  • 1. Data: 2014-08-27 13:26:51
    Temat: W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    Nasz "wspaniały" ZUS odmawia znajomej wypłaty świadczeń z tytułu urlopu
    macierzyńskiego. Znajoma była zatrudniona w firmie jak to się mówi "po
    rodzinie" Na tej podstawie ZUS nie mając żadnych dowodów, żadnych
    przesłanek wymyślił sobie, że nie wypłaci świadczeń, bo ich zdaniem "
    stosunek pracy nie istniał, a umowa jest fikcyjna" co jest nieprawdą.
    W kilkunastu stronicowym piśmie wspominają między innymi o tym, że to na
    pracodawcy leży obowiązek udowodnienia, że ona była tam zatrudniona!!! ???
    Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

    Pracodawca jest gotów iść do sądu przeciw ZUS-owi, __jeśli__ nie będzie
    innego rozwiązania.

    I tu pytanie: co przedstawić jako dowód, że była tam zatrudniona? Co dla
    sądu będzie dowodem niepodważalnym i jednoznacznym ?

    - maile?
    - bilingi telefoniczne?
    - zeznania świadków współpracowników ( to mała firma, kilkuosobowa )
    - inne propozycje?

    Firma nie ma monitoringu, więc ewentualne nagrania z niego odpadają.

    Jak to "rozegrać" by nie dać się złodziejom ograbić?

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 2. Data: 2014-08-27 13:47:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2014 13:26, TOMASZEK pisze:

> [...]
    > pracodawcy leży obowiązek udowodnienia, że ona była tam zatrudniona!!! ???
    > Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

    Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?

    Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2014-08-27 13:53:55
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2014-08-27 13:47, Andrzej Lawa pisze:

    > Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?
    >
    > Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

    Były. Tu wszystko jest w porządku.
    Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

  • 4. Data: 2014-08-27 14:00:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2014 13:53, TOMASZEK pisze:

    > Były. Tu wszystko jest w porządku.
    > Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

    Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na
    jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

  • 5. Data: 2014-08-27 15:27:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-27 14:00, Andrzej Lawa pisze:

    > Niech uzasadniają na piśmie na
    > jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

    To ich postraszy!. Oczywiście, że uzasadnią na piśmie. To już problem
    ubezpieczonego, aby to wzruszać w wyższych instancjach.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-08-27 16:13:59
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na
    > jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

    Napiszą, że brak świadectwa pracy, i co im zrobisz?

    A na marginesie może ktoś wie:
    Syndyk masy upadłościowej ma obowiązek pszekazywać dokumenty nie mające
    związku z należnościami długami itp, do firmy upadłej.
    Tak jest według prawa upadłościowego.

    Ile czasu ma na pszekazanie takiej korespondencji, jeśli w paragrafie prawa
    upadłościowego nie ma podanego terminu, nie użyto też tam zwrotu
    "niezwłocznie".
    Miesiąc? Tydzień?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

  • 7. Data: 2014-08-27 16:21:15
    Od: DaNsOuNd <d...@d...pl>

    W dniu 2014-08-27 o 15:27, Liwiusz pisze:

    > To ich postraszy!. Oczywiście, że uzasadnią na piśmie. To już problem
    > ubezpieczonego, aby to wzruszać w wyższych instancjach.

    Miałem podobną sytuację. Pracownica spadła z krzesła w domu jak
    zmieniała firanki przed ŚBN i pogruchotała sobie biodro co skończyło się
    hospitalizacją i operacją ortopedyczną. ZUS odmówił wypłaty zasiłku
    chorobowego. Pracownica skierowała sprawę do sądu lecz sąd podtrzymał
    stanowisko ZUS-u. Na pierwszej rozprawie zusowski papuga wykluczył z
    postępowania pełnomocnika pracownicy a następnie razem z sędziną
    zrobili jej wodę z mózgu. Babeczka pod naporem podchwytliwych pytań
    pogubiła się w zeznaniach. Ja jako pracodawca zaskarżyłem również
    decyzję ZUS ponieważ zarzucali mi oszustwo. Niestety :( Ponieważ
    pierwsza sprawa została przez ZUS wygrana więc dowodów na prawdomówność
    moją jak i pracownicy nawet nie chcieli oglądać. Składki za 1,5 roku
    pracy wróciły na konto pracodawcy ale bez odsetek.
    Gdzieś w necie czytałem że podobno sądy mają prykas załatwiać sprawy po
    myśli zusu.
    Banda złodziei :(

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-08-27 16:36:41
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Gdzieś w necie czytałem że podobno sądy mają prykas załatwiać sprawy po
    > myśli zusu.
    > Banda złodziei :(

    Prawda , potwierdzam.
    Więcej : ludzie są dzieleni na tyh co mają dostać emeryturę i tyh co jej
    mają nie dostać, mimo, że ewidentnie należy się.
    Do takih co im się coś należy, a bezczelnie zdaniem sądu się o to upominają,
    jak ja upominałąm się o wpis na świadetwie pracy o "szkodliwym" za pracę
    jako wykładowca w "Szkole Obsługi Komputerów PAJ-COMP" po prostu stszelają
    na terenie sądu.

    Już dawno pisałam, że należy pozamykać wszystkie sądy i zamienić na
    więzienia: pszestępczyh sędziuw nie będzie tszeba wyłapywać - już tam są.

    To są właśnie konsekwencji reformy emerytalnej Cimoszewicza i Belki.
    No i macki tej bandy.

  • 9. Data: 2014-09-02 21:31:07
    Od: Frez <f...@g...com>

    > Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na
    > jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

    Zwykle to proste. Koleś zatrudnił babkę, zapłacił jedną składkę od
    kosmicznej, fikcyjnej pensji 10-20 tys , babka zaciążyła, L4 od chwili
    poczęcia z macierzyńskim włącznie.
    1 składka za 5 tys=9mcy+ macierzyński wypłaty ciężkiego szmalu z ZUSU.
    Teraz się koleś dziwi.

  • 10. Data: 2014-10-02 00:07:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Frez" <f...@g...com>

> [...]
    > poczęcia z macierzyńskim włącznie.
    > 1 składka za 5 tys=9mcy+ macierzyński wypłaty ciężkiego szmalu z ZUSU.

    No i gdzie tu fikcyjność ?