  • 1. Data: 2004-08-31 06:28:24
    Temat: Zmiany w umowach,cennikach,regulaminach - na ile obowiazuja one klienta?
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Witam,
    Po ostatnich zmianach i "usprawnieniach" w sieci Plus GSM zaczęły mną
    targać pewne wątpliwości, które mam nadzieje tutaj rozwiązać. Czy w Polsce
    jest możliwa taka sytuacja: klient podpisuje umowę z siecią telefonii -
    płaci abonament i rozmowy za 1 zł; umowa podpisana na 5 lat; darmowe
    połączenia z numerami 0700; w podpisanej umowie widnieje punkt że w
    przypadku jej zerwania przed końcem obowiązywania podpisujący płaci karę w
    wysokości 1000zł... Po miesiącu od podpisania umowy sieć zmienia cennik:
    rozmowy po 5 zł za minutę, brak darmowych połączeń itd itp - warunki bardzo
    niekorzystne dla klienta. Regulamin, umowa się nie zmieniają, zmienia się
    tylko cennik. Czy w takim przypadku (sytuacja oczywiście wymyślona, nie
    mająca zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością) ja jako klient mogę
    zrezygnować z umowy, nie płacąc żadnej kary? Czy muszę na takich warunkach
    korzystać z ich sieci do końca umowy?
    Czy cennik, oraz wszelkiego rodzaju usługi dodatkowe są powiązane z
    umową? Jak rozumiem przy zmianie umowy, obie stroną muszą podpisać ją na
    nowo - czyli przy zmianie umowy, ja jako klient mógłbym jej nie podpisać
    (może mi się nie spodobać) i żadnej konsekwencji nie poniosę, zgadza się?

    pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2004-08-31 08:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004, Michał wrote:
    [...]
    >+ Czy cennik, oraz wszelkiego rodzaju usługi dodatkowe są powiązane z
    >+ umową? Jak rozumiem przy zmianie umowy, obie stroną muszą podpisać ją na
    >+ nowo

    Minor correction: AFAIK nieprawda.
    Jest coś takiego jak "wzorzec umowy", poczytaj w Kodeksie Cywilnym :)
    Na zachętę:
    ++++
    Art. 384 (1). Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania
    określone w Art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w najbliższym
    terminie wypowiedzenia.
    ----

    >+ - czyli przy zmianie umowy, ja jako klient mógłbym jej nie podpisać
    >+ (może mi się nie spodobać) i żadnej konsekwencji nie poniosę, zgadza się?

    Inaczej: otrzymawszy informację o zmianie musisz umowę wypowiedzieć,
    tj. stwierdzić że nie przyjmujesz nowych warunków.
    To nie jest "zerwanie umowy" jak się wyraziłeś :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-08-31 14:47:05
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Inaczej: otrzymawszy informację o zmianie musisz umowę wypowiedzieć,
    > tj. stwierdzić że nie przyjmujesz nowych warunków.
    > To nie jest "zerwanie umowy" jak się wyraziłeś :)

    Acha ;-) tak to wygląda ;-)) A w takim jak to wygląda z cennikami, usługami
    dodatkowymi itd itp. Jeżeli one się zmieniają, czy można wypowiedzieć umowę?
    I jaka jest różnica między wypowiedzeniem umowy a jej zerwaniem? Zerwanie
    następuje z dnia na dzień, a wypowiedzenie dopiero po pewnym okresie, zgadza
    się?

    pzdr,
    michal

  • 4. Data: 2004-08-31 20:17:06
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Ni czytałeś co podpisywałeś? W moim regulaminie stoi, że kara umowna nie ma
    zastosowania jeśli abonent rozwiąże umowę w przypadku podniesienia cen na
    usługi.
    Darek

  • 5. Data: 2004-08-31 21:02:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ dodatkowymi itd itp. Jeżeli one się zmieniają, czy można wypowiedzieć umowę?

    Chyba "za trudne pytanie" :)
    W KC jest w okolicy co nieco o "zakazanych klauzulach umownych",
    na nieszczęście to nie wszystko (reszta w jakiejś umowie "konsumenckiej")
    i trzeba wszystkie przepisy brać pod uwagę...

    >+ I jaka jest różnica między wypowiedzeniem umowy a jej zerwaniem?

    IMHO wypowiedzenie ma miejsce "zgodnie z umową i/lub przepisami":
    jak w umowie napisano JAK wypowiadać, bądź przepis stanowi jak
    wypowiadać w razie braku zapisu w umiwe - albo też przepis
    stanowi jak wypowiadać i że "postanowienia odmienne są nieważne"
    - no to mamy definicję wypowiedzenia :)
    Zerwanie... hm... to chyba potoczna nazwa na "przerwanie wykonywania
    umowy" :) Może ktoś skomentuje :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-01 06:19:48
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Chyba "za trudne pytanie" :)

    No ale mimo wszystko dzięki za pomoc ;-))

> [...]
    > - no to mamy definicję wypowiedzenia :)
    > Zerwanie... hm... to chyba potoczna nazwa na "przerwanie wykonywania

    Heh.. Za skomplikowane to dla mnie ;-/ Ide zabrac sie lepiej za wyrywanie
    chwastow w moim ogrodku ;-PP
    Ale raz jeszcze dzięki za pomoc ;-)

    pzdr,
    michal

  • 7. Data: 2004-09-01 06:25:31
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Ni czytałeś co podpisywałeś?

    Czytalem ;-) Ale bylo to juz jakis czas temu, a watpliwosci nasunely mi sie
    dopiero teraz ;-)

    > W moim regulaminie stoi, że kara umowna nie ma
    > zastosowania jeśli abonent rozwiąże umowę w przypadku podniesienia cen na
    > usługi.

    No a jak ma się to do ostatnio wprowadzonych "usprawnien:" przez Plusa? W
    końcu dla osób, które zalegają/zalegały z opłatami cennik się zmienia
    (połączenia z darmowych stają się płatnymi). Czy w takim przypadku ktoś ma
    prawo wypowiedzieć umowe?

    pzdr,
    michal