  • 1. Data: 2003-03-26 16:55:37
    Temat: Data rozpoczecia dzialalnosci-problem-pilne!!!
    Od: "Arte" <s...@p...onet.pl>

    Pojawil sie pewien problem i w zwiazku z tym mam prosbe o pomoc.

    Jaki termin mowiacy o rozpoczeciu dzialalnosci gospodarczej decyduje o
    powstaniu obowiazku ubezpieczenia zdrowotnego?
    Czy jest to termin podany na wpisie do gminnej ewidencji dzialalnosci (do
    tej pory wszyscy przekonywali mnie ze nie)
    Czy jest to dzien faktycznego rozpoczecia dzialalnosci (zalozenie i
    zgloszenie ksiegi, pierwsza faktura)

    Podany na zgloszeniu termin mialem w listopadzie ub.roku ale do marca tego
    roku faktycznie nie rozpoczynalem dzialalnosci. Teraz ZUS chce skladki za te
    miesiace a ja nie za bardzo mam zamiar placic bo niby za co jak zadna
    dzialalnosc sie nie odbywala.

    Prosze o pomoc w tej kwestii.

  • 2. Data: 2003-03-26 17:25:41
    Temat: Re: Data rozpoczecia dzialalnosci-problem-pilne!!!
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Arte" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    te
    > miesiace a ja nie za bardzo mam zamiar placic bo niby za co jak zadna

    napisz oświadczenie, że nie rozpoczełeś jeszcze działalności.
    daj date, pieczątke i podpisz się.
    zanieś to do ZUS.

    w US się zarejestrowałeś już? jeżeli nie - w oświadczeniu wyraźnie napisz,
    iż jeszcze nie rozpocząłeś działalności, nie zarejestrowałeś się w US.
    Że pomimo chęci, itp. nie udało Ci się planowo wystartować i dopełnić
    formalności :)

  • 3. Data: 2003-03-26 17:42:10
    Temat: Odp: Data rozpoczecia dzialalnosci-problem-pilne!!!
    Od: "Arte" <s...@p...onet.pl>

    Niestey wszystkie formalnosci wczesniej dopelnilem lacznie z rejestracja
    w US tylko z pewnych przyczyn nie moglem ruszyc z data podana w zgloszeniu.

  • 4. Data: 2003-03-26 18:00:42
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Niestey wszystkie formalnosci wczesniej dopelnilem lacznie z
    rejestracja
    > w US tylko z pewnych przyczyn nie moglem ruszyc z data podana w
    zgloszeniu.

    to niedobrze, bo trudniej bedzie urzedasom wytlumaczyc.
    tak czy siak wyjasnienia musisz zlozyc. w formie pisemnej to zrob.

  • 5. Data: 2003-03-27 10:02:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ > z rejestracja
    >+ > w US tylko z pewnych przyczyn nie moglem ruszyc z data podana

    No niestety... IMHO wręcz źle :(

    >+ bo trudniej bedzie urzedasom wytlumaczyc.

    IMHO - wcale (nie da się wytłumaczyć).
    O ile wiem fakt jednoczesnego zgłoszenia prowadzenia DG
    do US i ZUS jest krytyczny. OiW wcale nie musi to być termin
    zadeklarowany w zgłoszeniu [1], masz coś 7 dni na zgłoszenie
    rozpoczęcia; ale zgłaszając w jednym urzędzie dajesz na
    piśmie dowód "temu drugiemu" że działalność *faktycznie
    rozpocząłeś* (zgłaszasz zdarzenie zaszłe !) i papierki/składki
    /podatki urzędowi się należą.

    >+ tak czy siak wyjasnienia musisz zlozyc. w formie pisemnej to zrob.

    ...i przygotuj "kasę" :(

    pzdr, Gotfryd
    [1]
    po kolei:
    - nie jestem prawnikiem
    - nie jestem doradcą
    - prowadzę DG
    - moją DG zarejestrowalem później niż w dacie zadeklarowanej w rejestrze
    - przed tym zasięgnąłem opinii doradców i urzędników
    - ...oraz zajrzałem do ustaw
    - wiadomo mi iż są zwolennicy tezy iż data zgłoszenia musi być datą
    zadeklarowaną (IMO z przepisów nie wynika) - zapowiedziałem że po
    upływie okresu przedawnienia poproszę o przykład przeciwny, czyli
    choć jeden wyrok ostateczny wskazujący j.w.
    - z nabranej ww. drogą wiedzy wyciągam wniosek jak wyżej: IMO
    popełniłeś błąd potwierdzając w US że DG już prowadzisz (jeśli
    nie prowadziłeś, rzecz jasna !). Nie wiem czy istnieje droga do
    uchylenia się/otrzymania od urzędu "odpuszczenia", podejrzewam
    że nie bardzo :(