  • 1. Data: 2008-06-15 09:47:12
    Temat: ogrodzone nabrzeze jak wyegzekwowac swoje prawa?
    Od: "rabbyt" <n...@s...com>

    Podobno grodzenie brzegów w Polsce jest zabronione i jest to przestrzeń
    publiczna. Jak więc wyegzekwować swoje prawo? W Poznaniu nad brzegiem
    rzeki jest osiedle strzeżone, mają płot i nie da się przejść. Wszyscy
    stwierdzili że jest to nielegalne, ale płot sobie dalej stoi. Co zrobić?
    Mogę iść z sekatorem i rozwalić płot? to będzie niszczenie
    mienia(chociaż stojącego w niedozwolonym miejscu), przeskoczyć przez
    płot i spacerować dalej, a zdziwionej ochronie mówić, że mam prawo tu
    iść? to może być wtargnięcie. Co zrobić?

  • 2. Data: 2008-06-15 09:51:23
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > płot i spacerować dalej, a zdziwionej ochronie mówić, że mam prawo tu
    > iść? to może być wtargnięcie. Co zrobić?

    Ale po co właściwie chcesz tam iść? W jakimś konkretnym celu, czy po
    prostu kłuje Cię w oczy, że ktoś się dorobił i stać go na mieszkanie w
    osiedlu strzeżonym, do tego nad wodą?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-06-15 10:53:14
    Od: "rabbyt" <n...@s...com>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale po co właściwie chcesz tam iść? W jakimś konkretnym celu, czy po
    > prostu kłuje Cię w oczy, że ktoś się dorobił i stać go na mieszkanie w
    > osiedlu strzeżonym, do tego nad wodą?

    Bo lubie spacerować wzdłuż brzegów i jestem wolnym człowiekiem i mam
    taki kaprys/potrzebe.
    Mam gdzieś co tam jest, chce przejść, a ciebie kłuje w oczy, że ktoś nie
    jest takim materialistą jak ty

  • 4. Data: 2008-06-15 11:17:25
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Bo lubie spacerować wzdłuż brzegów i jestem wolnym człowiekiem i mam
    > taki kaprys/potrzebe.
    > Mam gdzieś co tam jest, chce przejść, a ciebie kłuje w oczy, że ktoś nie
    > jest takim materialistą jak ty

    Mam wrażenie, że gdyby rzeczywiście to był tylko kaprys, to byś odpuścił
    i pospacerował sobie gdziekolwiek indziej. Coś mi się jednak wydaje, że
    jesteś pieprzonym socjalistą, któremu przeszkadza bogactwo innych i to,
    że stać ich na ogrodzenie swojego osiedla.

    Uważam, że tzw. walczących socjalistów powinno się zamykać i resocjalizować.

    ps. Mnie na takie osiedle nie stać. Potrafię natomiast patrzeć
    obiektywnie na świat.

  • 5. Data: 2008-06-15 12:23:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rabbyt pisze:

    > Bo lubie spacerować wzdłuż brzegów i jestem wolnym człowiekiem i mam
    > taki kaprys/potrzebe.
    > Mam gdzieś co tam jest, chce przejść, a ciebie kłuje w oczy, że ktoś nie
    > jest takim materialistą jak ty

    Karmisz trolla, który nie chce zrozumieć, że w Polsce obowiązuje prawo a
    teren prywatny nie jest eksterytorialny... Albo to jakiś głupi szczylek,
    albo jakiś kanciarz mający w nosie prawo;

    Co do Twojego pytania:

    Artykuł 27 ustęp 1 ustawy Prawo Wodne wyraźnie zakazuje grodzenia pasa
    przybrzeżnego do 1,5m od brzegu powierzchniowych wód publicznych, a
    także zakazywania czy uniemożliwiania przechodzenia przez ten obszar.

    Ustęp 2 wyłącza z tej reguły tereny stref ochronnych ustanowionych na
    podstawie stosownej ustawy oraz stawów hodowlanych w oparciu o ustawę o
    rybactwie śródlądowym. Osiedle mieszkaniowe pod to oczywiście nie podpada.

    Zgodnie z artykułem 10 ustęp 1a prawa wodnego śródlądowe powierzchniowe
    wody płynące mogą stanowić własność wyłącznie Skarbu Państwa.

    Rzeki płyną i są powierzchniowe ;->

    Artykuł 194 zawiera przepisy karne dla osób łamiących artykuł 27 ustęp 1
    i przewiduje karę grzywny. Zatem należy wezwać policję lub złożyć we
    właściwym sądzie grodzkim wniosek o ukaranie, gdyż wg. artykułu 195
    sprawy toczą się wg. kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • 6. Data: 2008-06-15 12:53:28
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > płot i spacerować dalej, a zdziwionej ochronie mówić, że mam prawo tu
    > i?ć? to może być wtargnięcie. Co zrobić?

    A ty tylko tak dla zasady czy rzeczywiscie bardzo potrzebujesz ?

    Zgłoś to do nadzoru budowlanego i tyle.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-06-15 13:11:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisal:
    > Czy znaczy to, że rzeczka, strumyczek, potok są eksterytorialne?

    Alez skad. Jezeli w potocznym rozumieniu 'przez dzialke plynie
    potok' to tak naprawde tam sa dwie dzialki, pomiedzy ktorymi
    plynie potok, o ile jest faktycznie potok, a nie kanal melioracyjny.
    A zgodnie z przepisami plynace wody powierzchniowe
    sa wlasnoscia SP, wiec budowa jakichkolwiek ogrodzen podlega
    uzgodnieniu tak, jak w przypadku np. drog gminnych.

    > Mogę sobie iść przez teren prywatny, wzdłuż potoku?

    Wzdluz potoku mozesz. Wzdluz kanalu melioracyjnego, jezeli
    wlasciciel ci pozwoli.

    > Czy wręcz w nim?

    Mozesz, o ile nie zanieczyszczasz wody lub nie ma tam
    wykluczenia na zasadzie ochrony ujec wody pitnej.

    > Pewnie nie tylko w górach można natknąć się na prywatny teren z
    > rzeczkami.

    Nie ma prywatnego terenu z rzeczkami. Wtedy sa przynajmniej
    dwa tereny :) Co najwyzej moga byc kanaly melioracyjne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-06-15 13:18:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Andrzej Lawa napisał(a) :
> [...]
    > wody płynące mogą stanowić własność wyłącznie Skarbu Państwa.

    Czy znaczy to, że rzeczka, strumyczek, potok są eksterytorialne?
    Mogę sobie iść przez teren prywatny, wzdłuż potoku? Czy wręcz w
    nim? Taka może być najdogodniejsza dla mnie trasa. Chyba, że
    potok na tyle głęboki, czy wewnątrz stromego wąwozu, gdzie
    dogodne przejście jest poza 1,5m od brzegów.

    Pewnie nie tylko w górach można natknąć się na prywatny teren z
    rzeczkami. Co ze sztucznym Jeziorem Solińskim z zaporą? Jest to
    bezsprzecznie woda płynąca. Może nawet tylko rzeka o bardzo
    bardzo wysokim poziomie wód ;-) Zwyczajowo ten odcinek rzeki
    nazywany jest obecnie jeziorem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 9. Data: 2008-06-15 13:54:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Czy znaczy to, że rzeczka, strumyczek, potok są eksterytorialne? Mogę

    Właśnie nie są. I dlatego podlegają pod polskie przepisy, czyli zgodnie
    z ustawą należą do Skarbu Państwa.

> [...]
    > może być najdogodniejsza dla mnie trasa. Chyba, że potok na tyle
    > głęboki, czy wewnątrz stromego wąwozu, gdzie dogodne przejście jest poza

    Zapoznaj się z ustawą.

> [...]
    > bezsprzecznie woda płynąca. Może nawet tylko rzeka o bardzo bardzo
    > wysokim poziomie wód ;-) Zwyczajowo ten odcinek rzeki nazywany jest

    Zapoznaj się z ustawą.

  • 10. Data: 2008-06-15 15:42:37
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale po co właściwie chcesz tam iść? W jakimś konkretnym celu

    Może nie ma ochoty robić w czasie spaceru kilkusetmetrowego (lub dłuższego)
    obejścia dookoła osiedla?

    Pozdro Przemek