkowym ?

  • 9. Data: 2006-11-01 14:18:27
    Od: i...@w...pl

    witek napisał(a):
    > Jakim zeznaniem podatkowym ?
    O matko - no w zeznaniu/oswiadczeniu podatkowym po sprawie spadkowej na
    końcu jest miejsce na uwagi i tam napisałam, że to i to..