  • 11. Data: 2014-08-30 21:54:51
    Temat: Re: Zmiany ws. umów tymczasowych - kolejny prawny babol?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2014, Stokrotka wrote:
    [...komuś...]

    > To nie powinien zatrudniać.
    > Albo może zlikwidować biznes.
    > Nikt mu nie nakazuje kierowania robotą i ludźmi.

    No i to właśnie robi.
    Po czym Stokrotki przyłażą i płaczą że pracy nie ma...

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-08-30 21:57:45
    Od: z <...@...pl>

    > Miałem przełożonych, kórzy wiedzęmieli mizerną, ale byli doskonałymi
    > organizatorami pracy.

    Wiedzę o technologi używanej w firmie (koszmar jakiś) mieli taką samą
    jak o organizacji pracy.
    A później zdziwienie że co pół roku trzeba szukać nowego pracownika.
    Niestety na takie stanowisko nie przyjdzie studencik bez doświadczenia z
    łapanki. Ale kto by w dzisiejszych czasach myślał o _stabilności_
    zatrudnienia, _stabilności_ produkcji, _stabilności_ firmy...
    Uraza majestatu taki doświadczony po czterdziestce w gronie młodych
    ambitnych co generują przyjazną atmosferę i atrakcyjne warunki pracy ;-)

  • 13. Data: 2014-08-30 22:24:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał
    >
    > Zobaczymy, jakim Ty bedziesz szefem, jak kiedyś bedziesz miał okazję.

    Stokrotka nie chce być szefem (rozumiem i doceniam), natomiast
    nijak nie przyjmuje do wiadomości, że to właśnie z powszechności
    tego "niechcenia" bierze się skutek m.in. takich szefów, jacy są.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-08-30 22:40:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Stokrotka nie chce być szefem (rozumiem i doceniam), natomiast
    > nijak nie przyjmuje do wiadomości, że to właśnie z powszechności
    > tego "niechcenia" bierze się skutek m.in. takich szefów, jacy są.

    To też, ale przede wszystkim po prostu źle oceniany przez podwładnych szef
    niekoniecznie musi oznaczać złego z obektywnego punktu widzenia.

  • 15. Data: 2014-08-31 11:28:29
    Od: z <...@...pl>

    > To też, ale przede wszystkim po prostu źle oceniany przez podwładnych
    > szef niekoniecznie musi oznaczać złego z obektywnego punktu widzenia.

    Ale może i tak się dziwnie składa że 3 z 4 moich poprzednich firm
    skończyły proporcjonalnie do mojego zdania o ich zarządzaniu.
    Fakt że otoczenie naszego "wspaniałego" państwa nie pomaga ale
    umiejętności i charaktery prowadzących mają ogromne znaczenie.
    Tu na prawdę trzeba mieć umiejętności i wiedzieć na czym zarabiać a na
    czym oszczędzać. Nie każdy może i powinien być pracodawcą. Nie każdy się
    nadaje. Nie wystarczy się zeszmacić stać się łgarzem i oszustem żeby być
    przedsiębiorcą. Niestety na własne oczy obserwowałem staczanie się
    porządnych w sile wieku ale i też "młodych wilków".
    A przecież w normalnym życiu wykształceni inteligentni kulturalni ludzie :-)

  • 16. Data: 2014-08-31 11:40:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-08-30 o 21:54, Gotfryd Smolik news pisze:
    > No i to właśnie robi.

    I czy z tego jest jakiś postęp, poprawa?

    Nie ma. Nie udało mu się to znowu próbuje. Wykorzystuje zwolnienia
    podatkowe czy dotacje na rozpoczęcie działalności. Wykańcza konkurencję
    w swoim mieście przez zaniżanie cen a po okresie prosperity z hukiem się
    wykłada.
    Takie są realia. Tak działają dotacje jednostkowe dla wybranych. Tak się
    psuje rynek i wpuszcza wielkie koncerny które potrafią takie zawirowania
    wytrzymać i dyktować swoje warunki.
    Tak działa przekonanie że każdy może brać swój los w soje ręce
    koniecznie prowadzić firmę.

    PS. Tak wiem to jest ten nowoczesny ustrój. Cholera już wie jak go nazywać.
    Rozmawiałem ostatnio z człowiekiem co od wielu lat prowadzi małą firmę
    produkcyjną. Zmienia profil na handel bo się nie da utrzymać.

  • 17. Data: 2014-08-31 14:33:55
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > No ale wówczas kto będzie łącił podatki?

    Duże firmy, elastyczniejsze w sensie prawa pracy.
    Jak ktoś nie umie kierować ludźmi to nie powinien tego robić, bo błędy są
    zwykle najdroższe.
    Np. wiele pracy i nie tylko pracy marnuje się.
    Sądy pracy zawalone są sprawami. Wygrywa korupcja lub bandytyzm na terenie
    sądu, tak jak do mnie stszelano.

    Tak jak napisał ktoś obok: w Polsce są dotacje dla nowej firmy: prawda, że
    nowemu jest trudniej bo się uczy robić biznes, ale taka polityka państwa
    niczym nie rużni się od wyśmiewanego i wyklętego dodawania punktuw za
    pohodzenia za komuny.

    Dotowanie nowego nieumiejącego władać to mnożenie błędnego stylu
    kierowania, a więc nie tylko wyżucanie pieniędzy w błoto ale i demoralizacja
    ludzi ktuży robią tym sposobem pszekręty.
    Jest to gloryfikowanie nieuctwa, bo i kierowania się należy uczyć i na
    uczelni i w praktyce.
    W komunie student miał małe możliwości nielegalnego zysku z dostania się na
    wybrany kierunek pszy pomocy dodatkowego punktu za pohodzenie.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

  • 18. Data: 2014-09-01 10:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2014, z wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie każdy może i powinien być pracodawcą. Nie każdy się nadaje.

    To oczywiste. Podobnie jak do każdej pracy/działalności.
    Mniej oczywiste jest kryterium, które można uznać jednocześnie
    za obiektywne i "dobre" (skuteczne, sprawne).
    Kryterium "to weź i spróbuj" akurat cechę obiektywności ma.
    Każde inne może sterować w stronę pogłębiania zjawiska
    "znajomych królika".

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-09-01 10:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2014, z wrote:

    > I czy z tego jest jakiś postęp, poprawa?

    Nie, przychodzą jeszcze gorsi, albo tak jak napisałeś - "działka znika"
    (znaczy w ogóle ubywa firmy produkcyjnej i zostaje miejsce dla "chińskiej
    produkcji").
    A czego się spodziewać?
    Pic w tym, że Stokrotka twierdzi że wie lepiej (oceniając zarządzanie),
    jako receptę podaje "to niech zamknie biznes" i dziwi się, że nie ona
    jedna wpadła na taki pomysł. No bo praca ma być, a nie ma.

    > PS. Tak wiem to jest ten nowoczesny ustrój. Cholera już wie jak go nazywać.
    > Rozmawiałem ostatnio z człowiekiem co od wielu lat prowadzi małą firmę
    > produkcyjną. Zmienia profil na handel bo się nie da utrzymać.

    No niestety.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-09-01 17:23:09

    W dniu 2014-09-01 o 10:46, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Kryterium "to weź i spróbuj" akurat cechę obiektywności ma.
    > Każde inne może sterować w stronę pogłębiania zjawiska
    > "znajomych królika".

    Gdyby nie było tak nachalnej kłamliwej propagandy że każdy może i
    powinien to mniej durni porywałoby się z motyką na słońce i robiło sobie
    krzywdę i innym