  • 1. Data: 2009-05-15 10:49:09
    Temat: Zmiana DG na SC
    Od: " qwerty" <q...@W...gazeta.pl>

    Mam pytanie w kwestii formalnej ;) odnośnie zamiany DG na SC.
    DG posiada umowy terminowe na świadczenie określonej usługi z XXX osobami. Są
    to umowy do 2010-2011 roku. Od lipca 2009 DG zamierza zostać przekształcona w
    SC. Jak rozwiązać problem przedłużenia i ważności zawartych wcześniej umów
    terminowych? W momencie przejścia z DG na SC umowy przecież (tak mi się
    wydaje) przestaną być ważne z uwagi na fakt, że DG (jako jednostka) przestanie
    istnieć, wobec czego nie będzie strony umowy.

  • 2. Data: 2009-05-15 10:54:54
    Temat: Re: Zmiana DG na SC
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 12:49
    (autor qwerty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gujhb5$5cv$1@inews.gazeta.pl>):

    > W momencie przejścia z DG na SC umowy przecież (tak mi się
    > wydaje) przestaną być ważne z uwagi na fakt, że DG (jako jednostka)
    > przestanie istnieć, wobec czego nie będzie strony umowy.

    DG jak i SC nie istnieją. Przedsiębiorca zrzeszony w SC będzie nadal
    przedsiębiorcą, więc na mój gust nadal będą umowy ważne.
    --
    Tristan

  • 3. Data: 2009-05-15 10:56:32
    Od: kuba <j...@g...com>

    qwerty pisze:
> [...]
    > wydaje) przestaną być ważne z uwagi na fakt, że DG (jako jednostka) przestanie
    > istnieć, wobec czego nie będzie strony umowy.

    Rozszyfruj skrót DG. Mam nadzieję, że nie masz na myśli działalności
    gospodarczej? Bo jeśli tak, to nikt ani nic nie przestaje istnieć :D i
    żadne umowy tracą ważności.

    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2009-05-15 11:05:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 15 May 2009 12:54:54 +0200, Tristan napisał(a):

    > DG jak i SC nie istnieją.

    Co to znaczy?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-05-15 11:06:35
    Od: "qwerty" <q...@N...gazeta.pl>

    > Rozszyfruj skrót DG. Mam nadzieję, że nie masz na myśli działalności
    > gospodarczej? Bo jeśli tak, to nikt ani nic nie przestaje istnieć :D i
    > żadne umowy tracą ważności.

    Oczywiście mam na myśli działalność gospodarczą i oczywiście wiem, że DG nie
    przestanie istnieć. Znam zasady postępowania w momencie przekształcania itd.
    Nurtuje mnie tylko ten problem, bo:
    - umowa jest zawarta z firmą ABC JAN KOWALSKI, a później istnieje ABC S.C.
    Kowalski i Nowak
    - faktury VAT (comiesięczne) od 1.07 będą wystawiane przez ABC S.C., a nie ABC
    JAN KOWALSKI.
    To nie jest problem od strony prawnej i umowy są na pewno nadal wiążące obie
    strony?

  • 6. Data: 2009-05-15 11:12:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 13:05
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Co to znaczy?

    No DG czy SC to są formy wirtualne, używane w dyskusjach na grupach. Z
    punktu widzenia prawa istnieją przedsiębiorcy. Albo przedsiębiorca sztuk
    jedna, działający jako DG OF, albo przedsiębiorców sztuk więcej, którzy
    między sobą nawiązali umowę o współpracy i o takim czy innym zjednoczeniu
    się w ramach spółki cywilnej. Umowa podpisana jest nie przez DG czy SC, a
    przez Jana Nowaka czy Waldemara Obrotnego. Oczywiście kwestia sformułowania
    umowy pozostaje, bo może umowa nie dopuszcza udziału pozostałych
    wspólników, ale to kwestia umowy, a ona nadal pozostaje ważna, póki
    przedsiębiorca nie umrze. Nie da się zlikwidować DG OF bez zabicia
    przedsiębiorcy.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-05-15 11:12:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > - umowa jest zawarta z firmą ABC JAN KOWALSKI, a później istnieje ABC S.C.

    Umowa jest zawarta z Janem Kowalskim. Ktory jako wspolnik sc. istnieje tak
    samo,jak wowczas, gdy istnial jako samodzielny przedsiebiorca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-05-15 11:13:12
    Od: kuba <j...@g...com>

    qwerty pisze:

> [...]
    > JAN KOWALSKI.
    > To nie jest problem od strony prawnej i umowy są na pewno nadal wiążące obie

    SC nie występuje w obrocie cywilnoprawnym we własnym imieniu. Ona jest
    tylko pewnym węzłem łączącym wspólników. A więc umowy będą dalej
    zawierane przez Jana Kowalskiego albo Piotra Nowaka, bo SC w ogóle nie
    ma zdolności do zawarcia umowy.
    Różnica jest taka, że jeśli jeden zawrze umowę w imieniu spółki, to
    wierzyciel będzie mógł ścigać wszystkich.
    A co do tego, czy jest problem, to - moim zdaniem- nie ma :)

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2009-05-15 13:23:15
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Tristan pisze:
    Nie da się zlikwidować DG OF bez zabicia przedsiębiorcy.

    Tristan - jesteś moim guru od dzisiaj :)
    Tomasz

  • 10. Data: 2009-05-15 16:21:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    tomasz karśnicki wrote:
    > Tristan pisze:
    > Nie da się zlikwidować DG OF bez zabicia przedsiębiorcy.
    >>
    > Tristan - jesteś moim guru od dzisiaj :)

    Weźcie przestańcie!

    Jeszcze jacyś nasi nawiedzeni nasi wybrańcy to przeczytają i wkrótce się
    okaże, że dla tego przykładu, w celu zawieszenia DG OF, trzeba będzie
    się osobiście zahibernować.

    Piotrek