  • 1. Data: 2002-09-22 19:42:58
    Temat: Znak towarowy a telegazeta
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Witam,

    Pstrykałem sobie trochę pilotem telewizora i przez przypadek na
    stronie 108 telegazety TVP1 znalazłem informację, że TVP zgłosiła
    do Urzędu Patentowego słowo "telegazeta" jako znak towarowy !
    Czy to zgodne z prawem i można sobie zastrzegać do woli tak
    powszechnie używane słowa ?
    Czy na podobnej zasadzie można zgłosić do ochrony np. słowo
    "telekonferencja" albo "telewizor" ?

    pzd.Pix

  • 2. Data: 2002-09-23 13:02:42
    Temat: Re: Znak towarowy a telegazeta
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    No to sam sobie odpowiem, bo już coś znalazłem ;-)

    Prawo własności przemysłowej art.129 ust.2:
    "(..) nie mają dostatecznych znamion odróżniających oznaczenia, które:
    (..)
    3) weszły do języka potocznego lub są zwyczajowo używane w uczciwych
    i utrwalonych praktykach handlowych."

    Natomiast, w świetle powyższego, to jakim cudem UP przyznał dla TVP
    ochronę słowa "telegazeta" pozostaje dla mnie dalej wielką tajemnicą.

    Pix