  • 1. Data: 2003-03-26 17:32:32
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl>

    Wysłałem przedwczoraj ale chyba nie doszło...

    Dzień dobry,

    Jestem zameldowany czasowo w Łodzi i tu mieszkam, ale stałe zameldowanie
    mam
    spory kawałek dalej. Chciałbym zmienić nazwisko w trybie administracyjnym.
    Czy muszę jechać w "rodzinne strony" czy mogę złożyć wniosek w Łodzi? Gdzie
    będzie przysłana decyzja?

    Na marginesie, jeśli ktoś ma pomysł jak uzasadnić taki wniosek ( po prostu
    nie podoba mi się i mam złe doświadczenia z rodziną), to proszę o uwgi (
    może być na priv).

    Pozdrawiam -A.

  • 2. Data: 2003-03-26 17:46:47
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Aleksander" <s...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Wysłałem przedwczoraj ale chyba nie doszło...

    Doszlo, ale u mnie jest podpiete pod wczesniejszy post o takim samym tytule,
    w ktorym juz wyjasnilismy wiele kwestii ze zmiana nazwiska zwiazanych.
    Ten post tez jest tak podpiety.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-28 10:46:29
    Od: "Przemo" <p...@w...pl>

    Witam
    Czyli np.o ile rozumiem brzmienie ustawy mógłbym się ubiegać o zmianę
    nazwiska o niepolskim brzmieniu na np.typowo polskie nazwisko ?
    Dalej nie rozumiem na czym polega problem .
    Wiadomo , ze i tak wszystkie dokumenty są do wymiany itd.
    Nie mogę zmienić czegoś co należy wyłącznie do mnie ?
    Walczę z serwerem sejmowym ( sciaganie dalszych ustaw ) ale widzę , że
    prosta sprawa jest nie do odkręcenia.
    Przemo dzięki za adres do koncelarii sejmu
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2003-03-29 01:04:34
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Przemo" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > prosta sprawa jest nie do odkręcenia.
    > Przemo dzięki za adres do koncelarii sejmu

    To ja Ci powiem na czym polega problem: nazwisko nie jest tylko Twoja
    wlasnoscia, ale rowniez pelni w porzadku prawnym inne nieslychanie istotne
    role. Trawlosc posiadania nazwiska jest pozadana, bo jest ono w stosunku
    obywatel-panstwo podstawowym wyroznikiem obywatela.
    Z tego powodu nie mozna go dowolnie zmieniac, bo miajloby sie to z
    porzadkujacym zadaniem, jakie nazwiska (i imiona) maja do spelnienia.
    Nie walcz z serwerem, niewarto. I tak juz nic w tej kwestii wartosciowego
    nie znajdziesz. Moze sciagnoc sobie jeszcze Prawo o aktach stanu cywilnego,
    ktore reguluje jednak tylko kwestie proceduralne, a nie przeslanki
    dopuszczalnosci zmiany imion.

    --
    pozdr
    Przemek