  • 1. Data: 2004-08-30 21:15:24
    Temat: Sąsiad - inwestor
    Od: "Zibi" <s...@d...pl>

    Witam!
    Sprawa wygląda tak:
    Półtora roku temu sąsiad-inwestor rozpoczął na działce graniczącej
    z moim domem prace budowlane.
    Kilka tygodni później w moim domu pojawiły się pęknięcia na suficie i
    ścianach o znacznej długości, m.in. popękała glazura (ewidentna wina
    inwestora).
    Powiadomiłem o tym fakcie sąsiada i poprosiłem o naprawienie szkód lub o
    wypłacenie odszkodowania. Inwestor powiedział, że nic z tego bo te pęknięcia
    na pewno były już wcześniej (bzdura!), ble, ble, ble... chciał się po prostu
    wykręcić.

    Wobec tego zwróciłem się do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z
    prośbą o dokonanie oględzin budynku.
    PINB wszczął i niedługo potem umorzył postępowanie administracyjne ponieważ
    stan mojego domu "nie zagraża życiu i mieniu mieszkańców".
    Teraz zamierzam skierować sprawę na drogę sądową.

    I tu moje pytanie: czy Prawo Budowlane mówi coś o okresie w którym należy
    szkodę zgłosić do PINB/sądu?
    Chciałbym dodać, że pismo do PINB skierowałem dopiero 13 miesięcy po
    występieniu pęknięć (wcześniej miałem nadzieję, że sprawę uda się załatwić w
    sposób polubowny).
    Czy nie jest jeszcze za późno na sąd?

    Jeśli dojdzie do rozprawy i zakończyłaby się dla mnie pomyślnie to czy w
    takim wypadku jak mój sąd nakazuje inwestorowi usunięcie szkody czy też
    wypłatę odszkodowania? (wolałbym to drugie)

    Szukam jakiegoś linku do storny z Prawem Budowlanym...

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Rex