  • 1. Data: 2006-12-12 16:54:40
    Temat: Przymusowy urlop - czy prawodawca ma prawo?
    Od: "Dominika" <r...@w...pl>

    Dzień dobry.
    Mam 20 dni urlopu w przyszlym roku. Czy pracodawca ma prawo zmusic mnie,
    zebym 5 dni z tego wykorzystala do konca marca?
    Firma wyglada tak, ze wrzesien-pazdziernik-listopad to szczyt sezonu i w tym
    czasie nikt urlopu nie dostanie. Ale czy moze zdecydowac za mnie, ze mam isc
    na caly tydzien w lutym lub marcu a nie np. w maju - tak jak by mi to
    pasowalo?

    Dzieku za pomoc
    Dom

  • 2. Data: 2006-12-12 17:18:58
    Temat: Re: Przymusowy urlop - czy prawodawca ma prawo?
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Mam 20 dni urlopu w przyszlym roku. Czy pracodawca ma prawo zmusic mnie,
    > zebym 5 dni z tego wykorzystala do konca marca?

    Nie. Ale może urządzić Ci "przestój" i pozostawić wybór - urlop normalny,
    lub bezpłatny.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2006-12-12 17:55:11
    Od: "zuzanna" <g...@p...onet.pl>

    a może chodzi o to, ze stary urlop (za 2006 rok) musisz wykorzystac do końca
    marca 2007?

  • 4. Data: 2006-12-12 19:44:00
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 18:18:58 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > Nie. Ale może urządzić Ci "przestój" i pozostawić wybór - urlop normalny,
    > lub bezpłatny.

    Nie widać na końcu Twojego wywodu "smile" - więc zakładam że masz
    takie przekonanie jak napisałeś. Które de facto jest bardzo błędne.

    Urlop - jest udzielany przez pracodawcę na *pisemny wniosek pracownika* -
    zarówno taryfowy, wypoczynkowy jak i bezpłatny.

    Jeżeli pracodawca chciałby Cię zmusić do "nie pracy" - to może Cię zwolnić
    z obowiązku świadczenia pracy - jednak musi Ci za ten okres i tak wypłacić
    normalne wynagrodzenie. Acz instytucja "zwolnienie z obowiązku świadczenia
    pracy" też ma swoje granice i obostrzenia - też musi mieć "ręce i nogi".

  • 5. Data: 2006-12-12 20:41:03
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie widać na końcu Twojego wywodu "smile" - więc zakładam że masz
    > takie przekonanie jak napisałeś. Które de facto jest bardzo błędne.

    Przecież napisałem, że do urlopu zmusić NIE MOŻNA!

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2006-12-12 22:20:43
    Od: "Dominika" <r...@w...pl>

    > a może chodzi o to, ze stary urlop (za 2006 rok) musisz wykorzystac do
    końca
    > marca 2007?

    Nie, chodzi o urlop na nowy, 2007 rok - z którego 5 dni muszę wykorzystać do
    końca I kwartału 2007 (tak twierdzi pracodawca).
    Swoją drogą w najbliższy piątek też idę na urlop (6 dni, do świąt), który
    wypracowałam w tym roku - za każdy miesiąc pracy 1/12*20 - bo to moja
    pierwsza umowa o pracę. I też jest to urlop zmuszony. I to samo pytanie -
    czy w tym przypadku pracodawca miał prawo mnie zmusić do wzięcia tego
    urlopu? Przecież jak sama napisałaś - musi być wykorzystany do końca marca
    2007 a nie do końca roku 2006.
    Pozdrawiam
    Dom

  • 7. Data: 2006-12-12 22:23:05
    Od: "Dominika" <r...@w...pl>

> [...]
    > pracy" też ma swoje granice i obostrzenia - też musi mieć "ręce i nogi".

    Czy to znaczy, że jeśli nie złożę takiego wniosku i nie wykorzystam żadnego
    dnia urlopu w danym roku, to i tak pracodawca nie będzie mógł mnie do tego
    zmusić?
    Pozdrawiam
    Dom

  • 8. Data: 2006-12-13 00:22:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Dominika" <r...@w...pl> wrote in message

    > Czy to znaczy, że jeśli nie złożę takiego wniosku i nie wykorzystam
    > żadnego
    > dnia urlopu w danym roku, to i tak pracodawca nie będzie mógł mnie do tego
    > zmusić?

    Pracodawca nie może zdecydować za ciebie. Może się ewentualnie nie zgodzić
    na termin zaproponowany przez ciebie.

  • 9. Data: 2006-12-13 04:02:27
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > pracy" też ma swoje granice i obostrzenia - też musi mieć "ręce i nogi".

    Witam, a jak moze wygladac taka sytuacja w przypadku np jednostki panstwowej
    jak szkola wyzsza , gdzie jest normalna administracja i np ze wzgledow
    finansowych kaza isc na urlop platny lub bezplatny w wakacje na jeden
    miesiac? Platny jesli sie ma urlop do wykorzystania,jesli nie to jest
    bezplatny? ma to rece i nogi czy srednio?
    Pozdrawiam
    michal

  • 10. Data: 2006-12-13 04:12:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Michał Trych" <m...@U...pl> wrote in message

> [...]
    > jeden miesiac? Platny jesli sie ma urlop do wykorzystania,jesli nie to
    > jest bezplatny? ma to rece i nogi czy srednio?

    jeśli chodzi o nauczycieli, to oni maja urlop w czasie wakacji zapisany w
    karcie nauczyciela.
    Cześć administracyjna jednostek oświatowych czy nauki jest normalnym
    zakładem pracy i takiego wymogu nie ma.
    Poytanie tylko kto sie pierwszy postawi kosztem wylecenia z roboty.