  • 1. Data: 2003-07-02 08:04:36
    Temat: Zmiana nazwiska - czy zmieniać umowę spółki
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Witam!
    Mam pewien problem i nie wiem za bardzo gdzie się zwrócić o pomoc. Otóż
    niedawno zawarłem związek małżeński. Moja żona razem z matką prowadzi mały
    interes. Mają spółkę. Czy w związku ze zmianą nazwiska konieczne jest
    sporządzenie nowej umowy spółki, czy też wystarczy zawrzeć odpowiedni aneks.
    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Witek

  • 2. Data: 2003-07-02 12:11:21
    Temat: Re: Zmiana nazwiska - czy zmieniać umowę spółki
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Witek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aneks.
    > pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

    Na logikę to ani jedno ani drugie - w końcu osoba jest ta sama, a tylko
    zmieniły się danę ją identyfikujące. Z tytułu zmiany danych identyfikujących
    umowa nie przestała być ważna. Totak, jakby po zmianie nazwiska nie trzeba
    było spłacać kredytów zaciągniętych pod starym nazwiskiem ;-). Ale logika
    jedno, a biurokracja co innego - więc niech wypowie się ktoś mądrzejszy.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-07-02 16:43:44
    Od: "Hardoxxx" <h...@i...pl>

    Nie wiemy jaka to jest spółka - jeśli osobowa - np. jawna to w brzmieniu
    firmy (nazwy) może być ujawnione nazwisko wspólnika, który je zmienił - to
    wiąże się ze zmianą umowy spółki i zgłoszeniem zmian do rejestru. Jeśli sp.
    z o.o. to niekoniecznie - w firmie raczej nazwiska nie ma, a w umowie ...
    moim zdaniem nie. W umowie napisane jest, że "stawający" zawierają umowę - a
    "stawający" miał takie, a nie inne nazwisko i nie da się tego zmienić...

  • 4. Data: 2003-07-03 05:09:25
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Przepraszam za niedopatrzenie. Spółka jest jawna, z nazwiskami w nazwie.
    pzdr

  • 5. Data: 2003-07-03 17:25:26
    Od: "Fakir" <h...@i...pl>

    > Przepraszam za niedopatrzenie. Spółka jest jawna, z nazwiskami w nazwie.
    > pzdr

    Zatem wszystko jasne - zmiana w rejestrze jest konieczna. Trzeba podjac
    uchwale o zmianie umowy spolki w zakresie brzmienia jej firmy i zlozyc
    wniosek KRS-Z1, uchwale, tekst jednolity umowy spolki oraz oplaty.
    Pozdrawiam!
    --
    Fakir
    h...@i...pl