    From: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Znizki dla studentow?
    Date: Thu, 17 Mar 2005 18:21:59 +0100

    Witam!

    Ten prawniczy szum informacyjny mnie dobija. Jestem 33-letnim
    studentem szkoły wyższej na kierunku inżynierskim zaocznym.

    Najpierw jeżdżę sobie SKMką na bilecie miesięcznym ulgowym (37% czy
    39%) dla studentów, jestem wielokrotnie kontrolowany i wszystko jest w
    porządku. Potem dowiaduję się, że niestety zniżka jest tylko dla
    studentów do 26 lat. Panikuję więc i następny rok jeżdżę z biletem
    normalnym. Ale potem słyszę, że te 26 lat wcale nie obowiązują, bo ten
    przepis został uchylony, chyba przez decyzję NSA.

    No więc jak to jest? Jutro chciałbym kupić bilet miesięczny PKP SKM i
    nie wiem w dalszym ciągu czy być hojnym darczyńcą czy jednak kupić
    bilet ulgowy?

    Na legitymacji studenckiej jest napisane, że przysługuje mi 50% ulgi w
    opłatach za przejazdy środkami komunikcaji miejskiej (pewnie to jest
    wzięte z Ustawy z dn. 26.06.1997r. o wyższych szkołach zawodowych -
    art. 77)...

    Dzięki

    berberek